Tijd voor wat meer actie ;) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Tijd voor wat meer actie ;) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Tijd voor wat meer actie ;)

Door: Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Anita

01 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Taupo

Taupo bekend om de grootste lake (lake Taupo) van NZ en gelegen in het hart van het Noorder Eiland. Ook ligt Taupo vlakbij een vulkaan die meer dan 26,500 jaar geleden de grootste uitbarsting ooit had.
Verder is Taupo bekend om bungy-jumping, skidiving en jetboating. Tevens de goedkoopste plaats voor deze activiteiten. Jullie voelen de bui al hangen zeker he? ;)

Maandagochtend om 8.00 uur stonden we voor de 3e keer ingepland voor een skidive of op zijn Nederlands gezegt "Parachutesprong", maar het was nog steeds bewolkt. Afgezegt en later gebeld voor een nieuwe tijd, want nu is de lucht zo helder als je maar kan wensen, JOEPIE! Op z'n vroegst 14.00 uur. Normaal geen probleem, maar Claire en ik willen onwijs graag de Tongariro crossing doen en de laatste bus vertrekt 14.30 uur. We willen vandaag die kant op om geen extra dagen te verspillen. Maar eens bellen naar een andere onganisatie en ja daar hadden we meer geluk. 15 min. later was de pick up. Haasten dus. Spullen pakken, uitchecken en een brekkie.
Een half uur later stonden we op het vliegveld. Keken een filmpje over skidive, luisterde naar wat info en maakte een keuze voor de hoogte en of je een dvd/ foto's wilde of niet.

Dus wat doe je als je NZ vanaf de grond gezien wat zat bent?

Een SKIDIVE van 15.000 ft. :D:D

Een uur later zouden we aan de beurt zijn, in de tussen tijd kon ik mooi me tanden even poetsten en opfrissen, want daar had ik nog geen tijd voor gehad :P
Helaas was het nogal druk en er was wat mis met een vliegtuid ofzo iets. Dus uiteindelijk was het denk rond 13.00/13.30. We hesen ons in ons pak en maakte kennis met onze instructor, Mauricio was mijn maatje tijdens de sprong.

Nog weer even wachten en op naar de 15.000 ft. En dan eindelijk was het dan zover! Ik werd gekoppeld aan Mauricio en een paar minuten later maakten we een freefall van 60 sec. GRUWELUUUK! Echt zo hoog, snel en mooi. Ik kon het hele Noorder Eiland zijn. Echt ongelofelijk GAAF!!!!:D:D:D:
Aan iedereen die dit leest: DOEN!!! En het is absoluut niet eng! Echt zooo GAAF.
Op de grond aangekomen gierde de ardenaline nog door me lijf...zo'n kick!
We keken onze dvd en vet!

Ondertussen was het alleen al 15.00 uur en dus de bus gemist. We besloten om te liften naar Turangi.

Maar meer hierover later. Ik ga even een uitstapje maken naar het museum!

(K)(K)

  • 01 Maart 2008 - 00:22

    Fanny:

    jeetje aniet,
    wat doe je toch veel een gave dingen!!! dat zou ook echt iets voor mij zijn. Nou ga snel door ik heb nachtdienst.
    xfan

  • 01 Maart 2008 - 06:40

    Bessel:

    Lijkt mij ook ontzettend gaaf om te doen.
    Ik vind het zo leuk om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt.Kijk uit naar je volgende verhaal.

  • 01 Maart 2008 - 10:00

    Marina:

    Goed bezig meis!!!! Echt vet.
    XUz Marina

  • 01 Maart 2008 - 12:59

    Thuisfront:

    Net gebeld met je,een nu je gauw je verhaal lezen. Fantasties!!!Succes als je maandag verder reist naar wellington.XX

  • 02 Maart 2008 - 15:50

    Paula:

    heeej maar waarom heb je niet gebungie jumperd ?? :D

  • 03 Maart 2008 - 12:48

    Kevin:

    hey anit.

    hele leuke verhalen ierdere keer
    en mis je het kikkerlandje nog een beetje? en Parachute gesprongen echt gaaf!!!!!! wil ik ook nog altijd willen doen!
    dikke kus

  • 11 Maart 2008 - 09:20

    Jacky:

    Wauw wat gaaf allemaal weer, volgens mij kom je nooit meer thuis met al die gave acties daar???

    Tja wat kan ik zeggen, have fun maar dat lukt wel hé. X Jacq

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 122735

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: