Namibië is een prachtig land. - Reisverslag uit Springbok, Zuid-Afrika van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Namibië is een prachtig land. - Reisverslag uit Springbok, Zuid-Afrika van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Namibië is een prachtig land.

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

27 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Springbok

Hey Hey,

Van Kaapstad hadden we een lange rit naar Springbok, Z-A. De reisleider had gezegd dat het erg koud kon zijn en had ons aangeraden om een deken te kopen. En ik moet zeggen dat was zeker geen overbodige luxe. Freezing koud was het in de truck, iedereen zat dik ingepakt. We waren ook vroeg vertrokken, 6:00u.
We reden langs de Cedervallei, zoals de naam al zegt hier groeien veel Cedarbomen. Ook citrus bomen en Rooibos. Een prachtig landschap. Dit wordt ook wel het Broodmandje van de West-Kaap genoemd.
In Springbok stond een mooi hotel op ons te wachten. Ze hadden een heerlijk diner voor ons bereid. Lam en kip van de BBQ en ik eet mijn eerste mosselen.
Na net eten bereiden we ons voor op de grensovergang van morgen en sluiten de dag op met een wodka momentje a la Trans Siberië Express. Gezellig!

De volgende dag was het zover, we passeren de grens naar Namibië en het landschap verandert in een klap. Droge, uitgestrekte zandvlakte met rotsgebergte op de achtergrond. Veel graniet en vulkaansteen.
De dieren die we hier zien zijn vooral Oryx, Springbokken en Bergzebra's.
We rijden, veel off-Road, naar Fish River Canyon. Een prachtige kloof. Soort van Grand Canyon, maar dan wat kleiner. Wat een uitzicht. De Canyon is 550 m diep, 27km breed, 160km lang en 350mil. jaar oud.
Amazing!
We hadden een heerlijke picknick lunch vlakbij de kloof met o.a. gedroogd Springbokvlees.
's Avonds sliepen we in Ai-Ais hotspring loge. Het eerste wat er dan ook deden was al het stof van ons afwassen in een heerlijk warm bad. Eerst al een Afrikaanse massage door het off-Road rijden en nu dit... wat wil een mens nog meer. Hihi.
's Avonds had ik Kudu op het menu. Lekker hoor.
Moe en voldaan ons bed opgezocht.

Xx Aniet







  • 02 Augustus 2016 - 18:50

    Mam:

    Toppie weer!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 121612

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: