Weer een veel te lang verhaal ;) - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Weer een veel te lang verhaal ;) - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Weer een veel te lang verhaal ;)

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vandaag was het tijd om de echte Maori eens een bezoekje te brengen. We bezochten de village "Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao" oftewel "Whakarewarewa". Er leeft hier nog steeds een maori familie. Eerst keken we naar een voorstelling waarin de Maori's danste en muziek maakte. Daarna sloten wij ons aan bij een gids, een inwoner van het dorp, die ons rondleidde door het dorpje. We zagen hoe het eten werd gekookt, ze gebruiken het kokende water uit de grond. We kwamen langs de bad plaats (het water was heerlijk zacht van de mineralen uit de grond), de kerk en het kerkhof, de school en als afsluiting keken we naar een geiser. Het dorp is gebouwd op de plaats waar het modder en het water/ stoom omhoog borreld. Als laatste kon je het eten wat gekookt was door de natuur, kopen en proberen in het restaurant. Een leuke dag.

Na het dorp gingen we op weg naar Waitomo om de grotten te bezoeken. We kwamen langs Cambridge, een plaatsje bekend om alles wat met paarden te maken heeft. We hielden een korte break om vervolgens in Waitomo (west gelegen) aan te komen en een camping te zoeken. Een mooie plek.
De volgende dag stonden we om 8.45 paraat voor de grotten. Na ons in een wetsuite en een grotten pak te hebben gehesen gingen we abseilend, 27 m., de grot in. We waren met een groepje van 6. Daarna deden we een wandel rondje en ik genoot van de prachtige sterrehemel boven mij. Het waren alleen geen sterren maar GLOWWORMEN. Prachtig en onwijs veel. Terug gingen we zittend op een grote zwemband. Helaas was het water niet al te hoog en te wild, dus raften was er niet bij. Vervolgens gingen we de andere kant nog even bekijken, genoten weer van glowwormen en hadden onderweg een glaasje hete jus d'orange en een stuk chocola. Terug bij het begin aangekomen was het tijd voor het laatste onderdeel... klimmend de grot weer uit. 20 meter omhoog. Prima te doen. Daarna een heerlijke warme douche en een kop tomatensoep. Heerlijk:D.

Vervolgens was het voor ons tijd om naar de volgende plaats te gaan TAUPO. We zochten een hostel wat niet te makkelijk was. Ik denk dat we wel een uur hebben rond gereden.:S Maar afijn, toch gelukt. We besloten maar weer eens een hostel te pakken. Even wat luxe :P, 's avonds even wat gedronken in het plaatsje, bij de bar van een ander hostel. En wie kwam ik daar tegen??? John en Gareth, 2 Engelse die ik ken van Cape Trip en Cairns, echt lache:D. We gingen nog even naar een andere pub en zij volgde ons snel. Was erg gezellie. Een leuke avond.

Het was erg bewolkt deze dag dus de activiteiten die we hadden gepland gingen niet door. Rina en Claire deden een Bungyjump en Carry en ik genoten van het prachtige uitzicht op de Waikato river. Prachtig! Na de jumps op weg naar Huka Falls, ongelofelijk! NZ meest populaire natuur atractie die gecreerd is in miljoenen jaren. Daarna nog even een kijkje genomen bij de craters of the moon, geisers. Maar omdat we hier ondertussen al zoveel van hadden gezien schoten we een paar foto's en gingen er weer van door. ;)
Op naar Napier (oostkust), omgeving Hawke Bay en bekend om de vele wijneries en art deco. We hopen dat het weer over een paar dagen wat beter is en onze activiteiten in Taupo alsnog te kunnen uitvoeren.
De weg naar Napier bracht ons weer prachtige uitzichten. Ook zien we steeds meer schapen, waaronder NZ bekend staat. De populatie van de mensen is 4.1 miljoen en de populatie van de schapen is 39.3 miljoen:D.
Napier is prachtig en inderdaad... het stikt ervan de wijngaarden, heerlijk. We kozen een prachtig hostel en genoten van de prachtige keuken, tv room en een lekker bedje, maar niet zonder eerst een drankje te hebben gedaan op onze laatste avond samen. :S

Of toch niet, we besloten om nog een nachtje langer te blijven omdat het hier zo heerlijk is. Caire en ik deden een rondje langs de zee en door de stad, boekte een bus en maakte plannen voor de volgende dagen. Om 13.00 uur hadden we een lunch en gingen vervolgens op weg naar een paar wijneries, prachtige plekken. We hadden gezelschap van een jongen uit het hostel. Lekkere wijntjes gedronken, maar de favo heb ik nog niet gevonden. Of misschien... die ice wijn was om te smullen :D. Toen op weg naar een kaas company, maar de keuken was helaas al gesloten. Dus het kaasplankje wat we in gedachten hadden ging niet door, gelukkig nog wel wat kaasje (bereid met producten uit de omgeving) proeven :D lekker lekker! Daarna nog even van het uitzicht over Napier genoten.
Terug in town reserveerde we een tafeltje bij de Thai. En hadden een gezellige avond met een heerlijk maal. Nog even een kopje thee in het hostel waarmee ik deze dag afsloot.

De volgende dag gingen Carry en Rina naar Wellington en Claire en ik naar Taupo met de bus. We moesten ons weer vreselijk haasten, zo als altijd. Dit is iets wat ik absoluut niet zal missen. Twee uur later arriveerde we weer in Taupo (Nog steeds bewolkt). Wandelde wat door het plaatsje, deden een boodschap en zochten een internet cafe. Een paar uur later maakte we een maaltijd en ik vertelde me verhaal aan oude bekende. Roos die ik in me eerste weken ontmoette in Sydney en Lesley en Milko die ik kende van de Woodduck, het hostel waar ik de laatste maand verbleef. Wat is de wereld toch klein;).
Nog even een filmpie gekeken in de tv kamer en daarna lekker naar bedje.

hehe...het verbaasd me dat ik geen lamme vingers heb;). Ik ga afsluiten en morgen vertel ik me laatste ervaringen. Nog even geduld :P.

(K)(K)(K)
Aniet



  • 28 Februari 2008 - 14:22

    Suus En Sam:

    Waauw aniet!
    Een heuse survival daar in kiwi-land! Stoer hoor!
    T blijft leuk je verhalen te lezen, ookal zijn ze indd nogal lang ;) Je maakt gewoon zoveel mee!

    Miss ya!
    Dikke kus Suus

  • 28 Februari 2008 - 14:51

    Thuisfront:

    Zo lief, heerlijk om weer gewoon te kunnen lezen. Als je pc het niet doet is dat flink balen!!! Het is weer GENIETEN hé! We lezen morgen verder,xx

  • 28 Februari 2008 - 21:17

    Petra:

    Jammer van het kaasplankje zeg! Mis je onze kaas een beetje, of zijn er genoeg alternatieven? Voor de rest weer een prachtverhaal!En Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao klinkt goed!

  • 29 Februari 2008 - 15:20

    Fanny:

    Hey meis,
    jeetje wat een verhalen maar altijd leuk om te lezen!! Wat maak je toch veel mee!.xfan

  • 01 Maart 2008 - 06:36

    Bessel:

    Eindelijk het genot van het leven: Kaas en Wijn.
    Geniet er van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 122737

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: