Lake Victoria - Reisverslag uit Musoma, Tanzania van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Lake Victoria - Reisverslag uit Musoma, Tanzania van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Lake Victoria

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 Augustus 2012 | Tanzania, Musoma

Vandaag op naar Tanzania. Om 5.15u de wekker, jaja denk naar niet dat het relaxen is...
Onderweg een stop gemaakt voor even de benen te strekken en boodschappen te doen. Vooral water staat grote hoeveelheden op het lijstje. Tegen 12.30 kwamen we bij de grens, paspoort en visum check, gelukkig was het snel geregeld. :)
In Tanzania valt ons gelijk op dat de wegen beter zijn en er veel minder afval in de berm ligt. De kinderen rennen nog steeds zwaaiend en enthousiast richting de truck als we langs rijden.
We hebben een jarige in de groep, dus bij de lunch taart. Wat we over hadden gaven we aan de kinderen die hun vee naar deze plek brachten om te drinken. Hordes geiten en koeien kwamen er langs. Ook stopte we nog een keer om wat kool te kopen.
Bij aankomst natuurlijk eerst de tent opzetten, we staan aan het meer. De zon schijnt dus een verfrissende duik genomen.
Lake Victoria is 2x zo groot als Nederland.
' s Avonds nog even een lekker biertje in de bar gedronken. Erg warm hier dus mijn slaapzak niet nodig gehad.

De volgende dag om 8.00 u een boottocht met 'n alle. Kwamen langs vele rotsen waar veel vogels, aalscholvers en reigers, op zaten. Ook zagen we een aantal behoorlijk grote varanen.
Uiteindelijk kwamen we bij een vissersdorpje. De netten lagen te drogen op het zand en het aas, sardines, op de rots. En verwelkomt door vele kinderen.
De kinderen liepen mee met ons, hand in hand, en hoe verder we het dorp in gingen hoe groter de groep werd. Leuk. Halverwege kwamen we langs een peuterschooltje waar zo'n 80 kinderen op zaten. We kregen uitleg over hoe er lesgeven werd ed. Als laatst zongen zij een lied voor ons en wij voor hen. Als laatste nog even door een klein winkelstraatje en terug naar de boot. Ik liep ondertussen met 2 kleine humpies aan een hand.... :)
De rest van de middag waren we vrij, helaas regen. Gelukkig niet te lang, dus mijn schrift geschreven en van de zon genoten. Ook nog even op het strand gelegen, maar koelde snel af. Douche en de kok geholpen met het dinner klaarmaken.

Morgen naar de Serengeti, kijken welke dieren we nu weer zien... ;)

Groetjes Aniet.