Lake Baikal - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Lake Baikal - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Lake Baikal

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 Juli 2013 | Rusland, Irkoetsk

Alo Alo,

Daar gaan we dan, op naar het meer. Moesten best een stuk rijden, maar hadden een paar tussenstops.

Zo stopte we eerst bij het "Taltsy museum". Een openlucht museum, denkend aan Zuiderzee museum of Zaanse Schans, maar dan in Siberische stijl. Hier konden we zien hoe de mensen leefde in de 17e eeuw. We namen een kijkje nemen in woonhuizen, de kerk, de school (natuurlijk alle juffen even op de foto) en kappelletjes. De gids verteld erg leuk en weet veel.
Vervolgens stond het Baikal museum op de planning. Het ontstaan en de dieren die er leven. Het is zoetwater en staat bekend om de speciale dieren/ vissen die er leven. Vooral de zoetwater robben zijn een hoogtepunt.
Doorgereden naar Listvyanka, ligt aan het meer en een toeristische plek.
Hier afgezet bij een (eet)markt, waar je vooral veel vis kon halen. Geluncht en om 16.00u deed de eerste groep een vaartocht op het meer. Mooi uitzicht maar verder mwah. Geen robben gezien, erg koud, miste de mooi kleur van het water... Toen de tweede groep aan de beurt was hadden wij tijd om nog even over de souveniermarkt te lopen.
Nog even op het strand gezeten en even het de handen in het meer... ijs en ijskoud. We hadden 2 bikkels in de groep die een plons waagde, maar mijn bikini bleef mooi in de tas. ;)
Het meer is wel vele malen groter dan in dacht. halleluja...

In het hotel tas pakken, klaar maken voor een nieuwe nacht in de trein en vroeg onder de wol. Morgen vertrekken we 04.00u. Op naar Ulaanbaatar, hoofdstad Mongolië!! :D :D

Ik heb er zin in!
Xx