Welkom terug op Nandina! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Welkom terug op Nandina! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Welkom terug op Nandina!

Door: Anietje

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Heee Hallootjes,

Terug op Nandina, zo heet mijn onderkomen, waar ik nog steeds in mijn knollen tuin zit. hihi;)

Het is al weer even geleden, had eerst afgelopen zondag op de planning staan maar is niet gelukt. Vandaag weer een day off, dus gelijk weer achter internet. En zelfs dan heb ik het druk. Alle mails, msn-en met me nichie en vriendin, reageren op mede reizigers die opzoek zijn naar een reismaatje enz enz.

Wat heb ik de afgelopen weken gedaan? Oke ik ga beginnen op woensdag 23 januari. Mijn eerste day off, lekker uitgeslapen, ben toch wel wat verreist. Ik kreeg een kopje thee op bed en moest genieten van mijn holiday. Bruce had een klus, en heeft mij gedropt in het centrumpje van Pukekohe. Daar een uurtje lekker in winkeltjes geneust en een klein boodschapje gedaan. Thuis een filmpie gekeken en op internet.
De volgende dag weer alleen, maar kreeg gezelschap van een meisje en haar puppy. Samen wat klusjes gedaan. Was een gezellie dagje.

Vrijdag was een relaxed dagje. Alyssa(klein dochter) was hier en er kwam een vriendinnetje. 's Middags hebben we lekker gezwommen in het zwembad van de buren. s' Avonds gingen we van alles doen, begreep er in eerste instantie weinig van. Moest me bikini mee, dus dacht dat we gingen zwemmen, maar daar had ik eigenlijk geen zin in omdat we al gezwommen hadden vandaag. Maar oke. Eerst gingen we pizza bestellen en Bruce huurde 2 films. Ik begreep er nu helemaal niets meer van. Uiteindelijk belandde we bij vrienden. Aten daar onze pizza en keken Pirates of the Carribean 3. En de reden dat ik me bikini mee moest was omdat ze een jacuzzi hadden. haha. Hij was alleen even buiten gebruik, dus geen gebruik van gemaakt. Was een gezellie avond.

Zaterdag begonnen zoals elke morgen: paarden voeren. Verder nog wat onkruid gewied. En na de lunch zijn we lekker naar het strand gegaan. Het strand is in dit gedeeltje niet wit, niet geel, maar zwart. Ziet er vies uit. Lekker met Carolyn de golven verovert en nog even in de zon gelegen. Op de terug weg een ijsje gehaald.

Zondag eerst eens naar huis gebeld, want bij mij is het al de 27ste en dat betekent dat me broer(tje) jarig is. Leuk om je even gesproken te hebben:D
Vandaag lekker met Carolyn wat klusjes gedaan. Ook nog even paard gereden. Bruce en Carolyn vertrokken rond 16.30 want hadden een afscheidsdinner. Dat betekende dat ik de oppas had op Alyssa, samen gegeten, zij deed haar ding en ik nog even op internet. Op tijd naar bedje. We wachten met smart op het veulen dat eerdaags geboren wordt. 's Nachts gebruiken we een alarm dat af gaat als de merry gaat liggen. Gelukkig waren Bruce en Carolyn al thuis toen het (loos) alarm afging. Ik blij, want anders had ik in me eentje dat donkere weiland in gemoeten.

Maandag ochtend 6.00 uur was het zover, Carolyn riep mij en Alyssa uit bed, want het veulen werd geboren. Zo pittig! 's Ochtens met Carlolyn ontbeten in de paddock (weiland) met uitzicht op mama en haar kleintje. Niet heel veel gedaan vandaag, "deja vu" gekeken. We zijn naar "Heartlands" gereden, daar staan de paarden die vorige week zijn op gehaald, want daar moet ik morgen in me eentje naar toe omdat de veearts daar komt en ik moet wel weten hoe ik daar komen moet. Dat betekent dus dat ik voor het eerst echt moet auto rijden aan de linkerkant met het stuur aan de rechterkant...help. Ik hoopte dat het niet zo ver was, maar ik moet zelfs de snelweg op.:S Ik ben benieuwd.

Ik had een slapeloze nacht verwacht, maar nee ik werd vol verzekerd wakker, paarden voeren en toe was het tijd voor "Heartlands". Alles goed gegaan en achteraf zeg ik "wat een heerlijk rit!" Was lang geleden dat ik had auto gereden. Na Heartlands kwam de veearts op Nandina, dus alles weer klaar gezet. Verder weer wat onkruid gewied. Vandaag krijgen we logees,vrienden (papa, mama en 2 kids). Ik ruil me heerlijke boxspring in voor een luchtbed.

De volgende dag weer een day off. Met Bruce, Carl, de kids en Alyssa naar een leeg staand huis. Prachtig...hier kan ik wel wonen, niet te groot, mooie keuken, 3 slaapkamers, 2 badkamers en uitzicht op zee. Bruce en Carl deden het gras maaien en wij vermaakte ons bij de zee. Nog even een ijsje gehaald en terug naar huis. De rest ging allemaal weer even plonsen in het zwembad van de buurman en ik deed mijn eigen ding.

