Ngorongoro krater - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Ngorongoro krater - Reisverslag uit Mto wa Mbu, Tanzania van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Ngorongoro krater

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Augustus 2012 | Tanzania, Mto wa Mbu

Brrr een koude nacht geweest, gelukkig was ik goed voorbereid en heb ik er weinig last van gehad. We zitten op ongeveer 2300m. Dat ik 's morgens om 5.00u mijn tentje open ritste voelde ik de kou.

Vandaag werden gingen we niet op weg met onze eigen truck, maar werden we opgehaald door 2 jeeps, en ik mocht voorin. :) Deze kunnen en mogen de krater in. De krater is ongeveer 20 bij 20 km.
Ons enige doel was vandaag om de mannetjes leeuw te zien en de gids zei dat we een grote kans maakte. :D
Vele zebra's, gnoe's passeerde ons. Ook veel hyena's, jakhalzen, impala's en Thomsons.
Zelfs liep er weer een neushoorn in de verte, jullie moeten weten dat niet iedereen dit dier ziet. We hadden dus toch weer mazzel, ondanks hij al op de lijst staat aangestreept.
Ik kreeg het al benauwd en zag onze kans voorbij gaan. Maar dat we weer langs de rivier gingen zoeken zagen we alweer vele jeeps verzamelen. Joehoe zal het dan toch lukken?!
Een hele groep, mannen, vrouwen en welpen lagen bij elkaar. Vaders zat te smullen van een buffelkalf en de rest lag ongeduldig te wachten tot hij nou eindelijk eens uitgegeten was. Af en toe moest hij even laten merken dat hij de baas was en vloog op de groep af, met veel gebrul. Beter konden we het toch niet krijgen? Wat een geluk!! Ook lagen er weer een paar midden op het pad, een meter van de jeeps. :D Prachtig!!

We hebben geluncht bij een meer, waar de nijlpaarden lekker lagen te dobberen en de zebra's voorbij gallopeerden. Boven ons vlogen roofvogels die precies wisten hoelaat het was en het eten gewoon uit je handen gristen. Dat was even schrikkken. :s
Een uur laten weer op weg en langzaam naar de uitgang. Nog een lange rit te gaan. We werden door de jeeps ergens gedropt waar de truck op ons stond te wachten.

Voordat we opweg konden moest en we nog even op de andere wachten, die waren een souverierswinkel ingedoken. We vervolgde onze weg naar Mto wa mbu waar een zwembad op ons ligt te wachten.
Onderweg nog gestopt bij een hele grote souveniers winkel, met een Nederlander die voor de verzendingen zorgt. Niets gekocht. Ook stopte we bij Lake Manyara, even een foto en weer door.

Bij aankomst in Mto wa Mbu was het bloedje heet, maar van het zwemmen is niets gekomen. Er moest nodig een wasje gedaan worden en heb Isa nog even geholpen met de bereiding van het avondmaal.
's Avonds nog even op het terras gezeten met een groepje, erg gezellig!

Morgen nog een dagje hier. :)

Groetjes. Xx


  • 17 September 2012 - 12:39

    Bessel:

    Toch nog gelukt.
    Leuk dat je thuis verder schrijft.

  • 22 September 2012 - 08:42

    Connie:

    Hey anita wat een mooie verhalen weer.. t is altijd genieten om het te lezen.
    Alles goed.. toch maar weer eens meeten en bijpraten?? Mijn huisje laten zien etc. liefs Connie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 758
Totaal aantal bezoekers 121740

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: