Whitsunday's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Whitsunday's - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Whitsunday's

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 November 2007 | Australië, Sydney

Zondag was het tijd voor WHITSUNDAY’S. ’s Morgens om 10.00 uur uitgecheckt en onze spullen gedropt in de opslag ruimte waar we onze trip hadden geboekt, gratis gratis;) En wie kwamen we daar tegen… Markus en Krisien (Zweden) die we hadden ontmoet in Noosa. Weer even bij gekletst, zij gaan al weer terug naar Noosa.
Nog even wat rond gekeken in de winkeltjes, nog even wat bier ingeslagen voor de boot. Om 15.15 naar de haven gelopen en daar gewacht tot het tijd was. Alvast weer wat contacten gelegd met onze reisgenoten voor de komende dagen…Michael uit Duitsland, een stelletje en hun vriend uit Zweden Roger/Kath en Andrew.
De boot ziet er wel oké uit, we kregen een welkomstwoordje en de belangrijke dingen op de boot te horen, ook moesten we het een en ander invullen voor onze free dive. Daarna een hele tijd gevaren en er stond een best windje, dus er waren er al een aantal zeeziek aan het worden. Bij Hayman Island aanlegt en toen (uur of 8 ) was er dan eindelijk avondeten. Smaakte goed, broccoli met kaas, aardappelpuree, steak van de barbie en worteltjes. Vervolgens nog wat op het dek gezeten en daarna lekker ons bedje opgezocht. Eerste instantie kregen we een eigen kamer aangewezen, vet krap, maar er klopte iets niet dus nu slapen we in een ruimte met een aantal bedden bij elkaar (een soort dorm dus) en een lekker 2 pers. bedje. Veel beter! Het bed boven ons ligt wel vlak boven ons, dus maar snel de oogjes sluiten.

De volgende dag vroeg op, lekker slapen op zo’n bootje trouwens! Je wordt vanzelf in slaap geschommeld hihi. Een lekker ontbijtje gehad en toen was het tijd voor snorkelen en mijn eerste duik in het Great Barrier Reef. Echt heerlijk dat snorkelen, al die vissen… zo veel en al die kleuren. Ook het koraal zag er goed uit. Na iets van 3 kwartier was het dan zover, het lood en de luchtflessen werden aan me lijfie gehangen. Nog even een praatje en een paar oefeningen en toen… DUIKEN! Dit is wel een rare ervaring, onder water ademen! Ik voelde me één met de zee en de vissen. HEERLIJK. Even ging het mis met mijn ademhaling, maar ik leef nog;).
Daarna terug naar de boot… koud! Lekker geluncht en toen op naar WHITEHAVEN BEACH! Het weer is trouwens heel wisselend (dan schijnt de zon en dan regent het weer), is wel jammer want dat geeft een heel ander beeld.
Vlakbij Whithaven aangelegd en we werden met de motorboot naar het vaste land gebracht. Eerst een stuk door het bos (op blote voeten :S) en op naar het uitkijkpunt voor het uitzicht op Whithaven. Daar aangekomen begint het toch te plenzen van de lucht echt niet te geloven. Zo zonde, want anders was het uitzicht nog vetter geweest. Toch een aantal foto’s kunnen schieten en maar weer terug op weg naar het Whitehaven strand zelf. Ook hier ziet er er goed uit. Ondanks het slechte weer en dikke wolken aan de lucht nog even gezwommen in het heldere water en… tussen de pijlstaartroggen…ja die van Steve Urwin ja. Het water was vrij warm. We waren hier met de zweden en Michael (Duits) en Marlon (Frans) en hadden veel lol. Weer wat foto’s geschoten en om 16.30 uur terug naar de plaats waar we weer werden opgehaald. Weer verder gevaren en het duurde zo lang voordat we eten kregen en we hadden zo’n honger. Volgens mij was het echt tegen half 10 dat ik me buikje kon vullen met Roast Beef, geb. aardappeltjes, geb. pompoen, boontjes en een sausje.
Na het eten was het tijd voor maffe drankspelletjes. Ik en Jake sloegen een rondje over en besloten weer lekker naar ons bedje te gaan en lekker door de golven in slaap te vallen.

De laatste dag alweer. Weer vroeg op en half 9 lagen we alweer met onze snorkels in de zee. Iets minder mooi als de vorige plaats, maar ik voelde me weer als een vis in het water tussen de vissen en dat koraal. Misschien iets van een uurtje gesnorkeld en toen weer aan boord. We kregen gelijk alweer een lunch (pasta tomaat/kaas, ham, brood en salade), ik vond het wel prima want had geen idee van de tijd. Maar achteraf was het wel erg vroeg. En toen weer langzaam naar Airlie Beach terug. Jake en ik doken ons bedje in.
Een uur voor aankomst ging het MIS… wij hadden weinig door want we lagen lekker te slapen, maar toch ging het MIS. De boot had het begeven, de luiken naast ons bed werden open getrokken om de motor e.d. eens te bekijken. Helaas had dit allemaal geen zin. We moesten onze spullen gaan inpakken en kregen vuilniszakken om alles droog te houden. We deden ook vuilniszakken aan om ons lijfje warm te houden. Uiteindelijk zijn we met de motorboot naar het vaste land geëvacueerd. Wat een afsluiting niet? Haha :D:D