Donderdag moest ik de paarden voeren met de truck. Jaja ik kan nu ook al truck rijden. De logees verlaten ons. En geven me het bericht dat ik van harte welkom ben bij hun thuis. Ze wonen in een plaatsje wat op mijn planning staat, dus dat komt wel goed:D. Om 10.30 uur werd ik op gehaald door de dochter van Bruce, we gaan eerst langs Carolyn haar werk om kostbaar materiaal op te halen, hier worden als het goed is veulentjes mee verwekt. En rijden daarna door naar Heartlands en ik doe me ding. Het is hier prachtig, dus maak nog even een paar foto's. Thuis rond lunch tijd en dan weer wieden in een paddock.

Vandaag 3 merry's en een veulen verplaatst naar een andere paddock. Bruce is druk met Haylage (de balen die wij ook hebben). Ik heb de meeste paddocks die leeg stonden geharrowd (bewerkt met de weidesleep). Was een lekker dagje.

Weer weekend, bruce ruimt de garage op, Carolyn is uit rijden zoals elke zaterdagmorgen en ik maak het laatst wieden af in de paddock. 's Middags lekker een eindje gewandeld met Georgey en wat foto's van de omgeving genomen. 's Avonds ben ik alleen met Carolyn, onverwacht nog even 2 balen haylage gehaald (gelukkig want we hadden niets meer en de balen die we hebben mogen we nog niet gebruiken) en daarna lekker bank gehangen en op tijd naar bedje.

Zondag vroeg op, want Carolyn heeft een dressuur wedstrijd en ik ga mee. Voeren en de laatst dingen klaar maken voor de wedstrijd. Het was een leuke ochtend. De wedstrijd was vrij professioneel, dus het zag er allemaal goed uit. Leuk:)
's Middags regent het en dus perfect om nog wat paddocks te harrowen. Zo weer lekker bezig geweest.

Een nieuwe week en de veearts was hier al vroeg. Daarna voeren en weer wiedden in de paddocks. Het is weer een bloedje hete dag, dus buffelen. 's Avonds hielp Bruce met voeren, daar was ik blij mee want had weinig energie meer over. Daarna lekker vroeg gegeten en nog even en leuke film gekeken "Take The Lead".

Dinsdag het laatst wieden afgemaakt. Eindelijk klaar. Daarna ben ik begonnen met de volgende klus, schilderen van de hekken om de paddocks. Gaat lekker. 's Middags op tijd gevoerd en weer verder gegaan met schilderen tot Carolyn thuis was. Samen eten gekookt en een rustig avondje gehad. Carolyn en Bruce keken de film "Wolf creek", gaat over backpackers die lastig gevallen worden door een enge vent. Ik trok me terug in me boek. :P

Vandaag had Carolyn een dag vrij vanwege "Waitangi Day" (iets met Maori's en land). Een leuke verrassing voor mij dat ik wakker werd. Samen voeren en samen aan het werk. Altijd beter dan alleen. Eerst wat klusjes gedaan aan de andere kant, lunchen. Er kwam nog even een vriendin langs die wat oefeningen liet zien voor jongen paarden. Daarna was het tijd om te longeren. Carolyn deed Shiraz en ik deed Flynnigan. Was lang geleden voor mij, maar ging prima. Dit kan ik nu vaker doen. Vervolgens was de dag bijna voorbij, Carolyn deed haar ding en ik verdiepte me in wat info over NZ. Daarna samen voeren, eten, filmpje gekeken en naar bedje.

En dan is het al weer donderdag, mijn derde week gaat in. Wat gaat het toch snel. Ik heb weer een day off en zit de hele ochtend al op internet. Carolyn op haar werk, Bruce doet een klus en de mama van Bruce is hier nu aan het schoon maken. Het is nu 14.00, jullie slapen allemaal en ik ga me luch maar eens maken. haha:D

Ik blijf hier tot maandag, dan brengt Carolyn me weer na Manukau Centrum en vanaf daar pak ik de bus naar Auckland en ga ik maar eens kijken wat hier nog meer te zien is. Ik wil eerst naar het noorden reizen richtig cape Reinga. Er zijn 2 meiden die ik ken van de organisatie ook net aangekomen in NZ, dus even kijken of ik misschien wat met hun kan doen.

In iedergeval jullie hoorden weer van mij!

Ohja nog even een paar dingentjes:
- Puke (Maori's) betekent Hill
- De afgelopen 3 weken bedacht ik me en verbaaste het me hoe snel je eigenlijk went aan een nieuwe omgeving.
- Leuk dat iedereen weer een reactie heeft achtergelaten, ook de nieuwelinge waren weer een leuke verrasing!:D

Veel liefs (K) Aniet

  • 07 Februari 2008 - 07:14

    Willeke:

    Hoi Aniet!

