Tasmanië - Reisverslag uit Hobart, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Tasmanië - Reisverslag uit Hobart, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Tasmanië

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

31 Oktober 2013 | Australië, Hobart

G'day guys,

In Hobart was op zondag niet heel veel te beleven, het meeste was dicht. Wel even een rondje dolende stad gedaan natuurlijk, mooi stad. Even wat inkopen gedaan voor de tour.

Maandag werd ik om 7.00u opgehaald. We hebben een leuk klein groepje. (Duits, Italiaan, Korea, 2 Singapore, Melbourne, Turkije en ik) Onze eeste stop was in Mt. Field NP. we deden een wandeling naar Russel falls, horseshoe falls en liepen langs gigantische oude grote bomen.
Ook reden we naar Nelson falls en namen we een kijkje bij Lake st. Claire, de grootste fresh waterlake van Oz. Leuk leuk leuk :) Het enige nadeel was dat het ijs en ijskoud is hier op Tassie. Nooit verwacht als je maar 2 uur vliegen bent van het vaste land bent... Brrrr.
Vervolgens reden we door het plaatsje Queenstown, een mijnplaatsje, echt de hele omgeving was een afgegraven bouwput... Niets te beleven. We slapen in Strahan, een kustplaatsje. Leuk!
De volgende dag hebben we een extra optie als activiteit. Ik doe met nog 3 anderen de World Heritage Cruise over de Gordon River. Prachtig stukje natuur en we zien dolfijnen. We krijgen een heerlijk lunch, met verse zalm uit de rivier en kunnen bij de kapitein die onwijs veel info vertelt. Een mooie dag gehad.
Aan wal kijken we bij een houtzagerij die de Huon tree bewerkt, een oude boom van zacht hout met een lekker ruikende olie erin.

De derde dag gaan we opweg naar Cradle Mountain, het weer is minder. We maken een wandeling rond Doves Lake, prachtig. Ondanks de bewolking toch nog de sneeuwtop kunnen zien. :) Vanuit hier rijden we richting Sheffield, een leuk oud plaatsje met mooie muurschilderingen en Fudge, jam!
Onze laatste stop deze dag is in Launcheston, Australia's third oldest city. We slapen in een leuk oud gebouw. Deze avond eten we samen in de stad en doen we later nog een drankje.

Het volgende deel (oostkust) stuur ik jullie snel!
Xx

• 10 November 2013 - 12:19

Mam:

Super.. Ik ben je weer achterna gereisd.
    Indrukwekkend!! x

• 10 November 2013 - 20:46

Suus G:

Zal vast veel mooie plaatjes hebben opgeleverd!
    Nu weer opwarmen op het vaste land ;)
    X

• 10 November 2013 - 20:54

Petra:

Leuklleukleuk!

• 11 November 2013 - 11:40

Bessel:

weer een ervaring rijker!
    leuk om te lezen.
    geniet ze !!

• 11 November 2013 - 13:59

Jacky:

Hey aussie girl,

Jee wat weer een gave trip maak je :-))
    En leuk dat je met zoveel bekenden op pad bent.
    In ieder geval weer leuk om te lezen en thanks dat je evengoed nog aan onze nieuwe stek dacht. Lief van je!!!
    Have fun in THE Outback.
    X Jacq