Vertrek en dag 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Vertrek en dag 2 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Vertrek en dag 2

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 Juli 2023 | Costa Rica, San José

Vertrek:

Onze vlucht gaat om 9:15u, we rijden al vroeg naar Schiphol. Bij de gate heeft zich al een rij gevormd omdat deze nog niet open is. Gelukkig duurt het niet al te lang, het inchecken verloopt soepel.

Helaas door een niet kenbaar gemaakte reden vertrekken we bijna 2u later. We vliegen met United Airlines eerst naar Newark, NY. Geen plekje naast Tineke maar wel naast andere reisgenoten. De vlucht verloopt spoedig en ik vermaak mezelf met de films aan boord en af en toe een dutje.

Om 18:00u NL tijd/ 12:00u Amerikaanse tijd komen we aan.

De controles op de luchthaven nemen veel tijd, heel veel tijd in beslag. Waar we een tussenstop van 5 en een half uur hadden hoeften we er nog maar 2 te wachten. Als groep hebben we elkaar gevonden en zijn we aardig compleet. Ook hier vertrokken we een half uur later dan gepland. Omdat we al zo'n reis, incl. al dat wachten, erop hebben zitten krijg ik het gevoel dat ik al op de plaats van bestemming ben.

De vlucht naar San José, Costa Rica is nog eens 5u. Ik probeer niet te slapen in de hoop straks een goede nacht te maken. Maar dit is niet gemakkelijk, [e-1f605] Onderweg boven Cuba nog een mooie lichtshow van onweer, nog nooit gezien. Gaaf!

Gelukkig gaat het op Costa Rica allemaal wat sneller bij de controles. Het is een klein half uurtje naar het hotel, Fleur de Lys. Om 6:15 NLtijd/ 22:15u Costa Ricaanse tijd lig ik een mn bedje. We hebben een tijdsverschil van 8u.

Slaaplekker

Dag 2:

Een redelijke nacht gemaakt. Niet zo goed als ik had gehoopt, maar mag niet klagen. Om 07:00u was het mooi geweest en rammelde we van de honger dus zijn we gaan ontbijten.

De reisleider heet Mario, een spontane jongeman. Even een briefing en daarna heeft hij ons de stad laten zien. San José staat er niet om bekend een mooie stad te zijn. Geen of weinig mooie gebouwen. Ziet allemaal wat somber en het stadscentrum ben je zo door. De musea en het theater zien er als enige mooi uit.

Het verkeer is vrij goed geregeld. Hier en daar rijdt er één te hard dus evengoed opletten bij het oversteken.

In de hoofdstraat zijn veel straatverkopers met kleedjes en prullaria en hysterische geluiden. Ook de muziek die uit de winkels komt staat hard.

Onze stadstour eindigt bij een overdekte mall zoals Beverwijk en bekend van het buitenland. Hier kun je terecht voor vanalles en nog wat.

De middag hebben Tineke en ik rustig in het hotel doorgebracht. Nog even bijkomen van de heenreis.

s' Avonds eten we met de groep en Mario. We pakken de lokale bus naar een gezellige sfeervolle wijk met pubs en restaurants. We hebben heerlijk gegeten bij de Costa Ricaanse Bierfabriek. Een aanrader!

Terug liepen we langs een oude spoorlijn naar het hotel.

Er zijn veel spoorlijnen in verval geraakt door aardbevingen.

Tot de volgende[e-1f44b]


  • 30 Juli 2023 - 07:34

    Bessel:

    Leuk Anita.... geniet van je reis[e-1f60e][e-1f600][e-1f618]


  • 30 Juli 2023 - 07:45

    Ilona:

    Leuk ik zal je reis volgen! Veel plezier[e-1f604]


  • 30 Juli 2023 - 12:27

    Suus Smits:

    Leuk, een good old waarbenjij-verslag [e-1f604] Ik ga jullie volgen! Heel veel plezier!


  • 30 Juli 2023 - 12:46

    Rens:

    Heel veel plezier en geniet er samen van!


  • 30 Juli 2023 - 14:22

    Mirananda :

    Leuk om je te volgen, Annie!

    Heel veel plezier! Ben heel benieuwd naar de foto's van de prachtige natuur daar (schijnt, haha ben er nog geweest).

    Liefs Mira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 121721

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: