Een dagje Peking. - Reisverslag uit Peking, China van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Een dagje Peking. - Reisverslag uit Peking, China van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Een dagje Peking.

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

06 Augustus 2013 | China, Peking

Hoi allemaal,

Die laatste verhalen moeten er toch nog even in....

Vandaag werden we door Nathan, de lokale gids, meegenomen naar de Huntongs van Peking. Ondanks het vroeg was, was het al bloedheet en benauwd. Dit komt dan ook mede door de smog, wel goed te voelen dus, maar niet dat er nou een hele mistige waas te zien is...

De hutongs liggen in een ring om het stadscentrum heen en het deed mij denken aan de souks in Marrakech.
De mensen leven hier met hele families, het ziet er amoedig uit en aan de drempels bij de 'voordeur' kan je zien hoe hoog de rang van de familie is (geld). Leuk om te zien, was een interessante wandeling.
Ook kwamen we door een straatje, waar ook veel backpackers zitten, met veel leuke souvenierswinkeltjes. Druk en gezellige sfeer.
Vervolgens stond er een tradionele lunch op ons te wachten gemaakt door lokale mensen. We namen plaats aan een ronde tafel met een glasplaat die rond kan draaien. De tafel kwam goed vol te staan met van alles en nog wat. Het is hier vooral de bedoeling dat je alles deelt! Ook het drinken, niet een flesje fris of bier p.p. maar ook dat deel je samen.

Na de lunch zouden we weer naar het hotel gaan, maar Suus en ik en uiteindelijk nog een paar besloten te blijven en nog een kijkje te nemen in het straatje met leuke souveniers. Beide een super leuke theeserviesjes gekocht en thee. Erg blij met onze aankoop! :D
Terug met de metro, want we wisten nu hoe duidelijk en makkelijk dit was.
's Middags hadden we nog wel wat willen doen, maar waren toch aardig energieloos, door de Hutongtocht en de warmte. Even chillen dus en tegen het eind van de middag nog even een rondje gelopen.
Ook aten we deze avond bij de Mac D. hier hadden we zo'n zin in en er stond verder niets gepland qua samen eten, omdat we vanavond naar een acrobatenshow gaan.

Om 18.30u stonden we dus weer paraat, even met de metro en op naar het theater.
Een prachtige show met verschillende trucs, hoog op een stoel, kunsten op fietsen en motors. Ongelovelijk!
In het hotel nog even een borrel gedaan met de jeugd. Het was een leuke avond! En dag!

Morgen op naar 'de Muur'!!!! excited :D

Xx