Explore Maori en kiwi land - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Explore Maori en kiwi land - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Explore Maori en kiwi land

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

24 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey hey

Hier eindelijk weer eens een berichtje. Ik zit vol verhalen en ervaringen, maar had het veel te druk! En het internet is niet altijd even goedkoop. Maar goed mijn reis door Maori en Kiwiland is begonnen.

Mijn laatst dagen op de boerderie waren vrijwel hetzelfde. Alleen de nacht van zaterdag op zondag had ik het rijk voor mij alleen. Bruce en Carolyn knepen er een nachtje tussen uit voordat ik vertrok. Alles goed gegaan. Gelukkig waren ze mijn laatste dagje (zondag) weer op tijd terug, was gezellig.

De volgende dag vroeg (5.30 uur) de wekker, het was nog donker. Echt heerlijk om zo vroeg op te staan en in alle rust de paarden te voeren. Het was gek om afscheid te nemen. Heb een toppie tijd gehad, maar merkte ook dat het tijd was voor wat anders. Begon wat aan thuis te denken en droomde over familie en me kaaswinkeltje.;)
Carolyn bracht me naar Manukau ciy van waar ik de bus pakte naar Auckland em zij ging te werk.

In mijn hostel dacht ik aan de volgende stap, voelde me wat alleen (ondanks alle mensen om me heen) en zou het liefste terug gaan naar me vertrouwde plekje op de boerderij. Al snel zag ik Clair en Matthew staan. Clair had de papieren van de bus organisatie die ik ook wilde boeken in haar hand. Sprak haar aan em raakte aan de praat. Matthew vertelde dat hij 2 meiden (Rina en Carry) had onmoet die net een auto hadden gehuurd en dat er nog plaats was. Wij naar het dak terras en vroegen of we mee mochten. Geen probleem.:D Ik was er nog niet helemaal zeker van, maar uiteindelijk zijn we de volgende dag met z'n 5-en vertrokken naar Paihia (noord gelegen van Auckland).

Ik had er alle zin in, eindelijk wat zien van het land!:D Het was 4 uur rijden en dat ging prima. Onder weg stopte we op Ninety mile beach. Het strand dat eigelijk maar 50/ 60 mile is, gelegen aan de westkust. We kwamen langs leuke kleine plaatsje en hadden prachtige uitzichten. Kochten een ijsje en kwamen uiteindelijk in Paihia, een lief touristisch plaatsje en waar de eerste Europianen zich zettelde. Vanaf hier kan je een boottrip boeken voor de Bay of Island.
We kozen een prachtig hostel, het eerste hostel dat ik zag met een 2 pers. bed in een dormroom. Alles was perfect.

De volgende dag hadden we geen boottrip en besloten we om dan maar naar de Noordelijkste puntje van het noorder eiland te crossen, Cape Reinga. Rina en Carry hebben niet veel tijd dus vandaar passen en meten. Weer prachtige uitzichten onderweg en ook Cape Reinga was genieten. Dit is ook de plaats waar de Tasman zee(west) en de Pacific Oceaan (oost) elkaar ontmoeten. Ook in deze omgeving is veel over Maori te vinden.
Na een picknick vertrokken we weer richting Paihia. Maar niet zonder een kijkje te nemen op de "Sand dunes". Een ongelovelijke oppervlakte met duinen en veel zand. Ongelofelijk!
Het laatste stuk van deze tour bracht ik ons alle veilig thuis. ;)

Voor de volgende dag (Valentijnsdag) hadden we een boot trip voor de Bay of Islands geboekt. Maar natuurlijk was het weer SLECHT WEER. Het zal een keer mee zitten als je een boottochtje boekt. En werd de trip gecanceld. Clair, Matthew en ik op naar het info punt om te kijken of er een boot was die wel ging. Want we wilde het toch niet missen, Clair haakte uiteindelijk ook af. De "Straycat" zorgde voor een geslaagde dag. Goed verzorgt en een leuke trip ondanks het mindere zicht door de regen en bewolking.
's Avonds ons zelf getrakteerd op een heerlijke steak en nog even uit geweest.

Vrijdag was het alweer tijd om terug te gaan naar Auckland. De andere wilde naar de Cricket wedstijd. Rond 14.00 terug en ik vermaakte me de rest van de dag in hety hostel met een film en een boek. Ook besloten Clair en ik toch nog verder te gaan met Rina en Carry (zij hebben de auto gehuurd). Zij hebben veel minder tijd als ons, maar we zien wel hoe het loopt. Het is iedergeval dik goedkoper dat de bus ;)

De volgende dag wilde ik een city tour doen om toch nog wat meer van de stad te zien. De bus bleek uiteindelijk niet te rijden op zaterdag. Ik ben toen naar het museum gelopen. Prachtig met veel info over Maori, vulkanen. Om 15.00 uur terug en op zoek naar een tent. Gelukt. Daarna snel wat eten gehaald en op weg naar een rugby wedstijd, de blues tegen de chiefs. Was erg leuk om een keer te zien:D. Daarna uitgeweest in onze eigen bar en daarna op tijd naar bedje, want de volgende dag gaat onze road trip verder. :D:D

Dit waren mijn eerste 4 dagen. Toppie! Heb er van genoten!
Mijn volgende deel schrijf ik in een nieuw hoofdstuk.

Tot zo dan
(K) Aniet

  • 24 Februari 2008 - 07:50

    Connie JC Dag:

    Hoi Anita Leuk weer je verhaal te lezen. Ik zit nu meerder keren te kijken op de site want een vriendinnetje van ons zit in Zambia voor een half jaar.
    Is het veel eenzijdige info over de Maori wat je krijgt of krijg je een goede indruk over hun wel en wee? Daarnaast even een vraagje heb jij bij het zien van info over de maori ook de naam KOKOPELLI gezien? Het is een oude legende die alle oorspronkelijke bewoners van landen kennen. Hij staat als afbeelding vaak met een fluit afgebeeld. Ben benieuwd of je dat ook bij de Maori's heb gezien. Ga nu je foto bekijken. Geniet verder van je kennismaking met NZ.
    big hug Con

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 122734

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: