Fremantle en Perth - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Fremantle en Perth - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Fremantle en Perth

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

27 December 2013 | Australië, Fremantle

Hoi hoi,

Ik zag dat het vorige verhaal wel heel lang is geworden... en dan probeer ik het nog zo kort mogelijk te houden... ;)

Gewoon de laatste dag van 2013 vandaag. Het jaar is weer omgevlogen. Nog geen concrete plannen voor vanaaf, (eerste keer dat ik geen plannen heb voor ouderjaarsavond...normaal al weken van te voren gepland, haha) maar komt vast wel goed. Ik houd alle optie open en het feest moet je toch zelf maken. Hier sowieso geen zelf vuurwerk afsteken en drinken op de straat is ook absoluut niet toegestaan. Will see what the night brings! ;)

Het bracht nog wat te weeg om in fremantle (Freo) te komen, want we miste onze trein. We waren een beetje in de war geraakt, omdat we op het station buiten de stad aankwamen en vervolgens een gratis bus naar het Visitors centrum in de stad werden gebracht. Op de een of ander manier dachten dat we vanaf hier weer werden opgehaald en vervolgens onze trein konden pakken. Niet dus. Gebeld en we waren idd op de verkeerde plek en de trein was al vertrokken, shit! Een taxi gepakt naar het station en met veel geluk werd ons ticket gratis omgezet naar de bus die vertrekt over 2 uur. Whoehoe lucky us! :D
De tijd hebben we doorgebracht in het naast gelegen park. Eerst de bus naar Perth en vervolgens de trein naar Fremantle. We verblijven in een oude brandweerkazerne. ;) Leuk om alvast wat te zien van Perth!
We kwamen laat aan dus hielden het verder voor gezien.

De volgende dag lekker de stad in gegaan, Freo is een oud historisch haven plaatsje. Er hangt een super leuk sfeer en mooi architectuur, ik houd ervan.
Leuke centrum met gezellige winkelstraten en ook de cappuccino-strip waar alleen maar leuke koffie tentjes zitten, met vooral ook veel lekkere taartje en hapjes! ;) In het weekend is er altijd een leuke markt met vooral veel fruit en.... Net een dag gemist, dus weet het niet. ;)

Ook zijn we naar het Wreck museum geweest, veel informatie over de zeevaarders en ondere andere de Nederlanders. Dus dat komt dat wel weer heel dichtbij. Denk aan de VOC en ook is er een stuk van het schip 'De Batavia' te zien dat ze na jaren op de zeebodem hebben opgevist en bewaard is gebleven. Gaaf toch?
Ook hebben we het oudste ronde huis gezien en juist op het moment dat we aankwamen werd het kanonschot voorbereid dat ze elke dag om 13.00uur afschieten. Daar natuurlijk even opgewacht.
Na oud en nieuw kom ik hier terug en ga ik nog veel meer genieten van de leuke sferen hier in Freo!! ;)

De volgende dag pakte we de trein terug naar Perth en gingen we beide onze eigen weg naar ons hostel. Toch wel weer jammer, maar vanmiddag spreken we nog even af.
Hostel ziet er erg leuk uit. check Witch's hat op internet ;) Leuk en klein hostel dus gelijk alweer mensen die je gedag zeggen en een soort van welkom heten. Dat is fijn, want morgen is het kerst en dan is het toch leuk om wat contact en leuke mensen om je heen te hebben.
Na de lunch de stad in geweest waar ik Dorien weer ontmoette. Natuurlijk even langs mijn oude werk gelopen. Nog precies hetzelfde en de heerlijkheden in de vitrines! Jammer dat er geen bekende meer zijn. Even lekker rondgelopen en later nog even een bakkie gedaan.
Dorien gaat naar haar hostel en ik contact James, leren kennen in MR, en we doen nog even een drankje in een Belgisch biercafe. Leuk om weer even bij te kletsen. Snel nog even boodschappen voorsluitingstijd, en dat om 21.00u 's avonds op kerstavond... ik was vernbaasd.
In het hostel Maarten (NL), ook van MR, nog even gecontact, want zou ook met hem nog even een drankje doen. Hem opgepikt bij het hostel en een drankje in de bar Elephant in Wheelbarrow. Een bar waar ik 5 jaar terug ook wel eens kwam, Leuk! :) Dat was een gezellige kerstavond.

Kerst is ook gezellig verlopen. Ik had mezelf verwend met een lekker ontbijtje. En 's middags hadden we met z'n alle een BBQ in het hostel. Er was voedsel in overvloed. Bugers, worst, brood, salades, ze hadden lasagna gemaakt, kerstpudding en cakes. Was erg gezellig ondanks de sfeer toch anders is en dat heeft het meest te maken dat de zon schijnt... En natuurlijk mis ik jullie allemaal!!!! ;)
Tweede kerstdag doen ze hier niet. Hier noemen ze het Boxingday en wat de meeste dan doen is shoppen. Gigantische uitverkopen en kortingen. Je raad al wat ik deed.... Met dorien afgesproken en lekker de stad door. Je kon bijna over de mensen lopen. Maar goed dat ik niet echt iets nodig had, want er stonden zelfs rijen opgesteld voor de winkels. Net als ik de kroeg was het 2 eruit, 2 erin. Ongeloofelijk. Het stikt er voornamelijk van de Aziaten...
Lekker nog even een terrasje gepakt en de doel aanschouwd en vervolgens lekker ons eigen ding gedaan.

De volgende dag met Alex, London (mee gedoken) en Dorien afgesproken. We zijn naar het WA museum geweest, erg interessant. Vooral de Aboriginals afdeling met veel informatie over de gestolen generatie en de Europeanen die het land van ze af pakte, verschrikkelijk!
Samen geluncht en nog een rondje door de stad. We zijn naar de Swan River gelopen en daar nog een bakkie gedaan en afscheid genomen. Dorien vliegt morgen naar NZ en Alex overmorgen naar London. Leuk om ze nog even gezien te hebben en wie weet een weerzien in NL en London. ;)

Volgende keer meer over mijn avonturen in Perth.
De tijd gaat snel. Na oud en nieuw nog 2 weken over. Mijn planning is terug te gaan naar Fremantle op 2 jan. Op 6 jan. ga ik voor een nacht naar Rottnest Island, gister geboekt! En daarna nog een paar dagen aan het strand in Cottesloo beach om op 12 jan. weer terug te keren naar Perth. Op 14 jan. neem ik het vliegtuig naar.... AMSTERDAM!! Whoehoe, hoe dichtebij het komt hoe meer ik er naar uitkijk!

Nogmaals een super goed oudejaarsavond en tot in het nieuwe jaar. Als het bij mij 0.00 uur is, is het bij jullie 17.00 uur. Happy New Year! :D:D

XXXXXXX
Liefs, Aniet

  • 31 December 2013 - 11:02

    Paps:

    Weer een mooi verhaal. Al het beste voor 2014 vanuit Volendam

  • 31 December 2013 - 11:26

    Bessel:

    Van Trees en mij, ook een goeie jaarwisseling gewenst aan de andere kant van de wereld, je 2e in australië.
    geniet er van!

  • 31 December 2013 - 12:48

    Mam:

    Ook ik hoop dat je een gezellige avond heb.
    Het schiet voor jou al op!
    Geniet er van want voorlopig zal het je laatste in
    Australië zijn...(hoop ik)
    Dikke oudjaarskus!!

  • 31 December 2013 - 18:34

    Saskia:

    Wat een heerlijk verhaal weer van je. Ik geniet ervan hoor! Voor jou ook een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2014!! Cor en Saskia

  • 03 Januari 2014 - 13:23

    Michael:

    Hey Anita Vanuit Hoorn gelukkig nieuwjaar en een gezond 2014 gewenst.

    Gegroet

    Tanja, Qian, Yade en Michael

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 121607

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: