Tasmanië, oostkust - Reisverslag uit Launceston, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Tasmanië, oostkust - Reisverslag uit Launceston, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Tasmanië, oostkust

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

02 November 2013 | Australië, Launceston

Hallo hallo,

Tassie deel 2, de Oostkust. Wat geniet ik van deze tour, Tassie is echt super mooi! In mijn vorige deel vertelde ik over de medereizigers, we hebben het erg gezellig samen. Maar ook de tourgide is erg leuk, lekker relaxed en in voor andere ideeën en opties. Een echt crocodile dundy. :)

Ik ga verder vanuit Launceston. Van Tukije namen we afscheid enLuc uit London sluit zich bij de groep aan, hij doet precies hetzelfde rondje als ons alleen startpunt is anders.
Bij de stad ligt Cataract Gorge, waar we de ochtend starre met een wandeling. We lopen langs een rivier en worden aan de andere kant weer opgehaald. Ook een restaurant en een hotel, je kan van de ene kant naar de andere kant met een kabelbaantje. Ook lopen hier een paar pauwen die trots hun staart showde.
Vervolgens reden we via St. Helens door naar Bay of Fires. Prachtige witte stranden en helder blauw water, ja ook dit heeft Tassie te bieden. :) En gelukkig is het weer beter geworden, nog wel een fris windje maar de zon schijnt!
We schieten wat foto's, spelen op de rode rotsen (waardoor het zand zo wit wordt geschuurd) en zoeken schelpen. Daarna rijden we nog naar 2 andere strandjes voordat we onze weg vervolgen naar Bicheno, een klein kustplaatsje. We slapen in een leuk hostel. Het eerste wat we doen is wat eten, is al rond 6 en alles is hier vroeg dicht. Daarna zijn Sally (korea) en ik nog naar Wale lookout gelopen, een mooi uitzicht over Bicheno en de oceaan. Helaas geen walvissen of dolfijnen. De kids lopen Halloween.
Om 19.45u verzamelen we met een aantal voor de pinguïnstour. Rond zonsondergang komen de pinguïns aan land om hun nest op te zoeken. Hele hordes zag je uit zee het strand opkomen. En uiteindelijk een paar zo dicht bij dat ze tussen je benen door lopen. :):) Super leuk! Een hele leuke gids die veel over ze kon vertellen, verschillende plekken geweest en ook baby's gezien in het nest. Terug in het hostel nog een kopje thee met fudge...
De volgende dag op naar Freycinet NP. We kregen 2 opties voor wandeling, mijn keuze (en van de meeste) was Mt. Amos. Een pittige wandeling naar de top met een prachtig uitzicht over Wine glass bay. Dat moeten we wel kunnen, net nog de Chinese muur beklommen. ;) Ik dacht aan een wandeling over een stijl pad, maar had het mis. Sommige plekken moest ik klimmend en klauterend op handen en voeten mijn weg zien te vinden over stijle rotsen. Pff er was echt een momentje dat ik dacht 'ik ga zo terug', op sportschoenen was het geen succes, had geen grip of glijden weg. Tsja mijn wandelschoenen heb ik thuis gelaten omdat ik dacht dat het warm was in Oz... helaas, dit was het beste wat ik had...
Met hier en daar een hand heb ik de top bereikt, genietend van het prachtige uitzicht stond ik nog na te trillen op mijn benen... :/ Maar het was zeker de moeite waard! Wat een prachtig uitzicht!!

Ik maak hem snel af, ga nu echt slapen. Goodnight. Xx

Daar ben ik alweer... Na Freycinet NP. gaan we verder inland richting Ross, een historisch plaatsje met de op 3 na oudste brug. Erg leuk. Hier bij de bakkerij is een tekenfilm opgenomen, Kiki's bezorgingsdienst, misschien kennen jullie het.
De laatste stop voor vandaag was Bonorong Wildlife Sanctuary. Hier maakte we kennis met de Tasmanië devil die we nog niet gezien hebben. Ook de koala en Wombat mochten niet ontbreken. Wat informatie over de dieren, interessant.
De Tassie duivel dankt zijn naam aan het feit dat hij heel sociaal is en samen eet. Daarbij maakt hij enthousiaste geluiden. De eerste Europeanen vonden het de duivel van Tasmanië. ;)
Deze avond sliepen we in Hobart, hetzelfde hostel waar ik al zat. Het diner was deze avond inbegrepen. Samen heerlijk zitten smullen in Mures seafood restaurant. Ik had zalm, met salade en friet. :) Daarna nog een paar kroegjes in geweest voor een paar drankjes.

De volgende dag, laatste dag, reden we eerst naar Richmond, weer een leuk historisch plaatsje met de oudste brug van Australië. We zijn met z'n 3en even snel, 10min., door de oude gevangenis gelopen.
Vervolgens reden we door naar Port Arthur Historic site. Een oud gevangenis complex met alles erop en eraan, huizen van de bewaking, kerk (waarvan de stenen gesneden zíjn door de jongste gevangen, va 9 jaar oud), court house en een fabriek waar ze geprobeerd hebben me te maken.
We kregen een rondleiding en konden een cruise doen. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om geen cruise te doen, er was zoveel te zien. Heel interessant, en ook omdat het aansloot bij Sarah Island. De cruise die ik gedaan heb in Strahan. Als laatste deden we nog een paar wandelingen door Tasman Np., bij Devils kitchen. Prachtige afgronden en cliffen, door de zee ontstaan.
Toen kwam het einde echt inzicht, afscheid nemen en de 6 dagen zijn alweer om. Natuurlijk deden we die avond nog even samen eten en een drankje.

Knuffels Aniet. X



  • 11 November 2013 - 14:45

    Mam :

    Super leuk.. de waterbeestjes echt iets voor jou.
    Slaap lekker..

  • 11 November 2013 - 16:11

    Bessel:

    gaaf die pinquins, wel voorzichtig doen hè

  • 11 November 2013 - 19:10

    Paula:

    Leuk hoor maar waar blijven de foto's ;O)

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 121651

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: