Roadtrip 'Nullabor' deel 4. - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Roadtrip 'Nullabor' deel 4. - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Roadtrip 'Nullabor' deel 4.

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 December 2013 | Australië, Margaret River

Hoi hoi allemaal,

Bedankt voor alle lieve kerst mailtjes en berichtjes, erg leuk! :)

Ik ga verder met het laatste deel van de Roadtrip, bijna op de eindbestemming! ;)

Vanaf onze laatste slaapplek rijden we door naar Augusta, het meest zuid westelijke punt van Australie. Waar de Southern Ocean en de Indian Ocean samen komen. Ik doe een self-guided audio tour, erg interessant. Speciaal omdat het ook over de Nederlands scheepvaarders gaat. De cape heet Cape Leeuwin, vernoemt naar het NL schip dat onder leiding van Hessel Gerritsz in 1622 het land van de Leeuwin ontdekte. Er hangt een gedenkplaat aan de vuurtoren. :)
Ook kijken we even bij de Old Waterwheel, een fotografisch punt in Oz. Vervolgens via Caves Road richting het noorden. We stoppen bij Hamelin Bay om de Stingray's te zien, maar helaas waren ze er niet. We kijken even bij lake cave of het de moeite waard is om het te doen. Inga gelooft het wel en Theresa en ik zijn hier nog wel langer dus hoeft niet perse vandaag.
Vervolgens bezoeken we een paar wijngaarden, want daar staat deze omgeving bekend om. We bezoeken Leeuwin Estate, Voyager Estate (Z. Afrikaanse eigenaar, dus heeft een wat NL uitstraling) en als laatste Xanadu. Lekker hoor! :) Daarna rijden we door naar Margareth River, een leuk plaatsje! Hier kan ik wel vertoeven straks. We doen even wat boodschappen en zoeken onze camping op. Geen gratis rest area's meer, maar terug in de bewoonde wereld. Zo goed als dan, heb nog geen telefoon receptie. ;)

De volgende dag maken we een grote proeverij dag. Eerst even snel gekeken bij Surfers point and The rivermouth, want het was nog iets te vroeg voor wijn. ;)
We bezoeken verschillende wijngaarden; Vasse felix, Cullen wines, Ashbrokke, Thomson Estate. Daarna was het tijd voor chocolate tasting, maar we kwamen eerst bij de wijngaard terecht (zelfde bedrijf) wat totaal geen staf was, de heerlijkste olijf olie's, curts, jams, azijnen en likeuren. En alles kon je proeven. :) De chocolade kwam dus daarna en als laatste nog naar een kaasproeverij gereden. We hebben ons prima vermaakt vandaag. Heerlijk! :) Lekker terug naar de camping en een beetje chillen.
Vandaag hebben we de laatste avond, 2 weken omgevolgen. Nog even een spelletje gedaan voordat we voor de laatste keer onze Van indoken.

Onze laatste dag samen. We rijden naar het noorden en bezoeken nog een paar laatste wijngaarden. We stoppen bij Canal Rocks, een aardige wind dus we kregen een prachtig schouwspel te zien van wind, water en rotsem. ;) Daarna rijden we door naar Cape Naturalist, het Noordelijkste punt van deze Kaap. Weer een vuurtoren, maar verder niet naar binnen geweest. De volgende stop was Sugar loaf Rock en de laatste Castle Rock. Gaaf Gaaf, zo mooi alles hier. :)
Vervolgens reden we naar Busselton waar we Inga op de bus zette. Theresa en ik reden samen terug naar Margareth River, ze zette mij af bij het hostel in het centrum en zij ging terug naar de camping. Iedereen weer zijn eigen weg. Jammer, maar ook weer heerlijk. Even je eigen ding en nieuwe mensen ontmoeten! :) Het aantal kilometers wat we deze 2 weken hebben afgelegd is 4546km. YEAHHH I crossed the Nullabor!! :D:D

In het hostel, klein en gezellig, gelijk al leuk contact met een aantal. 's Avonds gezellig gezeten, er is ook een NL jongen. Hier ga ik mij de komende week wel vermaken!

Tot snel!
groetjes, knuffels xx

• 29 December 2013 - 12:44

Mam:

Wat een kilometers..
    Wat een leuke dag zo samen!!
    succes weer.xx

• 29 December 2013 - 15:50

Ed:

Wel even surfen daar in MR he!? :)
    Bij mainbreak of, wat rustiger, the mouth.

Of op een stukje rijden: Yallingup.

Have fun! Xx

• 29 December 2013 - 20:49

Petra:

Haha, je kan hier straks wel als taxichauffeur aan de slag! Mooi verhaal weer!
    Xx uit edam.