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt daar! Ik ben inmiddels al weer terug in Australie, heb mijn verblijf in NZ moeten verkorten vanwege blutheid ;) haha. Jij gaat nog veel leuks beleven in NZ!!! Vooral Queenstown vond ik super! Kun je lekker feesten! Heel veel plzr nog!

    Liefs Will.

  • 07 Februari 2008 - 07:20

    Thuisfront.:

    Heerlijk om je verhaal weer eens te lezen,Fijne laatste dagen op de boerderie.

  • 07 Februari 2008 - 07:26

    Bessel:

    Hoi Anita,
    Als je dan wat schrijft is het wel veel.
    Leuk om te lezen.
    Je maakt geen spectaculere dingen mee,
    maar ik denk dat je er een hoop van leert.
    BLIJF LEKKER GENIETEN.

  • 07 Februari 2008 - 18:09

    Connie JCDag:

    Hoi Anita, leuke verhalen weer, wat zie en doe je veel. Ik heb sinds kort contact met iemand die haar dochter in NZ woont, zij gaat volgende week heen om te kramen voor het 2e kleinkind. Zal nog even polsen waar die dochter woont.
    grappig. Super trouwens dat je zo lekker met de paarden werkt, spekkie naar je bekkie gezien de ervaring JC dag.
    Nou binnenkort stuur ik je een gewone mail om bij te kletsen.
    groetjes weer
    je JC Maatje!!

  • 07 Februari 2008 - 20:45

    Petra:

    Jaaaaaaa, gelukkig weer een berichtje!'k Was al bezorgd maid!

  • 11 Februari 2008 - 18:46

    Ria :

    Hoi Anita,

    Ontzettend leuk om al je verhalen te lezen, beleven wij hier in Nederland het ook een beetje mee.....
    Je verhalen zijn heerlijk enthousiast en tussen de regels door merk je als lezer dat je ook enorm geniet, echt heel leuk voor je!

    Liefs,
    Ria (even helpen misschien, die "oud"-collega van je uit Edam)

  • 13 Februari 2008 - 14:29

    Rita:

    hee anita.eindelijk weer wat te lezen begon het al te missen Het ziet er allemaal weer mooi uit, mooie paarden leuk werk om te doen en geen last van files daar en anders pak je de helicopter van de buurman.Leuk huis is het te koop Groetjes

  • 14 Februari 2008 - 00:06

    Suus:

    Heey Anita!!

    Hoe is het? Zo te lezen bevalt het allemaal goed? Inmiddels ben je aan het reizen met Stray? Ik heb daar ook mee gereisd, beviel prima!! Heb echt een leuke tijd gehad in NZ. Geniet ervan en spreek je gauw!

    x x x suus

  • 15 Februari 2008 - 13:36

    Marina:

    Jezus Christ wat lap tekst he ellegaar! Volgens mij heb je bekannt een boek als je al je blogs straks achter elkaar zet (misschien een idee :P)
    Maar jeetje voor me gevoel ben je al zo lang weg en je bent nog maar op de helft. Dus het duurt nog wel ff voor ik je weer zie : / Maar voor jou natuurlijk hartsikke leuk al die avonturen aan de andere kant van de wereld! prachtig mooi met die paartjes en andere diertjes. Is je op t lijf geschreven denk. Maar voor ons achterblijvers wordt het er niet makkelijker op kan ik je verklappen.. Helemaal nu Suus weg is en leo straks ook.
    Je hebt, denk ik, al van Fanny vernomen dat het me niet gaat lukken om je tegemoet te reizen? M'n vestigingsmanager is de hele maand sept. op huwelijksreis en in de maand ervoor lukt het ook niet 3 weken. Dus ik heb besloten samen met Marja te gaan naar Thailand in November. Dus zijn er straks 4 kuddenaren in thailand geweest dit jaar!
    En wie weet heb ikzelfs al een eigen huisje als je terug bent. I'll keep my fingers crossed.

    Any way, have fun and take care.

    Dikke Xuz Marina

  • 16 Februari 2008 - 08:00

    Jacky:

    Hé nichtje,
    Jeetje wat gaaf wat je allemaal weer meemaakt, het lijkt me heel bijzonder dat je op deze manier een kijkje neemt in het leven van de NZ-ers en moet zeggen klinkt zeker niet verkeerd. Logisch een zwembad en heli in de tuin, maar ik ben ook blij met m'n auto hoor!!Dit is één van onze wensen rondtrekken in NZ, dus kunnen we tegen die tijd mooi de tips van jouw gebruiken. heel veel plezier met je verdere reizen en hou je in de gaten.

    Big Hugg Jacq en San

  • 18 Februari 2008 - 21:42

    Neef Patrick:

    Heeej Miep!
    Zooow dat is weer een tijd geleden! Maar aan die verhalen te zien heb je t nog erg naar je zin. Vind je t zo leuk dat je weg blijft, of kom je nog terug ;)
    Latersssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 122722

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: