Roadtrip 'Nullabor' deel 3 - Reisverslag uit Denmark, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Roadtrip 'Nullabor' deel 3 - Reisverslag uit Denmark, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Roadtrip 'Nullabor' deel 3

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

01 December 2013 | Australië, Denmark

Hoi hoi,

De tijd vliegt, kerst staat zo goed als voor de deur en Perth komt steeds dichterbij! :)

De volgende dag vervolgen we onze weg langs 'the 90 mile straight'. Goed dat we gister al een stukje gedaan hebben en al wat foto's Henny genomen, want vandaag werden we wakker met regen en dat heeft het vrijwel de hele dag gedaan.
Via Norsman rijden we naar het zuiden, op naar Esperance. Yeahh ik ben zo benieuwd en naar alle andere volgende plaatsjes die we aan doen. Zoveel over gehoord...
We rijden een scenic coastal route en ik moet zeggen, ondanks het bewolkt is, Esperance is prachtig! :) We rijden langs verschillende strandjes, de een nog mooier dan de andere. Twilight beach, blue haven beach, salmonbeach en fourth beach. Deze avond slapen we op een camping omdat er geen rest areas zijn. Yeah douches en toiletten, wat kan je dan van deze dingen genieten en het doet me altijd aan mijn jeugd denken. Praatje met de buren en met je toilettas onder je arm naar het toiletgebouw. :)
De volgende dag naar Cape le Grand NP. Wat een gebied, wat een uitzicht. Frenchman peak, mt. Le Grand en dan het aller allermooiste Lucky Bay. Nog mooier dan de plaatjes van paradise where ever.... Adembenemend, wit strand en helder blauw water. Het enige wat we missen is de kangoeroe op het strand. Het wel bekende plaatje. De hele baai langs gelopen. En aan het eind stond de pot met goud. Wat een uitzicht. Ik klom naarvde lookout en nog oogverblindend te zijn sta ik bijna op een slang...:s ohja die hebben we ook nog... whaaaa gelukkig was hij klein, ondanks vaak de gemeenste zijn, en was hij snel verdwenen. Pfff Nog een paar andere stranden bekeken en gelukkig schijnt de zon weer.

Ik stop hier. Bat. leeg en internettijd om... Sorry.
Xx

Hehe, eindelijk weer even een mogelijkheid om wat te schrijven. ;)
Na Esperance rijden we door naar onze volgende slaapplek, vlakbij Fitzgerald NP. zodat we hier morgen gelijk een kijkje kunnen nemen.

Ik heb ook besloten om gewoon door te gaan tot Margareth River, omdat je echt een auto nodig hebt hier. En het risico om hier te blijven en vervolgens niemand te vinden is ook niet ideaal.

Fitzgerald is een heel ander park ten opzichte van Cape Le Grand, hier gaat het meer om de flora. Het uitzicht is veel hetzelfde en veel bloemen zijn uitgebloeid. Veel 4WD paden waar we niet kunnen komen en het is niet zuiver droog. We waren daarom snel uitgekeken. :( Nog even een kijkje genomen in Bremer Bay, waar we een Kangoeroe en pelikanen spotten.
Vervolgens door naar Albany, een erg leuk plaatsje. We lopen een rondje en zien gratis douches en besluiten hier morgen terug te komen en ons even op te frissen.
We slapen op een rest area die vlakbij een meer blijkt te liggen, het stikt er van de muggen. :s Snel gegeten en om 20.00 uur zijn we de Van ingedoken. Moesten nog wel eerst op muggenjacht voordat we werkelijk onze oogjes konden sluiten...

Vandaag nemen we een kijkje in Torndirrup NP. We nemen een kijkje bij Stony Hill, Salmon bay, allemaal weer prachtige plekken, maar het weer zit tegen. Als laatst rijden we naar de 'Gap' en 'Natural bridge', maar we moeten wachten tot een gigantische plensbui met veel wind voorbij is! :(
Het lijkt iets op te klaren, dus snel een kijkje genomen. Hetzelfde geldt voor de blowholes, het goede weer wordt ons niet gegund.

We rijden door naar Denmark en rijden een scenic drive. Vervolgens komen we vrijwel uit bij onze volgende slaapplek. Dit keer vlakbij Williams bay NP. om hier morgen een kijkje te nemen. :)

Vandaag alweer 1 dec. en voor de verandering regent het weer. Hierdoor is greenspool niet zo groen als het waarschijnlijk is als de zon schijnt. Ook nemen we een kijkje bij Elephant rocks en Ocean beach.
Daarna rijden we door naar Walpole, bekend om zijn tree topwalk tussen Giant trees. Wel even gekeken, maar niet gedaan. Verder nemen we even een kijkje bij Nornalup inlet en rijden we naar Giant Tringle tree. Een gigantische boom waar je onderdoor kan lopen, mooi hoor! :)
We vervolgen onze weg naar Nortcliff, alles was al dicht dus gelijk door gereden naar Pemberton waar we nog even kijken bij 'Bicentennial tree'. Deze boom werd gebruikt voor een uitkijktoren voor branden. In de boom zijn allemaal pennen geslagen en kan je dus beklimmen. Het ziet er niet veilig uit en er is net een man die de klim doet, maar al vrij snel met bibberknieen omlaag komt. Wij hebben het bij kijken gelaten. ;)
In Warren NP. nemen we een kijkje bij Cascades Falls, niet zo groot. Vervolgens komen we weer aan op onze rest area.

We doen echt super veel op zo'n dag. Nu ik het weer beschrijf dringt het allemaal weer even door... pff! Maar super leuk! :)

Tot de volgende keer.
Xx

  • 21 December 2013 - 23:27

    Mam:

    De stranden en rotsformaties bekeken hoor!!
    Super mooi!!

  • 22 December 2013 - 11:53

    Ed:

    Vet he? "Mijn" kant van Oz ;)
    Ik zie Lucky Bay zo weer voor me..
    Kan niet wachten op mn shirt uit MR!
    Have fun!

  • 23 December 2013 - 12:43

    Bessel:

    wacht op het vervolg

  • 24 December 2013 - 19:39

    Henk:

    Hoi Anita,
    hier vanuit het koude kikkerland wens ik je hele fijne kerstdagen, en nog even lekker genieten de laatste maand is zo weer voorbij.
    grtjs. Henk

  • 27 December 2013 - 13:12

    Tante Riet:

    Hoi Anita,delaatste paar weken nog even genieten van dit mooie land. Goede Kerstdagen gehad?
    Ik wens je een gezellige oud en nieuw viering. Mijn allerbeste wensen voor 2014. En we zien elkaar in januari.
    veel liefs, tante Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 664
Totaal aantal bezoekers 121740

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: