En dan eindelijk weer eens een wandeling;) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu En dan eindelijk weer eens een wandeling;) - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

En dan eindelijk weer eens een wandeling;)

Door: Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey hey

Hier ben ik alweer, ik raak niet uitgepraat! Maak zoveel mee. Kan het haast niet meer bijhouden:).

Ik was gebleven bij het moment dat we van Taupo naar Turangi wilde reizen en dat we hadden besloten om te liften.

We hadden mazzel, want ik denk dat we nog geen eens 5 min. stonden te wachten of er stopte een meneer (local) die het goed vond als we instapte. Heel aardig en hij vertelde veel over de plekjes waar we langs kwamen. Wij vertelde over onze plannen, waar hij vervolgens weer op reageerde en vertelde dat het leuker zou zijn om naar National Park te gaan ipv. naar Turangi. En mocht hij nou ook toevallig die kant opgaan! Dus we wijzigde onze plannen en reden door naar het National Park. Daar aan gekomen kregen we een klein tourtje door het plaatsje en werden we vervolgens af gedropt bij het hostel. Het hostel is een leuke hutje, alles van hout, en het wintersport idee begint te kriebelen.:)

De volgende dag was het dan zover "Tongariro Alpine Crossing". Tongariro is het eerste Nat. Park in NZ en bekend om de drie bergen/vulkanen, Tongariro(1967m)/ Ngauruhoe(2287m) en Pukekaikiore(1692m). En beschreven als een van de beste dagtrek van NZ. Tonga betekent: south wind en riro betekent: carried away. Verder is dit park bekend om "The lord of the rings"

Om 6.00 uur ging de wekker en om 7.45 uur starte we onze wandeling, weer een prachtige heldere dag en dat is wat we nodig hebben. Het mindere daarvan was dat wij niet de enige waren. Het eerste stuk was vrij normaal maar al gauw moesten we klimmen over de rotsen van de vulkaan. Hehe wat een eind. Mijn benen...zo zwaar.
Ruim een uur later bereikte we de eerste top. Vervolgens nog verder omhoog, er was een moment dat ik dacht dat ik niet meer verder kon en opgepikt wilde worden door een heli of wat dan ook. ZOOOO ZWAAR, als maar klimmen klimmen en klimmen. Maar we gingen door! Op de volgende top was het ijs en ijs koud. Het was rond 10.00 uur en waren dus vrij snel, we besloten om naar de "Summit", de top van mt. Tongariro te gaan. Deze track was 1 uur en 20 min. Een prachtig uitzicht hier op de hele omgeving en op 2 lakes. Vervolgens terug en vervolgde we onze wandeling. We kwamen langs de "Red Crater" en weer verschillende lakes. Hadden hier onze lunch om nieuwe energien te sparen.;)
We vervolgende onze track en het eerste stuk was een relax eindje wandelen, ook het klim gedeelte van de volgende berg viel mee. Weer een prachtig uitzicht en naar een paar uur zagen we de laatste hut, vanaf dit punt was het alleen maar dalen. Dit heb ik lievetr dan al dat klimmen ondanks je je knieen en tenen op een gegeven moment wel gaat voelen;). Dit stuk liepen we met een Nederlands stelletje. Bij de hut even een toilet break en wat drinken en eten. Vervolgens snel weer door, maar we liepen keurig op schema. Hoe meer we daalde voelde we de temperatuur en vegatatie veranderen. Veel heide en we hadden weer een prachtig uitzicht op een lake en lake Taupo.
Uiteindelijk kwamen we op de finish 15.59 uur. Totale loop tijd was: 8,5 uur. Jippie! Heerlijk moment! En al die mensen.

Bij het hostel nog even een boodschapje, een dinnertje en tijd een heerlijke douche en realaxen. TOPPIE. Een prachtige dag:D:D

De volgende dag...gelukkig geen spierpijn, omdat Claire en ik 's middags pas op de bus zouden stappen en we blijkbaar nog niet genoeg gewandeld hadden, maakte we nog een klein rondje in de omgeving van het hostel.
Hadden nog samen een lunch en om 14.30 uur was het tijd voor afscheid. Claire gaat naar Wellington en ik naar New Plymouth, een paar dagen bij vrienden van mijn WWOOF adres logeren. Erg jammer, maar misschien zien we elkaar nog terug op Zuider eiland en anders in Engeland;)

Veel liefs Aniet

  • 17 Maart 2008 - 12:47

    Thuisfront:

    Fantastie's te lezen,
    Het zwitsers gevoel kwam boven,
    wat zal je weer genoten hebben.

    dag dagxXX

  • 18 Maart 2008 - 06:27

    Bessel:

    leuk je eergisteren gesproken te hebben.
    Trudy vond het ook leuk.
    Blijf je verhalen lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 122672

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: