Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 November 2013 | Australië, Melbourne

G'day,

Hoe gaat het bij jullie? Wordt het al puur kouder daar?

Zondag werd ik keurig door de airshuttle opgehaald en op het vliegveld afgedropt. Bij de inckeckbalie kwam ik Sally weer terug, waar ik ondertussen al 2 keer afscheid genomen van heb... ;) Even gewacht tot ze klaar was en samen naar onze gates gelopen. Zij vliegt naar Sydney en onze gates liggen naast elkaar! :D

In Melbourne wachtte ik op Louis, helaas had hij een half uur vertraging. Samen een bus naar de stad gepakt en vervolgens opzoek naar ons hostel, het supersonische ' Space Hotel'. ;) Zag er allemaal goed uit. Even spullen gedropt en de stad in. Even over de Mall en de gratis city tram gepakt die een rondje door de stad rijdt. 's Avonds een hapje gegeten in het China town bij ons om de hoek en vervolgens door naar de Casino. Louis moest het even laten zien, omdat hij daar werkt. Echt gigantisch gebouw met alles erop en eraan. Barren, discotheken, en verschillende verdieping met casino spelen. Helaas miste we net een avond met Roger Sanchese. Het is de avond voor Melbourne cup day, dus een aantal leuk feesten, nooit aangedacht. :/

De volgende dag was het de grote dag... Melbourne Cup. Ook wel bekend als 'the race that stops the nation', iedereen legt zijn werk neer en kijkt!!
We hebben nog even gekeken om naar de echte renbaan te gaan, maar was vrij prijzig en we hadden ons galapak niet bij ons. ;)
Lekker gekeken op Federation square, biertje erbij en natuurlijk ook een wedje gelegd, wat het gelijk een stuk spannende wordt. De race duurt een paar minuten, de spanning is te voelen... En het leuke is dan ook nog dat je wint. Haha :D:D Lucky us.
Nog een biertje om te proosten en een rondje door de stad gedaan. Even bij Melbourne central, overdekt shopping centre, gekeken. Heb ik 5 jaar terug nog een spijkerbroek gekocht. Altijd leuk om weer even herinneringen op te halen. ;)
's Avond hebben we pancakes gegeten boven in dit shopping centre, Jummie! En nog een bioscoopje gepakt, Thor. Was leuke film.

De volgende dag naar de rivier gelopen en richting de Botanic Gardens, lekker relaxed en mooi weer. Tegen 16.00u waren Simon en Rinske (net aangekomen uit NL) ook bij ons. Met hun gaan we de komende dagen The Great Ocen Road doen. :) Even lekker bijgekletst en naar St. Kilda gereden, aan het strand. Daarna nog even de Victoria markets bezocht, geen souveniers als bij dagmarkt, maar nu veel eet standjes. Even een lekker hapje gehaald en bij ons in het hostel (bar) nog een drankje gedaan.

Morgen 7.30u halen Rinske en Simon ons op, een lange dag voor de boeg...

Liefs, Xxx
Aniet

• 16 November 2013 - 08:20

Bessel:

Geniet van de great ocean road!!
    Veel plezier

• 18 November 2013 - 11:25

Fanny:

Nou aniet weer even helemaal bijgelezen en de foto's bekeken. Jij vermaakt je prima daar:) en wat lijkt aussie mij toch ook wel erg gaaf:) nou geniet er nog maar heerlijk van daar!!