Lake Nakuru - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Lake Nakuru - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Lake Nakuru

Blijf op de hoogte en volg Anita

09 Augustus 2012 | Kenia, Nakuru

Jambo

Zo maar een plek met WiFi, nouja zomaar, ben ondertussen al op Zanzibar in mijn hotel. Ik hoop dat het zo lukt want werk met mijn telefoon.

In mijn vorige verslag sprak ik over lake Nakuru, maar dat moet lake Baringo zijn.
Voor lake Baringo zijn we bij lake Nakuru geweest. Een prachtig groot meer met vele watervogels. Normaal zijn hier ook veel flamingo's, maar door het vele water is hier nu weinig voedsel.
Tent opgezet tussen de buien door en onze 3de gamedrive begon. We zagen buffels, nijlpaarden (die vebaasend niet bij de big 5 horen) en vele baboons (apen) .
Op Baboonhill een prachtig uitzicht over het gebied. Ook hier vele apen die vergezeld worden door de klipdassen, een soort grote cavia. Op de terug weg naar ons kamp zagen we onze eerst hyena, op jacht naar een lekkere pelikaan...
Die avond kwamen een paar meiden vol adrenaline terug, want tijdens hun toilet bezoek stonden zij oog in oog met een buffel. Ook hier dus oppassen, zaklamp aan en niet alleen naar de wc! Genoten van de prachtige sterren en Issa de kok zou bij het kampvuur de wacht houden.

De volgende dag 6.00u op. Goed geslapen en geen beest gehoord. Weer het park in en al snel zagen we wat busjes bij elkaar verzamelen, dit betekent vaak iets bijzonders te zien en ja we hadden geluk... een zwarte neushoorn liep daar op zijn dooiegemak.
Verder op weg werd de truck gedraaid en er werd niet gezegd waarom.
Later stonden we oog in oog met een hele groep leeuwen, vrouwtjes en welpen. Eerst een groep ver weg en wat verder heel dichtbij. Hier even goed van genoten. Verder op ook nog giraffe en weer een zwarte én witte neushoorn.
Vervolgens op weg naar lake Baringo. Zie voorgaand verhaal.

De big 5 lijst:

Olifant: check
Buffel: check
Leeuw: check, behalve het mannetje
Luipaard:
Neushoorn (witte en zwarte: check

Dat gaat snel... :)

Groetjes, Aniet. X

• 22 Augustus 2012 - 10:47

Paula:

Nu al weer op zanzibar? dat gaat snel :) al gedoken?

• 22 Augustus 2012 - 12:24

Suus (Australië):

Hey Anita! Echt supergaaf! Geniet ervan he! x x x Suus

• 22 Augustus 2012 - 15:03

Saskia:

Jeetje Anita wat gaaf allemaal!

• 22 Augustus 2012 - 16:24

Henk:

Hoi Anita, Op deze manier vliegt de reis voorbij met al die nieuwe ervaringen, nog veel plezier verder.

• 22 Augustus 2012 - 17:43

Mam:

Nog even..
    Dan heb je weer één ervaring in je broekzak.. x
    Top!!

• 23 Augustus 2012 - 08:31