Roadtrip 'Nullabor' deel 2 - Reisverslag uit Eucla, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Roadtrip 'Nullabor' deel 2 - Reisverslag uit Eucla, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Roadtrip 'Nullabor' deel 2

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 November 2013 | Australië, Eucla

Hey, daar ben ik alweer...

Gaaf hè die haaien?!

Vanaf Coffin bay vertrokken we de volgende morgen via de westkust van de Eyre Peninsula. Onze eind bestemming voor de nacht is Ceduna, begin van de Nullabor plain.
De eerste stop die we maken is in Elliston, waar we ons drinkwater aanvullen. We krijgen wat sightseeing info en gaan verder. Zo rijden we de 'Clifftop Drive', een rondje op de cliffen met uitzicht over de oceaan. Vervolgens gaan we opzoek naar de Talia Caves, maar die hebben we gemist. :( Dan maar door naar Murphy's Haystacks, een grote rotsformaties. Niet heel speciaal, dus snel weer door. Het is bloedje heet vandaag en op de onverharde wegen sluiten we de ramen, want anders vinden we 's avonds een woestijn in onze slaapzak. ;)
De volgende bestemming is Streaky Bay. Zo genoemd door de eerste ontdekkingsreizigers door al het zeewier in de baai. Hier even een pauze genomen. Bij de pier en het strand gekeken en we zijn even naar het roadhouse gelopen waar een 5m grote witte haai hangt. Die moesten we natuurlijk even zien na ons avontuur. Ooit hebben ze er hier een gevangen. Benzine getankt en weer door. We rijden de scenic Cape Bauer coastal drive, met weer prachtige cliffen en uitzicht over de oceaan. Dit is al een gedeelte van 'The head of bight' een beschemt gebied en net iets kleiner als Great Barrier reef.
Ik heb het stuur tot Ceduna overgenomen en ik moet zeggen ik ben links rijden nog niet verleerd na 5 jaar geleden. Haha :)
In Ceduna weer een korte pauze. Hier wonen veel Aboriginals. Ceduna betekent iets van 'een plaats om te rusten'. Dat hebben we dus gedaan. :)
We rijden nog een stukje verder want morgen hebben we heel wat km te gaan over de Nullabor.

Ik begreep dat Ceduna het begin van de Nullabor was, maar in Penong, het eerste plaatsje na onze rustplaats, geeft het bord aan nog 222km tot de Nullabor. Onderweg komen we de eerste bekende roadsigns tegen 'pas op wildlife. We zien het landschap veranderen en voor we het weten rijden we echt over de Nullabor. Onderweg stoppen we een paar keer voor een uitkijk over 'Head of Bight', de oceaan is zo intense blauw, ongelovelijk mooi! :D
De grens komt langzaam dichterbij. Het enige wat heel belangrijk is is dat we geen fruit en groente de grens over mogen nemen.
Bij de Border Village staat een grote kangoeroe op ons te wachten. Yeah we zijn er West Australië, ik kijk zo uit naar dit gedeelte! :) We komen de grens goed over en vervolgen onze weg.
In Eucla tanken we. De benzine wordt steeds duurder, in Adelaide betaalde we $1,56 en hier is het $2,10. :s De weg is nog lang en we proberen weer zover mogelijk te komen. Het voordeel is dat we 2,5 uur terug zijn gegaan in de tijd, dus de hele middag nog om te karren.
In Madurra nemen we een kijkje bij een lookout, een oneindig uitzicht met mini boompjes, heel grappig. Veel dode kangoeroes langs de weg en door de hitte stinken ze ontzettend...
Twee uur later bereiken we 90 Mile straight, de langste rechte weg in Australië, gaaf! Het uitzicht is prachtig en vooral als de zon langzaam ondergaat. Gelukkig komt het einde in zicht, want mijn lijf is de auto aardig zat. Na bijna 800km bereiken we onze rest area. :) :)

Groetjes uit WA,
Xx Aniet

• 19 December 2013 - 13:21

Mam:

Het schiet alweer op!!het meeste gezien dus....

• 19 December 2013 - 13:46

Suus (Oz):

Supervet Anita, wat je allemaal ziet en meemaakt! Nog even he..? Geniet ervan!! X Suus

• 19 December 2013 - 19:18

Bessel:

Ik lees welwat er zo mooi aan de westkust is
    Geniet er van