Chobe National Park - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Chobe National Park - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Chobe National Park

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

10 Augustus 2016 | Botswana, Kasane

Hallootjes,

Na het heerlijke verblijf in de Okanvango Delta rijden we verder Botswana in, op naar Chobe NP.
Weer een lange dag rijden, dus komen eind van de dag pas aan bij ons verblijf. Weer een luxe tent en een leuk park. Denk aan bungalowpark.
De dag was voorbij, diner en naar bed.

De volgende dag voor zonsopkomst al uit de veren. Een nieuwe gamedrive staat op het program, op zoek naar leeuwen en we hadden geluk. Kort, maar duidelijk in ons vizier. Ook veel gieren gezien. Het Chobe NP. staat bekend om zijn vele olifanten. Zij kunnen hier hun natuurlijke migratie volgen door Botswana, Zimbabwe en zelfs Namibië. Het NP. ligt aan de Chobe River die een grens vormt tussen Botswana en Zambia. We zien hier ook het 4 landen punt.

Een deel van de ochtend/ middag hadden we voor ons zelf, heerlijk aan het zwembad gelegen. Lekker bij gekleurd en dat in de winter. Heerlijk!
Om 14:30u verzamelen voor een Sunset River cruise op de Chobe River.
Prachtig uitzicht. Vele olifanten, giraffen, nijlpaarden en krokodillen gezien. Wat weer een beleving, erg leuk!!

De volgende dag vroeg weg, 6:00u, op om de drukte bij de grenzen voor te zijn. Terug via Namibië, door Botswana en op naar Zimbabwe.

Vic. Falls here we come!

Liefs,