Roadtrip ' Nullabor' deel 1 en Shark cage dive. :D - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Roadtrip ' Nullabor' deel 1 en Shark cage dive. :D - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Roadtrip ' Nullabor' deel 1 en Shark cage dive. :D

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

24 November 2013 | Australië, Port Lincoln

Hoi allemaal,

Ik begin al steeds meer te beseffen hoe snel de tijd nu gaat. Over een maand ben ik alweer thuis... En reken maar dat die maand snel voorbij is. ;)

Mijn roadtrip gaat van start. Kijk onwijs uit naar de Nullabor plain. Dit is het stuk van Zuid Australie naar West Australie. Nullabor plain betekent geen bomen en is dus eigenlijk een stuk dessert. Klinkt heel saai maar volgens mij is het gaaf om dit stuk te rijden...

Donderdagochtend ontmoeten we elkaar om 10.30u bij Central Market. We doen boodschappen voor de komende dagen en tanken. Ons eerste doel voor deze dag is om in Port Augusta aan te komen. Niet onwijs ver voor Australische begrippen, 300km. Onderweg niet heel veel te zien dus rijden lekker door. Het enige bijzondere langs de weg zijn grote zout meren en een daarvan is helemaal roze gekleurd, super mooi! :) In Port Augusta doe we een toilet stop, want op de free rest area zijn verder geen faciliteiten, we kopen nog een extra bord en campingstoel en rijden even naar een lookout. Onze rest area ligt 25km. te zuiden van Port Augusta. We zijn nu in de Eyre Penisula. Een prachtig stukje natuur.
De eerste nacht, met z'n drieen in de Van is goed bevallen. Ik had voorgesteld om 'om en om' te gaan liggen, zo hadden we meer ruimte dan verwacht.

De volgende dag zijn we door gereden naar Tumby bay. We stoppen een paar keer onderweg in kleine plaatsjes om o.a. te tanken. We nemen een kijkje in Tumby bay en chillen daar wat rond het strand en de pier.
De (betaalde) rest area geeft ons een mooi uitzicht over de zee. We kiomen op tijd aan, dus tijd voor dagboeken, lezen en chillen.

Zaterdag rijden we door naar Port Lincoln. Hier doen we morgen onze Shark cage dive. We gaan op zoek naar onderwatercamera's en doen wat boodschappen. Veel tijd verloren vandaag, maar toch nog even naar P. Lincoln NP. gereden. We nemen een kijkje bij Cape Dorrington, waar een vuurtoren staat. We wandelen wat rond en springen over rotsen om een prachtig strandje te breiken. :) Ook nemen we een kijkje bij Wana en dit punt is prachtig, wat een uitzicht. Onderweg steken er nog twee Emu's over en zien een kangoeroe.
Verder bereiden we ons voor op morgen. Ik ben er zelf verder nog niet zo mee bezig dat ik morgen met witte haaien ga duiken... Maar wel heel gaaf en ook leuk dat we het met z'n drieen doen. Leuk om de ervaringen te delen.

SHARK CAGE DIVE:
We moesten onwijs vroeg op om ons optijd te melden bij het vertrek punt. Eenmaal aangekomen nog even snel ontbeten.Al snel verzamelde er een hele groep en konden we de boot op. Een mooie boot, ruim met banken en tafels zodat je lekker binnen kon zitten. Keukentje, douches en toiletten.
We werd een briefing gedaan en vervolgens kregen we ontbijt. Er stond op de folder een licht ontbijt, dus we verwachtte niet zoveel en daarom hadden we al ontbeten. Maar er werden croissantjes met ham en kaas opgewarmd in de oven en er stonden twee grote schalen met vers fruit om de bar. We konden koffie/ thee en onbeperkt fris pakken. Wauw!
Het was 3 uur varen naar het witte haaien gebied, Neptune Island. Eenmaal daar werd de kooi in het water gegooid en bevond de eerste haai zich al rond de boot. :D Zo gaaf!
Na een korte briefing ging de eerste groep de kooi in. Wij met nog twee mannen waren groep 4. Konden zo mooi even de boel aanschouwen en foto's en filmpjes maken. Tussendoor werd er nog cake, chips en snoep geserveerd.
13.00u maakte wij ons klaar om de kooi in te gaan, wetsuit, laarsen en masker. We hoeften geen flessen op ons rug, want de lucht werd allemaal vanaf de boot geregeld, fijn!
We hadden een goede keuze gemaakt om als vierde groep te gaan, want er waren heel wat haaien rond de boot en vrij actief. Iedere groep had zo'n 45 min. in de kooi. Het enige nadeel, het water was ijs en ijskoud, dus was binnen no-time verkleumd. Er zwommen 3 verschillende haaien rond de kooi, goed te herkennen, want 1 had heel veel littekens, de ander een zender en de derde witte vlekken. Dit was zo gaaf, ze bleven maar rond zwemmen en naar het vlees happen. Ze kwamen zo daichtbij dat we ze hadden kunnen aanraken. Echt ongeloofelijk... wat een ervaring! :D:D:D
Uit het water direct onder de warme douche en vervolgens konden we onze lunch nuttigen die we al apart hadden laten zetten omdat we het water in gingen. Vervolgens nog van het schouwspel genoten bij de laatste groep en rond 16.00u was het tijd om terug te keren. We kregen crackers met lekkere dipjes, kaas en worst en vervolgens werden er sausage broodjes en pie's opgewarmd! Wat een verzorging. Alles van deze trip was boven verwachting!! Wat een dag!!! :D:D:D:D

Diezelfde avond reden we door richting Coffin Bay, waar we een overnachting deden.

Ik ga stoppen, want moet de bus halen. Snel meer! ;)
Xxxx

• 18 December 2013 - 08:27

Mam:

Super om het te beleven. Ik voel met je mee!!
    Snel a.u.b. weer schrijven van je!!
    Tot snel xx

• 18 December 2013 - 20:36

Bessel:

Weer een geweldige ervaring zeg, ik ben jaloers op je.