Airlie Beach (Sunshine Coast) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Airlie Beach (Sunshine Coast) - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Airlie Beach (Sunshine Coast)

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 November 2007 | Australië, Airlie Beach

Oké allemaal…, hier dan mijn verhaal van Airlie Beach.

Donderdag om 9.30 uur zijn we aangekomen en de eerste indruk was al goed. Prachtige zee met verschillende kleuren. Samen naar het hostel YHA gelopen. Helaas konden we pas om 12.00 uur onze dorm (6 pers. kamer) in en het regent. We hebben een lekker brekkie (ontbijtje) gescoord bij bakker Brumby’s. Verder wat bij het hostel gehangen en in het stadje rond gelopen. Om 12.00 uur onze spullen in onze kamer gezet, ziet er weer goed uit (eigen badkamer en toilet) en zijn de eerste dus de eerste keus voor een lekker bedje. ’s Middags langs de zee en de haven naar de supermarkt. Het is droog en warm geworden. Een heel eind naar de supermarkt (Coles), dus terug de bus maar gepakt. Vanavond staat er weer spaghetti a la Jake op het menu…lekker, lekker. ’s Avonds me paps ff gebeld om hem te feliciteren en eigenlijk op tijd op bedje.

De volgende dag hebben we bij de “Lagoon” gelegen en gezwommen. Lijkt een beetje op “Starbeach” van Kreta. Je mag hier niet in de zee zwemmen vanwege alle gevaarlijke beestjes hier. Er stond een bord waar een hele lijst op geschreven was, en die hield niet op bij 5. Om 15.30 uur het stadje in om een tour te zoeken en te boeken voor de Whitsunday’s. Er waren weer heel veel organisaties en verschillende prijzen dus het was niet zo makkelijk. Uiteindelijk maar opgegeven, het werd ook te laat. ’s Avonds hebben we lekker wraps gemaakt. En toen was het tijd voor de KROEG. Op naar Beaches, een hostel met eigen bar en veel gezelligheid. Er was hier nog een jongen die Jake al eerder had ontmoet. Gezellie gezeten en lekker zitten kletsen met iedereen. Marc was er ook die we ontmoet hebben in Noosa en Fraser. Daarna nog even naar Paddy’s, maar die muziek vond ik ruk. Om 0.30 uur lekker ons bedje in.

Zaterdag hebben we toch een keuze kunnen maken voor Whitsunday’s. We varen met Romantic, 2 dagen/ 2 nachten. Even over de markt en we deden een poging om naar het bos te gaan, maar die was in geen mogelijkheid te bereiken. Dan maar even langs de zeilclub, en maar weer terug. Het was ook veel te warm. Nog wat bij het hostel gezeten en gekletst met de stamgasten hier, ze zeggen dat ze allemaal werk zoeken maar ondertussen voeren ze niets uit. Maar wel gezellie. Daarna zijn we nog even naar de “Lagoon” gegaan, maar was al te koud om te gaan zwemmen. ’s Avonds hebben we een lekker “fish en chips” menu gehaald en toen weer door naar de kroeg, dit keer Magnums, een ander hostel met eigen bar en veel gezelligheid. Een heel leuke avond gehad met te veel bier. Toevallig kwamen er twee Hollandse jongens bij ons zitten. En ze zeiden dat ze mij herkende van de bus waarmee ik reis. Ik wist van niets. Daarna kwamen er twee meiden uit Spanje bij ons zitten en die zeiden precies hetzelfde…hè! Ik dacht even dat ik gek werd, iedereen kent mij en ik herken niemand. Blijkbaar ben ik een op vallend persoon. Haha, wel grappig:D. Te laat in bed, maar was wel TOPPIE!

Morgen naar de Whitsunday's (zie volgende verhaal)

Doegie (K)

  • 17 November 2007 - 14:50

    Bessel:

    hoi meissie, ik lees dat het nog steeds geweldig is.
    Ik blijf je verhalen lezen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 122730

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: