Kericho - Reisverslag uit Kericho, Kenia van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Kericho - Reisverslag uit Kericho, Kenia van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Kericho

Blijf op de hoogte en volg Anita

11 Augustus 2012 | Kenia, Kericho

Hey allemaal,

Ik heb dit verhaal geschreven tegelijk met Lake Victoria maar door verbindings problemen niet geplaatst. Ik probeer het nog eens.

Kericho is bekend van zijn theeplantages. En een bezoek hieraan als extra excursie stond dan ook op de planning.

In het donker, met nijlpaarden op de loer pakte we onze tenten in. Daarna ontbijten en pleiten... Een lange rit te gaan.
Bij de eerste plaspauze stopte we bij een leuk restaurantje. De crew bestelde wat koffie en thee, maar omdat ze aan 1 bakkie genoeg hadden mochten wij aansluiten en dronken gezellig mee. Ook kregen we Mandasi te proeven, ik beschrijf het maar als een donut in de vorm van een appelflap met een soort oliebollen smaak. Lekker. :)
Ipv 17.00u kwamen we al om 14.00u aan in Kericho, dat hadden we goed gedaan. We stonden bij een lodge, dus zette mijn tentje op op een keurig gemaaid grasveld. De zon scheen, maar wel dreigende wolken op de achtergrond. Bij een prachtig uitzicht aten we ons lunch pakket en genoten we van de rust.
Vervolgens mee met de Theetour. Onze regenjassen mee want inmiddels was er ook al onweer te horen. We stonden dan ook maar net tussen de theebosjes toen het losbarste.
De mensen die op de plantage werken krijgen voor 1 kg 10 Tanzaniaans Shilling per dag. Ze plukken rond de 60 kg p.d. Op de plantage werken 20.000 plukkers en voor het werk krijgen ze ook een huis, medische zorg en kunnen naar school. Ze werken 5,5 dag in de week en per dag 8 uur.
Vervolgens liepen we weer terug naar de logde, terwijl wij er allemaal vanuit gegaan waren dat we ook in de fabriek konden kijken. Dit zat er dus niet in... :( Beetje jammer.
Gelukkig konden we terecht in de logde en Antony de gids had een kamer voor ons geregeld waar we konden douce, met warm water. Een echte luxe op deze reis.
Issa maakte het eten klaar maar dat konden we wel in de logde op eten, gezellig aan een tafel. Ik benoem dit omdat we normaal gesproken op een klapstoeltje zitten met ons bord op schoot. ;)
Na het eten maakten we kennis met ene Safarian vlieg zonder ogen en mond. Je begrijpt wel dit dit vrij groote schepsel als en malle door de kamer vloog. En ik moet zeggen dat ik er niet bepaalt vrolijk van werd, gatver... :s

• 29 Augustus 2012 - 14:36

Bessel:

toch leuk om weer wat van je te lezen.