Bruny Island - Reisverslag uit Bruny Island, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Bruny Island - Reisverslag uit Bruny Island, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Bruny Island

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

03 November 2013 | Australië, Bruny Island

Hey hey,

Omdat ik wat tijd overhad, nog maar een extra tourtje geboekt. Ik had de naam al eens horen vallen sinds ik op Tassie ben en nu had ik het er tijdens de tour overgehad met Sally. Zij gaat morgen.

Dat we zaterdag aankwamen heb ik even bij de receptie gevraagd, vervolgens naar de pier gelopen om te informeren naar de tour. Ze waren nog open, dat was al geluk, ze hadden nog plek:), alleen het weer is niet zo goed. Ik ben er toch voor gegaan! :) :) Excited!

Zondag moest ik om 7.45u aanwezig zijn. Wat gedoe, omdat de cruise tour van hen gecanceld is door het slechte weer.
Iets later vetrokken wij eerst naar Mt. Nelson voor een prachtig uitzicht. Omdat het regen en de zon scheen kregen we prachtige regenbogen te zien. Wauw!
Daarna richting ferry en gingen we opweg naar de lookout. Je hebt uitzicht over de weg die aan weerszijde oceaan naast zich heeft. Prachtig, athans dat was het vast geweest als het niet plenste van de lucht. Toch met een groepje de lookout opgelopen, werden er bij op geblazen zo ging het te keer. Weet eigenlijk niet waarom ik het deed, want was vervolgens tot op het bot doorwerkt, zelfs in me schoenen stond water. Het zal vast te maken hebben met, je wil zoveel mogelijk zien en er alles uithalen... ;)
Gelukkig had ik een afrits broek aan, dus de pijpen konden alvast drogen. Ook me schoenen en sokken maar uitgedaan...

De volgende stop was op een kersenboerderij, waar we koffie/thee en eigengemaakte kersen verwennerij maakte. Ik had in eerste instantie vooraf gekozen voor kersen met slagroom maar de kersen waren nog groen...haha,het werd kersen cake. Heerlijk was hij :)
Vervolgens op witte wallibi jacht. Maar die waren vast aan het schuilen voor het slechte weer, want er was er niet een te bekennen. :(
Het weer is super afwisselend, zo schijnt de zon en zo weer een dikke plensbui, gelukkig meestal als je in het busje zaten.
We hadden nog een kans toen we door het bos reden richting vuurtoren, helaas.
De vuurtoren was prachtig. Wij konden als enige erin, de rest die niet bij de tour hoorde werd er weer snel uitgeschopt. Helaas konden we niet het balkon op omdat er te veel wind stond, wel een prachtig uitzicht door de ramen. Vroeger werd de lamp brandende gehouden met walvisolie, daarna werd het kerosine en sinds 1995 brandt hij niet meer. Het voordeel van de wind was dat alles flink droog waaide ;)

Tijd voor een lunch op een wijngaard, we konden eerst een paar wijntjes proeven en kopen voor bij de lunch. Aan tafel werden we eerst getrakteerd op een bord met, kaas en crackers, kersen chutney, olijven, oesters en zalm. Dat zag er fantastisch uit, en dit was nog maar een proeverij... Zelfs de oesters heb ik geproefd... 1e keer, en ik moet zeggen smakeloos. Haha :)
Het hoofdgerecht van mijn lunch was zalm met salade en brood. De zalm zovers en zacht, genieten!
Vervolgens reden we via de Westkust terug naar de ferry. We stopte even bij de haven en de gids liet zien waar hij zelf woont op Bruny Island. Nog even een stop bij een Oyster verkoop tentje voor de liefhebbers. Daarna snel naar de ferry.

Echt zonde dat het weer zo tegen viel! :/ Verder een leuke tour geweest. Leuke gids en assistent, veel gelachen.

Morgen naar Melbourne!

Xxx

  • 13 November 2013 - 13:32

    Mam:

    Jammer ..Goed dat je droog kon waaien..
    Maar je hebt het gezien !!
    En lekker gegeten!!!

  • 13 November 2013 - 18:17

    Bessel:

    Jammer van het weer!
    Ik dacht dat oesters heel zout smaakte.......
    Op naar melbourne.

  • 15 November 2013 - 17:38

    Mam:

    Super je foto's!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 122653

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: