Op zoek naar Game... - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Op zoek naar Game... - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Op zoek naar Game...

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 Augustus 2016 | Namibië, Kamanjab

Hoi hoi,

Waar we ook naar uitgekeken hebben zijn de game drives. We komen aan in Etosha National Park. (Woensdag 3 aug.)

Even registeren, plassen en off we go... exciting!!
En een stel geluksvogels dat we zijn.. binnen 10 min. kunnen we de giraf, olifant, leeuw en zwarte neushoorn al van ons lijstje afstrepen. Whoehoe!!
En als je geluksvogel bent blijft het daar natuurlijk niet bij... zebra's, struisvogels, springbokken, impala's, nog meer giraffen, een neushoorn die een bad neemt, olifanten die hun dorst lessen bij een waterpool en prachtige uitzichten in dit mooie park.
We slapen in een mooi resort en het eten smaakt weer lekker, Kudu.
Om half 6 gaat de zon onder en vanaf het resort kunnen we een waterplaats zien waar dieren komen drinken. De zon gaat onder en nu maar afwachten. Een jakhals geeft het start sein, maar voor hem niets te halen dus is snel weer verdwenen. Met even wat geduld zien we in de verte een stofwolk aan komen. Een hele kudde olifanten komt drinken. Wat weer een gaaf gezicht!

Om 6:30u gaat de poort weer open en wij rijden het park weer in voor de game drive. De zon komt op.
We hopen om wat katachtige te spotten deze ochtend.
Alle ramen van de truck staan al open, brr koud, iedereen zit er klaar voor.
Giraffen, struisvogels en springbokken gaan weer aan ons voorbij. We komen bij een waterplaats en al snel roept er iemand een leeuw. Mijn ogen zoeken de bossages af, een luipaard hoor ik vervolgens, terwijl ik hem zie. Een luipaard en is dan al weer verdwenen. Wauw!!
We blijven rustig wachten in de hoop dat hij terug komt. Helaas. Wel een kudde zebra's die op hun dooie gemak wat komen drinken. Voor ons het teken dat het luipaard echt verdwenen is.
Weer veel geluk vandaag bij de volgende waterplaats een heel grote kudde olifanten. Wat een spektakel!
Verder brengt deze drive ons nog: de neushoorn, jakhals, hartenbeest, giraffen, impala's, hyena en nog veel meer mooie plaatjes. Blijft echt zo fantastisch om deze dieren zo te zien!

De avond heb ik me opgeven voor een nacht game drive. Spannend.
Ook nu treffen we het, vlak buiten de poort van ons resort staat een groot mannetjes giraf en al snel daar na horen en zien we hyena's met jongen. Het donker zit vol verrassingen.
Later bij water plaatsen olifanten en 3 neushoorns. Wat gaaf!
Door het rode licht wat ze gebruiken komen de hyena's ook erg dichtbij terwijl anderen zich gestoord voelen.
Verder nog jakhalzen, springbokken en impala's. Ook nu weer veel geluk gehad, wat een beleving!

Een paar dagen met weer mooie ervaringen die we van ons lijstje kunnen afstrepen.

Groetjes,
Aniet en Suus