Wat een mazzeltje... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Wat een mazzeltje... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Wat een mazzeltje...

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 November 2007 | Australië, Sydney

We zouden vertrekken naar Hervey Bay, maar dinsdag tijdens het eten werden we belaagd door 2 mannen met de best tour naar Fraser Island. Ze hadden een afzegging gehad en waren opzoek naar andere. Klonk goed en we hadden nog niets geboekt, dus DOEN… misschien had het gewoon zo moeten zijn. Nog even gebabbeld met de mannen om echt zeker te weten hoe alles zat. Ben benieuwd. De volgende dag vroeg op want om 8.30 uur weren we opgehaald door “Trailblazer Fraser Island Tour”

De grootste zandbak van de wereld…

Echt niet te geloven dit… echt zo vet!! 120 km bij 15 km groot en zand dat al duizenden jaren oud is. 75 mile beach, en prachtige natuur. Met andere woorden FRASER ISLAND.

In een busje waar ongeveer 20 man in kon croste wij met 7 man en een gids over het strand, de eerste ervaring die je moet hebben meegemaakt. Op naar het hostel om onze spullen te droppen en te lunchen. Daarna door naar Eli Creek, een riviertje dat vanuit het bos naar het strand loopt en echt zo helder en schoon dat je het water kon drinken, echt prachtig. Jammer dat dit niet zo heel duidelijk op de foto’s te zien is. De werkelijkheid blijft het beste. Op naar Indian Head, langs het Schipwreck waar we op de terug weg stoppen, ook dit is weer prachtig! :D:D Een rots die uitkomt in de zee. Een prachtig uitzicht en diep onder je het heldere water waar we de haaien hadden kunnen zien zwemmen, helaas is het alleen bij vissen, een dolfijn en een schildpad gebleven.
Terug richting het hostel nog even gestopt bij het Schipwreck, grappig om te zien. Bij het hostel lekker gegeten vanaf de Barbie (BBQ). ’s Avonds nog even gepoold en gezellie gekletst met de rest van de groep (2 Franse, een stelletje uit Schotland en een Engelse). Daarna op naar een kroegje dat even verder op ligt. We gingen over het strand, echt pikke donker en dan met het idee dat er Dingo’s rondlopen whaaa scary! In de kroeg was een poolcompetitie, en daar kwam ik Nick weer tegen (weet je nog die ik ontmoete op weg naar Noosa), echt leuk om hem weer even te spreken. Gezellie een paar biertjes gedronken en gekeken naar Nick die mee deed met de competitie. Hij is 2de geworden. Iedereen op Brat, de gids, na was al naar huis. Jake en ik hadden het ook gehad, maar Brat was nog niet van plan om weg te gaan. Ohoh dat wordt met z’n 2en over het strand, door het pikke donker en niet weten of je je hostel wel kan vinden. Hier gingen onze hartjes wel even harder van kloppen, maar goed we lieten ons natuurlijk niet kennen en volgens Brat moest het goed komen. En dat was ook zo. Dit was echt zo gaaf, de sterren, de zee…zo mooi!! Echt je had er bij moeten zijn. Gsus, wat was dat vet zeg. :D:D Hier konden we nog wel uren naar blijven kijken. Maar goed morgen moesten we weer op tijd op, dus hup ons bedje in.
Donderdag, na een heerlijk ontbijtje op naar de eerste lake. Het water van de lake was rood gekleurd door de Tea Tree die een bepaalde stof af gaf. De volgende lake (Birrabeen) was ook mooi, eerste even geluncht en daarna heerlijk gezwommen en een paar uur bij deze lake geweest. Vervolgens was het genoeg met de lakes en was het tijd voor het regenwoud. Ook dit was prachtig, wordt een beetje eentonig hé? Echt giga grote en veel verschillende bomen, helaas geen slangen gespot. Ongeveer 40 min. later kwamen we weer bij de bus uit, dit was de laatste bezichtiging geweest. Op naar het hostel, even een slaapje gedaan en toen lekker gesmikkeld, spaghetti. ’s Avonds hebben we onze eigen poolcompetitie georganiseerd, iedereen individueel tegen elkaar. Was erg leuk! Zie de uitslag op de foto. Tijd voor bedje, want het was al weer aardig laat.

De laatste dag… op naar Lake Wabby. Voordat we hieraan kwamen moesten we er wel wat voor doen. Een super grote zandbak doorlopen! Was wel cool, maar ook warm en een beetje zwaar. Maar de tocht werd beloond met zandsurfing. Dit was gaaf zeg. Vanaf de heuvel op je bodyboard naar beneden en dan zo plons het water in. Echt lache! Kijken of ik me eerste filmpjes erop krijg zodat jullie even mee kunnen surfen:D Ook hier een paar uurtjes geweest, vervolgens op naar het hostel om te lunchen en daarna terug te gaan naar Noosa. Helaas zat de geweldige tour er alweer bijna op.

Terug in Noosa weer in dezelfde kamer. We blijven hier tot zondag en dan gaan we naar Bundaberg. Een plaatsje dat bekend is om zijn rum, verder zien we het wel...als het niet bevalt zijn we zo weer weg.

Jullie kunnen ook ff de site van Jake checken...staan ook foto's, wel leuk om te zien. jaked.waarbenjij.nu

Nou tot spreeks, en heel veel plezier met de foto's...echt zo VET!!!

Liefs uit OZ

• 04 November 2007 - 07:53

Connie Van JC Dag:

Ik ben de eerste. Joh wat een super reis ! Hier gaat alles goed onze leerlingen van het Mendel (waar ik werk) hebben gisteren hun vrijwilligerswerk gedaan. Super dag. 129 leerlingen allemaal een dag als vrijwilliger in de maatschappij. Misschien leuk voor jou om eens te kijken wat in het onderwijs in Australië gedaan wordt om leerlingen te activeren in het vrijwilligerswerk. Een soort Voluntary jobs, en actief burgerschap. Hoor wel als je hier wat over te weten komt. Lees je ook je mail dan mail ik je nog wel wat meer!
    Wat gaaf toch een dolfijn een schildpad, het valt me op dat je dat toch alweer wat meer normaal vind!
    Geniet ze! grote groet van je maatje bij de JC dag. Connie

• 04 November 2007 - 13:58

Thuisfront,:

hoi hoi,Wat weer een pracht natuurgeweld,
    Dat dit allemaal onder ons ligt,vooral
    die voetjes,heel bizonder!!
    ga nu jake zijn verhaal lezen. dag dagxxx

• 04 November 2007 - 15:09

Marina:

Hey hey, wat een mooie avonturen weer : )
    Nice pics !! goed bezig, zeg ik...
    Dikke Xuz

• 04 November 2007 - 17:28

Bessel:

Ik ben helemaal jaloers als ik je verslag lees!!!!!
    En wat een mooie foto's!!
    Blijf genieten ( kan eigelijk niet anders) en pas goet op jezelf.
    We blijven je volgen.

• 04 November 2007 - 19:41

Petra:

Wow........

• 05 November 2007 - 18:33

Marieke:

Heey Aniet

Wat een mooie foto's zeg. Je begint al een lekker kleurtje te krijgen. Ik wordt hier alleen maar witter en witter, tijd voor een zonnebankje!! Geniet!!

Kus Marieke

• 06 November 2007 - 18:50

Leonie:

hey aniet..

super foto's joh! goed dat jullie zijn meegegaan met die tour! kan je ook skype?
    gratis bellen met het thuisfront! gister ook 2 uur met nick aan het skypen geweest. naja, we lezen het vervolg wel weer!!

dikke kus leonie

• 08 November 2007 - 12:54

Saskia Nooij:

Hey Anita, geweldig wat je allemaal beleeft en wat een prachtige foto's maak je. Die dingo..... ik dacht even dat je Itchy op bezoek had! Meid geniet van al die bijzondere dingen die je ziet en ervaart. Wij gaan 10 nov. naar Equador waar we 3 dagen bij Nick zijn om te zien hoe hij met z'n project gaat. Daarna trekken we langzaam naar beneden naar Guayaquil om vandaar uit door te vliegen naar Bonaire. Dus Leonie heeft samen met de hond en de kat het rijk alleen!!
    Anita, denk goed om je zelf en geniet van al dat mooi's.
    Ik blijf je volgen groetjes

• 08 November 2007 - 13:29

Marjolein Louman:

Hoi Anita,

Hoorde van je mam dat je het super naar je zin hebt daar en dat ik vast even op je site moest kijken. Nou, dat ziet er inderdaad hartstikke leuk uit daar! Ben er ooit één keer geweest (op Tasmanie dan) en kan me nog heel goed herinneren hoe relaxed alles daar ging en vooral hoeveel ruimte er overal was!
    Heel veel plezier en ik kom snel nog even op je site terug om verder te kijken!

groetjes,
    Marjolein, Loek, Robbert en Kirsten Louman