Coromandel, Hahei en Rotorua - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Coromandel, Hahei en Rotorua - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Coromandel, Hahei en Rotorua

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

24 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia ora (Hallo/welkom)

Zondag vertrokken we naar Coromandel.We kwamen langs een plaatsen die ik al had gezien op weg naar mijn WWOOF adres. Ik wil terug:S. We reden langs Thames een oude mijn stad. Deden hier een paar boodschappen en hielden een picknick zochten vervolgens een camping in Coromandel town. Weer goed verzorgt. En een prachtige omgeving.

De volgende dag reden we naar Hahei. Een plaatsje bekend om limestone en het witte strand. Rond 14.00 kwamen we hier aan, zette de tent. Echt heerlijk dat camping leven:D. Vervolgens opzoek naar een kayak tour om de "Cathedral Cove" te bewonderen. Het was allemaal weer een beetje passenen meten en de volgende dag zou het waarschijnlijk slechter weer zijn. We besloten om de "Sunset" tour te doen. Snel wat gegeten en spullen gepakt. Om 5.45 uur verzamelen en stapte na wat info in de kayak. Het was een heerlijke avond, kwamen langs mooie baaitjes. De jongen die als gids mee was vertelde veel over de geschiedenis en maori. Erg leuk. Uiteindlijk kwamen we bij de Cathedral Cove, hadden hier een picknick met warme choco of wat je wilde en choco koekjes. Daarna ging de tocht verder de zee op. Richting 2 eilanden (Motueka Island). Hier konden we gelukkig nog een stukje van de sunset mee pakken en vervolgens werden we verrast door een onwijs grote groep DOLFIJNEN!!! Ongelofelijk en zo dichtbij:D:D. Ik denk dat ze op 2/3 meter afstand waren. De tocht duurde hier door wat langer dan gepland maar dat hadden we er wel voor over. Echt zo gaaf.
Na onze tocht maakte we ons dinner en rond 22.30 uur gingen we op weg naar het strand...HUH?? Ja, want dit was de tijd voor low-tide (eb) en dat hadden we nodig voor ons volgende ervaring.

GRAAF EEN KUIL EN JE HEBT JE EIGEN JACUZZI!!!

Echt weer ongeloofelijk dit. Gewoon heet, maar soms ook gloeiend heet kokend water dat gewoon uit de grond omhoog komt borrelen. Het was gezellig druk op het strand. En gelukkig hadden we de bijna volle maan die ons wat licht gaf. Na 3 keer een kuil te hebben gegraven met alleen maar koud water, besloten we om andere met een warm bad te vergezellen. Echt heerlijk:D. Tevens kon ik dan mijn lijfje eindlijk eens lekker scrubben met puur natuur ZAND! ;) haha.
Tsja... maar waar komt dat hete water toch vandaan? Dit alles heeft te maken met vulkanen en de lava die onder ons stroomt warmt het water op.

Ons volgende plaats was Rotorua (zuidelijk gelegen van Hahei). Rotorua is bekend om een stinkend plaatsje. En dat was ook echt zo. Het was even wennen maar daarna was het toch niet zo erg als we eerste instantie dachten. De stank komt vanaf de modder die hier omhoog komt borrelen. Hier in town reden we naar een informatie punt voor "wat te doen hier en wat te doen morgen" Dat is wat beter voor onze planning;). We boekte een ticket voor een "Maori Village". Rotorua is ook een bekende plaats om wat Maori cultuur op te snuiven. En we boekte een Cave tour voor de volgende dag. Vervolgens namen we dus een kijkje bij de bekende modderpoeltjes die lekker aan het pruttelen waren. Weer een prachtig gezicht en ongeloofelijk. Dit alles heeft te maken met de vulkanen en de lava.

Lieve mensen...ik ga er weer even mee ophouden, ondanks ik nog lang niet ben uitgekletst. Maar mijn tijd zit er bijna op.
De foto's laten nog even op zicht wachten, heb me kabel niet bij me, maar zal ze zo snel mogelijk plaatsen, want die zijn weer topper de top! :D

Tot snellie

Liefs van me almost kiwi:P

  • 24 Februari 2008 - 11:48

    Fanny:

    hey aniet,
    nou het is weer geweldig om te lezen. Wat een heerlijk leven!!
    Geniet er van en wacht op de foto's
    x

  • 24 Februari 2008 - 15:49

    Marieke:

    Heey Aniet,

    Ik ben benieuwd naar de foto's, ff kijken hoe bruin je nu weer bent!! je komt echt als een neger terug jij!! Hier valt nog niets bruin te worden. Tis koud. 1 mei krijgen Robert en ik trouwens de sleutel van ons huisje!!
    Veel plezier verder

    Kus Marieke

  • 24 Februari 2008 - 19:02

    Petra:

    Mooie verhalen weer! Heb ze met veel plezier gelezen, en ik kan niet wachten op de foto's!

  • 25 Februari 2008 - 07:19

    Paps:

    HOi,

    ff snel van mijn werk.
    thuis doe de pc het ff niet.
    weer een heel verhaal maar ben werg benieuwd naar de skydive ervaring.

  • 25 Februari 2008 - 18:47

    Bessel:

    Hoi Meissie, Inderdaat een tijd niks gehoord, maar lees dat het weer helemaal top is. Leuk dat je over je kaaswinkeltje droomde, vooral blijven doen.
    Ik zal je binnenkort wel weer even bellen als het lukt.
    Blijf genieten, want voor je het weet ben je al weer terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 122738

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: