Kangaroo Island - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 November 2013 | Australië, Penneshaw

Hoi allen,

Nodig tijd voor een verhaaltje. Heb alweer heel wat beleefd en ben alweer heel wat km verder. Weer in de bewoonde wereld met telefoonbereik en computers.
Hoe is het bij jullie? Leuke Sinterklaastijd gehad en de storm overleerfd?
Gewoon al weer dec., ik kan het niet geloven hoe snel de tijd gaat. Hier zie je ook steeds meer kerstversiering te voorschijn komen. Maar ik sta er nog geen sec. bij stil.... :s

Ik was aangekomen op Kangaroo Island (KI)...
We staan redelijk vroeg op want we willen natuurlijk zoveel mogelijk zien. Je verkijkt je erop hoe groot KI nog is, van oost naar west ca. 150 km. En aangezien wij logeren in het vrij oostelijke punt en de meeste sightseeing te doen is in het westen moeten we dus een aardig eindje rijden.

Onderweg doe we een stop bij een klein, eigen opgezette, restaurantje langs de weg. Eigenaar blijkt NL afkomstig te zijn. We zoeken naar de koala in de boom, blijkbaar zit hij hier vaker want er hangt een bord "zoek de koala." ;) Gevonden.
We rijden verder en hebben bijna een aanrijding met een grote kangoeroe...oppassen dus. We stoppen bij Kelly's cave. Een limestone grot met stalagnieten, stalagtieten en kristal. We betalen om een kijkje te nemen en krijgen een rondleiding. Erg leuk! Veel informatie en omdat we maar met z'n 6en zijn hebben we lekker de tijd.

Vervolgens komen we op onze plaatst van bestemming aan, Flinders Chase NP. Na ons te hebben aanmeld bij het Vistitors centrum rijden we door naar Remarkable Rocks, een gigantische rotsformatie waarbij je je afvraagt hoe dat toch allemaal op elkaar terecht is gekomen. Vervolgens we nemen een kijkje bij de vuurtoren en Admirals Arch, een soort groot raam die je uitzicht geeft op de oceaan. Hier leven veel zeeleeuwen en dat is te ruiken ook, wat een lucht... Het zijn fur seals afkomstig uit Nieuw Zeeland en komen een bepaalde tijd in het jaar deze kant op.
Daarna rijden we door naar de forest waar we de 'Platypus walk' doen, ik hoop toch zo deze dieren een keer in het wild te zien... Op de informatieborden staat dat we geduld moeten hebben, moeten uitkijken naar bellentjes en vooral heel stil zijn! Helaas hebben we geen geluk. :(

De platypus, ook wel vogelbekdier genoemd, is samen met de echidna, soort egel, de enige zoogdieren die eieren leggen. Heel uniek! ;)

Het loopt al tegen eind van de middag, we beginnen wat trek te krijgen maar willen ook nog wel wat meer zien. Visitorscentrum is net dicht, dus daar snel een hapje halen wordt hem niet.
We besluiten toch maar langzaam terug te rijden, want ook in het donker rijden is niet zo'n pretje met al die skippy's, echidna's e.d. Juist in het donker komen ze te voorschijn.
Dit keer pakken we de hoofdweg die midden over het eiland loopt, er zijn er niet zoveel, en rijden naar Kingston. Niet heel veel te doen, een aantal halen even snel een snack en rijden vervolgens door naar het hostel. Even een douche, het diner en afgepeigerd naar bed.

De volgende dag besluiten we om de omgeving bij ons hostel en dichtbij de ferry te bekijken, de Peninsula. We hadden bedacht om te paardrijden, maar er werd niet opgenomen en omdat het te laat werd hebben we het voorbij laten gaan.
We reden langs leuke binnenweggetjes, we rijden naar het strand waar het uitzicht weer prachtig is. En daarna door naar Cape Willoughby, ook hier een vuurtoren. We kijken even binnen en guess what... een Belgische eigenaaresse... We doen een wandeling van een uurtje rond de vuurtoren. Langs het pad staan hier en daar infobordjes over de geschiedenis en het leven rond de vuurtoren. Erg leuk! :)
Vervolgens de Penisula doorgestoken naar de andere kant in de hoop om nog een NP in te gaan, maar geen toegangswegen te vinden.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Pelikaan Lagoon, maar ook hier konden we op een of andere manier niet komen. Auto langs de kant gezet en er heen gelopen. Geen pelikaan te zien...
We werden er een beetje moedeloos van. Dan maar naar American River gereden, maar dat plaatjes was veel kleiner dan verwacht dus ook snel klaar mee. Ik raak de auto zat en stel voor om terug te rijden richting hoste/ferry, gaat toch over een uurtje, en daar te chillen op het gras.
Bij aankomst begint het te plenzen... great, haha. Dan maar een koffietentje opgezocht en daar een hot chocolate besteld ;)
16.30u aanmelden bij de ferry en laden maar. De terug weg was een stuk rustiger qua golven, een uurtje later waren we weer op het vaste land.
We kunnen terecht bij de oom en tante van Louis, een klein uurtje rijden. Ik ben erg benieuwd! :D Ze wonen in Adelaide, maar buiten de stad met uitzicht op de zee.

Volgende keer meer. ;)

• 06 December 2013 - 10:09

Kevin:

Hey Anit,

Leuke verhalen allemaal weer, vanavond sinterklaas en stormpje hebben we overleefd.
    Geniet lkkr van het mooie Australië!

Groetjes Megan,Emmie, Kevin

• 06 December 2013 - 16:15

Suus (Oz):

Heey Aniet,

Leuk om weer eens wat te lezen. Zo te lezen heb je het goed daar! Hier is het koud en nat, dus geniet er nog ontzettend van!!!

x x x Suus

• 06 December 2013 - 18:46

Mam:

Sup.. om het weer te beleven..

• 07 December 2013 - 19:26

Ilona:

Lieve Anita, wat een fijne verhalen weer! Tijd vliegt kerstboom staat alweer in de klas:-) heerlijke tijd! Xxx

• 08 December 2013 - 08:35

Bessel:

Jammer dat je de dieren niet gezien hebt, die je wilde zien
    Geniet ze verder