De laatste 14 dagen... :s - Reisverslag uit Oosthuizen, Nederland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu De laatste 14 dagen... :s - Reisverslag uit Oosthuizen, Nederland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

De laatste 14 dagen... :s

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

14 Januari 2014 | Nederland, Oosthuizen

Hoi hoi!

Al wel weer thuis, maar zal de laatste weken nog even voor jullie schrijven. ;)

Oud en nieuw werd een leuke avond! Tot 22.00u in het hostel gebleven tot we er uit geschopt werden. Daarna zijn we met een groep naar James st. gelopen. Hier is het uitgaansleven in Northbridge (wijk in Perth) te vinden. Het bier vloeide rijkelijk en het aftellen kon beginnen... HAPPY NEW YEAR! Eigenlijk voelde het als een gewoon avondje uit, maar het was goed genoeg! :) Helaas geen vuurwerk gezien, wat toch altijd het sfeertje maakt. ;)

2 januari nam ik afscheid van iedereen... :( en vertrok ik terug naar Freo en checkte ik weer in in de Old fire Station.
Ik bezocht de bekende leuke markt, liep door de haven en staarde over zee, en at chocolade taart op de Cappucino strip.

Maandag 5 jan. pakt ik vroeg de ferry naar Rottnest Island. Aangekomen haalde ik me gehuurde fiets en snokelspullen op en ben ik het eiland gaan verkennen. Ik ben hier 5 jaar terug algeweest, maar is de moeite waard om nog een keer te gaan. En ik heb nog genoeg dagen. ;) Ik bleef een beetje rond het hostel omdat ik later de dag pas kon inhecken. gelukkig werd mijn big backpack afgeleverd bij het hostel, en had daar dus geen omkijken naar. :) Goed geregeld!
Bij Bathurst lighthouse en Pinky Bay op het strand gelegen. Na het inchecken heb ik nog een stukje zuidkust meegepakt.
De volgende dag via het midden naar de andere vuurtoren gefiets. Vanaf hier helemaal naar het westelijkste punt van het eiland gefietst. Waar een groep van wel een stuk of 15 dolfijnen de kust langs zwommen, wat blijven dit toch aandoenelijke, sierlijke dieren. Uren kan je er naar staren. Het kosten mij veel energie; de zon, de heuvels en de wind. Ik was blij dat ik rond het middag uur bij Little Amstrong Bay kon neerploffen, me broodje kon eten, een beetje snorkelen en genieten van de zon! :) Tegen 16.30u richting het hostel gefietst, nog even tv gekeken met een kopje thee en rustig aan naar de ferry.
Ik trakteerde me op Fish&Chips en sleep nog 1 nachtje in Freo.

De volgende stop was Cottesloe Beach. Oh de tijd vliegt alweer... Freo check, Rottnest check...
De dagen in Cottesloe bestonden voornamelijk uit het strand. Vanuit mijn dorm keek ik op het strand. Heerlijk! De zon scheen fel, maar er stond een pittig windje. Eén keer heb ik geprobeerd om eind van de middag nog even op het strand te duiken, maar dat was niet zo'n succes. Te koud en werd compleet gezandstraalt... :s
Zaterdag 11 jan. was mij laatste dagje, optijd opgestaan en nog even snel een uurtje naar het strand (Nu al heet, vandaag 43 graden en dus is het briesje nu heerlijk) voordat ik uitcheck. Ohhh zal het missen... :(
Net na het middag uur kwam ik aan in Perth en in het hostel wachtten nog een paar bekende op me. Zo leuk! Of je thuiskomt! :)

Nog een paar heerlijke dagen in Perth gehad, wat is en blijft dit toch een heerlijke stad! Er werden gratis BBQ's geregeld, tref ik het even mijn laatste dagen. Nog een keer naar Scarborough beach gereden voor lunch, was leuk want er werd een groot beach Volleybal toernooi gehouden. Er hing een leuke sfeer! :)
Ook had ik nog met een oude bekende afgesproken van 5 jaar terug. Hij verbleef toen ook in hetzelfde hostel. Wat was het fijn om hem weer te zien en zo leuk om herinneringen op te halen. Een super middag!!! :)

En dan is het zover... tas staat gepakt, taxi is geboekt en wachten tot de tijd daar is. Afscheid nemen, dit blijft het ergst op reis! :( Zoveel lieve fijne mensen die je ontmoet...
Inchecken, alles goed gegaan, iets verlaat en daar ga je dan! 3 maanden gewoon voorbij en langzaam zie je Oz in de verte verwijnen. :( Eerder dacht ik dat ik me rust nu wel zou vinden nu ik alles gedaan heb wat ik wilde en oude bekende heb terug gezien. Maar Australië blijft een speciale plek in mijn hart houden en teruggaan... het zou zo maar kunnen! I love it!

Een uur vertraagd vanuit Kuala Lumpur naar Amsterdam. Me paps, mams en zusje stonden me op te wachten! Super lief, super fijn. En dit is dan weer het fijne van reizen.... Thuiskomen!! :D:D

Lieve allemaal, bedankt voor het volgen en de lieve reacties die jullie achterlieten. Fijn om een aantal van jullie alweer gezien te hebben! :)
Tot snel!
Xx

  • 18 Januari 2014 - 19:02

    Mam:

    Het was weer super..
    Om je te volgen..
    Om je te bellen.
    Om je foto's te zien
    Om je verblijf van huis uit op te zoeken.
    Om je weer op te halen en thuis te hebben.
    Super dat alles weer goed is gegaan!!x

  • 19 Januari 2014 - 10:46

    Bessel:

    Weer een mooie reis afgesloten.
    de herinnering blijft!
    leuk om alles te kunnen lezen wat je hebt meegemaakt.

  • 20 Januari 2014 - 11:25

    Suus (Oz):

    En ineens is het dan alweer voorbij... Snel gegaan hè? En nu weer sparen voor de volgende drie maanden :D.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1247
Totaal aantal bezoekers 121740

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: