Great Ocean Road - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

09 November 2013 | Australië, Mount Gambier

Hooooooi allemaal,

Yeah, Great Ocean Road.
We werden vroeg opgehaald, want we hebben een lange weg te gaan. Het gaat ons 8 uur rijden kosten om in Mt. Gambier aan te komen. Gas erop! ;)
Van Melbourne naar Torque, hier begint de GOR, was al een uur rijden. Ik herinner me nog het grote bord boven de weg dat aangeeft 'Great Ocean Road'. ;) Het duurde even voordat het daadwerkelijk kwam, en begonnen al te denken dat we hem gemist hadden door een of andere reden. Maar nee daar was hij. :D :D
We stopte natuurlijk bij de 'Twelve Apostels'. Jammer dat het erg bewolkt is... Ook 'London Bridge' mag niet ontbreken. En zelfs voor mij en Louis ook een paar dingen die we nog niet gezien hebben, The Grotto, the Arch. Mooi hoor al die rots formaties! :)
Het is maar iets tussen de 200-300 km rijden, maar het kost zoveel tijd door alle zigzag bochten. Never mind, het is een mooi tripje.

's Avonds komen we aan in Mt. Gambier en wat onze verwachtingen al dachten... we slapen in een oude gevangenis. Whoeoeoee spooky...
Ze hebben een hele klus gehad om het op te knappen, maar het ziet er keurig uit. Op de borden die verwijzen naar de kamers staat niet 'kamer 1 t/m ...' ,maar 'Cell 1 t/m ...', haha! :) En er hangen overal info borden zodat we onze eigen tour kunnen doen. Erg leuk opgezet.
Helaas plenst het weer eens van de lucht.... :s Toch maar even een kijkje genomen (tussen de buien door) bij 'Blue Lake', want hier kwamen we voor. We zijn eigenlijk net te vroeg, want in de zomer kleurt hij pas echt blauw, nu dus nog vrij donker. :( Ook een rondje om de vulkaan gereden.
's Avonds werden er ook nog een paar leuke activiteiten door onze neusgeboord, door het slechte weer.... Jammer. Wat eten gehaald en ons toen maar vermaakt met thee, wifi en Yatzee. ;)

De volgende dag op naar Kangaroe Island, ongeveer 6 uur rijden naar de ferry. We besloten om nu de hoofdweg aan te houden. Prachtig uitzicht wat ook regelmatig veranderde, o.a. van dorre heuvels en hele groene en dat in een aantal km verschil... bijzonder.
Om 15.45u kwamen we bij de ferry aan, vertrek 16.00u. We vroegen of we nog meekonden en hadden mazzel, snel inchecken met een dikke korting toe. :D:D Snel boarden en gaan. Gigantische golven dat je bijna gelanceerd werd... onze maagje overleefde het net aan, haha ;)
Een uur later waren er en de zon is gaan schijnen. Joepie!! Het is hostel is in het plaatsje waar de ferry aanmeert, dus snel gevonden!

Even spullen droppen en op ontdekkingstocht. We hopen dat we ergens op z'n Ozzies kunnen Barbie-knoeien. ;)
Na een stukje gereden hebben zien we een bord met 'Brown beach" en BBQ faciliteiten, even bekeken en ziet er goed uit.
Terug naar het hostel, we hebben al inkopen gedaan, om de spullen te pakken en alvast te snijden e.d.
Terug naar Brown Beach en we hebben heerlijk zitten knoeien! :) Een aantal uur hier gezellie gezeten, het werd wel kouder. Helaas konden we de zon niet in de zee zien zakken vanaf dit punt, dus voor donker (20.00) weer thuis.
Daar wat achter de tv chillen, en mijn geluk kon niet meer op Harry Potter werd gespeeld, haha. :P Iedereen vond het prima, dus lekker zitten kijken. Ondertussen nog een spelletje Yatzee gedaan en toen lekker ons bedje opgezocht. ;)
Hopen op een mooie dag morgen!

Groetjes allemaal!
Xx Anita

ps: Weer nieuwe foto's bij Tasmanie Oostkust! Enjoy!

• 20 November 2013 - 09:26

Bessel:

Hoi Meissie,
    het blijft leuk om te lezen dat je zo geniet!

• 20 November 2013 - 13:56

Mam:

Het doet maar!! Het doet maar!! x

• 20 November 2013 - 21:06

Astrid/Piet:

Heeee Aniet,

Ziet er weer prachtig uit allemaal. Volgens mij genieten.
    Goed zo ga zo door. Hier stormt en regent het en zitten we volop in de zwarte pieten, hihi.

Tot gauw!!!

xxxx Astrid en Piet en de rest