De wereld vanaf een ander oog opslag. - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu De wereld vanaf een ander oog opslag. - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

De wereld vanaf een ander oog opslag.

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

02 Augustus 2016 | Namibië, Swakopmund

Hoi allemaal,

We brengen 2 nachten door in het Duitse plaatsje Swakobmund. Via Walvisbaai, de enige haven van Namibië, rijden we hier naar toe. Hier spotten we eerst flamingo's.
Het aan rijden op Swakobmund doet me denken aan Las Vegas, woestijn en dan daar opeens een stad.
De middag hebben we tijd voor ons zelf en doen een rondje door het stadje. Ook proberen we een restaurant te vinden om te reserveren voor morgenavond. Het is Brauhaus geworden. Lekker Duits, dus op naar de braadworsten en schnitzels.
Deze avond heeft de reisleider een Italiaans restaurant gereserveerd, het is vrij druk dus was noodzakelijk.

De volgende dag trekken we met jeeps de woestijn in. We gaan op zoek naar de 'little 5'. Denk aan hagedissen, slangen, kameleons en spinnen.
Allereerste stuiten we op een paarden kerkhof. Vele paarden zijn voor de WO1 deze kant op vervoerd. Op een geven moment werden de dieren ziek. Het medicijn en arts uit Zuid-Afrika duurde veel te lang om de plek te bereiken waardoor ze hebben besloten om de dieren 1 voor 1 af te schieten. Omdat er zo weinig bacteriën in de woestijn leven zie je nog steeds de overblijfselen hiervan, botten en leer van het tuig.

Het begon met veel mist, maar langzaam komt de zon door en de dieren kruipen uit hun holen. De gids weet precies waar hij moet zijn en op moet letten. Hij volgt een spoor, graaft in het zand en heeft het dier. Zo haalt hij hagedissen en een adder uit het zand vandaan.
Wat weer een geweldige excursie, prachtig landschap en het zoeken naar de dieren. Ook een van de eerste dagen dat de zon schijnt en het warm is.

's Middags maak ik samen met 3 andere groepsgenoten een vlucht van 2 uur boven Skeleton Coast. Wat een land, wat een uitzicht. We vliegen zelfs over Dune 45 en de Deadvlei waar we afgelopen dagen terug zijn geweest. Prachtig!
Terug langs de kust, helaas bewolkt, waar we scheepswrakken zien. Mooi plaatje. Ook de flamingo's in Walvisbaai zien we in roze vlekken rond het water. Gaaf!
's Avonds op naar de Schnitzel, we zijn weer met een leuk clubje en hebben weer een gezellige avond met elkaar.

Morgen trekken we weer verder in Noordelijke richting. Op naar Wildlife. Zin in!

Xx

• 08 Augustus 2016 - 22:03