In Airlie nog een nachtje in YHA. Lekker een warme douche genomen en 19.00 uur hebben we Michael opgehaald bij Magnums en zijn we naar de naar de afterparty bij Reefo’s (net buiten het stadje) gegaan, daar lekker gegeten voor 3,90 en wat gedronken. Jammer dat ondanks Michael, 2 uit Brisbane en wij 3 niemand kwam op dagen, zelfs de crew niet. We denken dat die nog steeds op de boot zitten. Nog even gepoold en om 23.00 uur met het busje terug gebracht naar ons hostel.

De volgende dag weer op tijd opgestaan, want om 9.00 en 9.30 uur vetrekken onze bussen naar Townsville. Maar hier later meer over.


Dikke KNUFFEL

Anita

  • 17 November 2007 - 11:02

    Michael:

    Wat een verhalen allemaal, klinkt echt helemaal top! Erg mooie foto's ook! Zo te lezen vermaak je je prima daar iets zuidelijker dan hier ;)

    xs

  • 17 November 2007 - 11:43

    Thuisfront:

    Na je mondelinge verslag hebben wij meteen de livebeelden op de pc gezien.
    Ondanks dat het weer iets tegen zat ziet het er toch allemaal prachtig uit.Nu maar wachten op de beelden van het magnetic island waar je nu zit.

    groetjes en tot horens/ziens

  • 17 November 2007 - 12:22

    Marieke:

    Heey Aniet,

    Wat een verhalen weer en wat wordt je al lekker bruin. Gisteren was ik aan het werk bij A&P bij de opening van het restaurant. Dacht ik ineens vanuit een ooghoek jou te zien, echt maf!! Het was echt heel iemand anders natuurlijk.. Wel jammer van het weer, maar één schrale troost: ik heb deze week al drie keer moeten krabben smorgens :(.

    Kus Marieke

  • 18 November 2007 - 22:24

    Sandra:

    hey anita (en jake)
    Wat een titanic verhaal weer zeg!!!
    Leuke foto's heb je allemaal, wel jammer van die donkere wolken.
    Miss loop ik een beetje achter, maar zijn jake en jij een stel????;-)
    Als je nou weer gaat duiken moet je zo'n onderwater foto toestel meenemen. Dat is echt gaaf.
    Nou wens je nog veel plezier en wacht op je volgende avondtuurlijke verhalen.
    dikke kus sandra

  • 19 November 2007 - 12:43

    Bessel:

    Hoi Anita
    Na je verhalen en de prachtige foto's, ben ik wéér helemaal jaloers op je.
    Groetjes, ook van Trees

  • 19 November 2007 - 14:45

    Anneke Middelbeek:

    lieve anita, we lezen trouw je verslagen en bekijken de foto's. Wat een belevenis. Hier even een berichtje over het familie thuisfront. De familie Middelbeek is uitgebreid met een kleindochter. Haar naam is Lynn , weegt 3300 gram en alles is oke. De bevalling ging erg vlug, en Sander heeft haar op de wereld geholpen. Heel veel plezier nog en we blijven je volgen. Liefs Anneke.

  • 19 November 2007 - 16:01

    Tante Riet:

    voor de eerste keer je site bekeken. Je geniet nog volop lees ik. Mooie foto's.
    Afgelopen zaterdag in Oosth. Sinterklaas binnen gehaald. Bij jou is het volop zomer.Hier is alles oke.
    Hartelijke groeten van Oom Herman en mij.

  • 19 November 2007 - 18:36

    Paula:

    wat een verhalen weer, en steeds als er het geregend denk ik ohw daarook ^o). hier begint het steeds meer winter te worden brrrr. leuk joh dat je hebt gedoken"blub ik ben een vis":p jammer dat je geen onderwater camera hadt!!
    bye bye kus

  • 20 November 2007 - 10:13

    Fanny:

    Hey aniet,
    jeetje wat ziet het er allemaal weer goed uit en wat maak je nog steeds veel mee erg leuk. Geniet er lekker van en ff een vraagje is die Jake nou een vriend of ondertussen je vriend?;)
    ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.x

  • 20 November 2007 - 13:52

    Topper Julia:

    Eyy Anita, klink echt absurd, zo'n verhaal uit Australië terwijl ik hier opgesloten zit in een klein kantoortje op de Overtoom. Maarruh is Jake nou je vriend?

  • 20 November 2007 - 20:40

    Petra:

    Idd goede vraag Julia.......is Jake nou je vriendje? :p Verder is het allemaal geweldig, vooral als je al je foto's op slideshow zet.........Sprakeloos ben ik ervan en wacht met spanning op meer verhalen en foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 122661

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: