Margaret River en omstreken. - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Margaret River en omstreken. - Reisverslag uit Bunbury, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Margaret River en omstreken.

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 December 2013 | Australië, Bunbury

Hoi Allemaal,

Ben nu toch lekker opdreef, dus ga gewoon verder met het volgende verhaal. Moet toch de schade even inhalen. ;)

Ik ben een week in Margaret River geweest. Het hostel was zo gezellig en zoveel leuke en gezellige mensen, en ik had toch tijd over. Toch is het ook hier vrij lastig om de omgeving te zien zonder auto. De meeste in het hostel zijn aan het werk en zijn daarom niet echt van de sightseeing of hebben ook geen auto.
Het is gewoon Sinterklaas, natuurlijk denk ik eraan. En krijg ik het een en ander mee van thuis en facebook. Blijft jammer om dit feest te missen. I love it!

Vrijdag 6-12 had ik een Cano en Cave tour geboekt. De tour is meer speciaal omdat ze zich verdiepen in de Aboriginals. En krijgen een speciale Bushtucker lunch. Ik ben benieuwd!
We verzamelen bij de Rivermouth en kanoen de Margaret River op. Hier en daar doen we een stop voor wat informatie overbomen en planten en hoe de aboriginals ze gebruik(t)en voor medicijnen e.d. De tea-tree olie is een hele bekende. Ook wat informatie over de geschiedenis van de omgeving. Vervolgens springen we van de rotsen om een duik te nemen in het heerlijk verfrissende water. :)
Op de terugweg zoeken we een picknick plek voor de lunch. Vooraf krijgen we verschillende soorten bessen, vruchten en noten. Daarna wordt de 'tafel' gedekt met Emu, krokodillen en Bush turkey vlees, heerlijke chutney en pesto en wat natuurlijk niet kan ontbreken is crackers, kaas, olijven. Met 2 verschillende soorten brood. Alles geproefd en het smaakte heerlijk. Na de lunch doen we een bezoek aan de grot en krijgen weer een mooi verhaal te horen. In het kort verteld:
Voor de kust, bij de Rivermouth, raakte een schip in moeilijkheden. 2 kinderen die hier in de omgeving woonde zijn met hun paarden een poging gaan doen om de bemanning te redden. Het touwen wisten ze het strand te bereiken. Omdat het huis niet genoeg kamers had om al de bemanning onderdak te bieden hebben de mannen in de grot geslapen. De grot waar ik nu zit. ;) De kinderen werden tot helden uitgeroepen en een aantal plekken in de omgeving zijn vernoemd naar de kinderen.
Op het eind konden we nog een Cave Crawl doen, tijgerend door de smalle ruimte. En vervolgens onder de blubber en schaafwonden weer naar buiten komen. One big Advebture! :)
De ochtend sloten we af met een kano race en de winnaar kon een fles wijn winnen. Niet gewonnen maar kreeg toch de wijn. haha :D

De volgende dag ben ik met een Canadees meisje een surfles gaan volgen. Ja hoor Ed, surfen at the Rivermouth!!! Super gaaf. Wat een leuke ochtend. En een aantal keer, niet zo lang, wist ik recht op mijn bord te staan. Whoehoe. De rest van de dag was ik afgepeigerd!! Pff wat kost dat veel energie zeg....
Zondag dan ook maar een niets dag ;) Alleen heerlijke Nacho's gegeten bij Settlers Tavern, de enige pub in town. En ja Ed, het is een super leuke bar. T-shirt komt naar je toe! ;) Een hostelmaatje werkt hier dus die zorgde voor een extra groot portie. Jummie!
Maandag ben ik gaan mountainbiken met een jongen uit het hostel. Super leuke dag gehad. Leuke trails, lekker door het bos. :)
Dinsdag naar het strand en een rondje sightseeing. Rivermouth, redcate beach en Hamelin bay voor de sting rays, maar geen geluk... :(
Woesdag nam ik afscheid en pakte ik de bus naar Dunsburough, hier lag een hostel aan het strand op mij te wachten!!!

Op het moment dat ik de bus uitstapte werd ik al vrij snel aangesproken door 2 Engelse jongens, ze zeiden dat we zo opgehaald zouden worden. Gelijk even leuk staan te kletsen, erg aardig en hielpen me met mijn spullen! Super.
Inchecken en de mannen vroegen of ik mee ging naar het strand, want dat ligt tenslotte gewoon in onze achtertuin! ;) Heerlijk!
Eenn uurtje geweest, moeten het tenslotte rustig opbouwen. En het was lunchtijd. Vele werken ook hier in het hostel en dus is het overdag erg rustig. De avond maak ik al weer snel vele leuke contacten. Erg leuk.

Ook in dit hostel ben ik een week geweest, was gewoon te fijn om weg te gaan.
Donderdag ontmoet ik Alex (London) en zij is Duikmaster. Ik besluit om met haar mee te gaan duiken, dus vrijdag de stad in. Zij moest haar boeking confermeren en ik kon gelijk vragen wat ze voor mij hadden. Ik kon mee duiken naar het HMAS Swan Shipwreck, omdat ze daar speciale papier voor hebben. Gaaf, mijn eerste wreckduik, exciting!! ;) Nog even in het stadje rondgelopen en terug op de fiets.
Natuurlijk naar het strand, want dat ligt tenslotte in mijn achtetuin! ;) Worden jullie al jaloers...
Ook een dagje met Kaye (van Perth en ook inval leerkracht) oppad geweest. Even gekeken bij Wildwood road bij een prachtige wijngaard met gigantische tuin. Er was eenbruiloft gaande, dus we konden niet overal heen.
Nog even gekeken bij Yallingup beach, een prachtig ruime baai met een mooi strand. Wat een uitzicht. En de golven zijn echt gigantisch hier! Wauw!
Zondag dus duiken. Om 8.00u moesten we ons melden en werden we naar het strand gebracht waar we de boot pakken. Het is ongeveer 15. min varen. Het enige probleem wat ik had is om dat bloody wetsuit aan te krijgen. Oh my God... Omdat het zo dik is is het zo lastig. Ben echt vet lang bezig geweest en heb er wel 3 geprobeerd. Ik was er zo zo klaar meer dat ik geen eens zin meer had om te duiken... Uiteindelijk hebben ze met z'n tweeen aan dat wetsuit lopen sjorren, totdat het eindelijk aan was. pffff I hate it!
Moest even me tijd nemen voordat ik daadwerkelijk onder kon, was zo buitenadem. Maar eenmaal onderwater was het weer fantastisch. Heel anders dat mijn voorgaande duiken. Nu niet veel koraal, maar de sfeer rond dat schip was geweldig, ongeloofelijk en al die vissen die in scholen in het schip zwemmen. Prachtig. Helaas was bij de tweede duik mijn air vrij snel op en heb ik niet heel lang in het wreck zelf kunnen kijken. Maar evengoed fantastische ervaring! :D
Terug in het hostel ontmoeten we Dorien (NL) en de volgende dag gaan we met z'n drieen lekker naar het strand, dit keer iets verder op.

Wat is het leven toch heerlijk als je elke dag in je bikini kan rondlopen en wakker wordt met een uitzicht op de zee en elke dag op het strand kan liggen. ;) Genieten!
Dinsdag vroeg Harry of we zin hadden om mee te gaan naar een van de grotten. Ja, leuk. We gingen naar de Ngilgi grot en het was zeker weer de moeite waard! Prachtig! Ze speelde met verschillende kleuren licht, waardoor je een heel gaaf effect kreeg.
Dorien en ik hebben vrijwel dezelfde plannen dus we besluiten om een aantal dagen samen op te trekken. Woensdag (18-12) pakken we samen de bus naar Busselton, bekend om zijn 2km lange Jetty.
Dorien heeft in Bali een dame ontmoet die vlakbij MR woont. Ze is op dit moment ook in Busselton bij haar zus. We drinken even een bakkie samen en morgen wil ze ons meenemen voor een tourtje. Wat weer een mazzeltje.
Om 9.00u haalt ze ons op en rijden we naar Augusta waar een vriendin van haar woont. We zouden een tripje met haar boot maken, maar omdat het weer wat minder is en er wind wordt verwacht gaat dat niet door.
Dan maar gewoon wat sightseeing, voor de 3de keer naar Hamelin bay in de hoop de sting Ray's te zien. En jaaaa dit keer hebben we geluk. Wat zijn die dingen groot en we hebben geluk wat een man voert ze, dus ze komen heel dichtbij het strand. Ze zijn zeker wel 1 meter breed...
Nog even bij een kinderboerderij aangegaan en een deerfarm, waar Deb wat vlees kocht voor vrienden.
Als laatste nog een kijkje bij Yallingup beach en gingen voor lunch vlakbij.
Op de terugweg de foto genomen onder de 'kerstboom'. ;)

Na 2 nachten nemen we de bus naar Bunburry. Iedereen zegt dat het een gat is en er niets te beleven valt. Nou ja we zullen zien.
Hostel is rustig en er hangt een relaxte sfeer. We kunnen nog niet inchecken dus gaan lekker het stadje even in. En eigenlijk vinden we het hartstikke leuk. We lopen naar het Dolfin Discovery centre, want hier hebben we kans om dolfijnen te zien. Vrijwel elke dag komen ze hier naar het strand. Helaas nog geen 1 gezien vandaag en besluiten morgen terug te komen, 's morgens heb je de meeste kans. We trakteren onszelf op een bakkie met heerlijk carrot cake en een browie. Doen wat boodschappen en gaan terug naar het hostel.
Daar kijken we een film met ons diner op schoot, lekker chillen.

We hebben fietsen gehuurd, zodat we ons wat makkelijker kunnen verplaatsen. Alleen een borg betalen en gaan. De eerste stop is Dolijnen cetrum. Ze hebben ze al gezien, en met geluk komen ze terug. Genoeg te zien in het centrum, 3d film, voeren van vissen, kreeft en octopus en er is een koepen waar dolfijnen op geprojectteerd worden zodat het net lijkt of je onderwater staat. Vervolgens gaat de bel en wordt er geroepen dat de dolfijnen er weer zijn, snel naar buiten. In het water moeten we een rij naast elkaar vormen, zodat iedereen ze kan zien en zodat de dolfijnen rustig hun gang kunnen gaan. Ze komen echt heel dichtbij, zwemmen wat in de ronde en na 10/15 min. vertrekken ze weer. Zo gaaf, het blijven aandoenelijke beesten... :)
Verder een rondje gefietst, Dorien ging een kijkje nemen bij Wildpark en ik fietste een rondje om de Swamp, een prachtig natuurgebied. Later zouden we weer meeten op het strand.
Hier 2 uurtjes doorgebracht, en in het hostel maakte we een makkelijke diner, soep met knoflook brood en keken weer een filmpje. Super!

Morgen op naar Fremantle voor 2 nachten en daarna naar Perth, ik kijk er naar uit.
In het volgende verhaal meer.

Tot snel. En iedereen een super goed uiteinde gewenst! XXX

  • 30 December 2013 - 09:43

    Bessel:

    fantastisch dat je weer gedoken hebt, en dan die dolfijnen, om jaloers op te worden.

  • 30 December 2013 - 19:23

    Henk Zinger:

    hoi Anita, voor jou ook een fijne jaarwisseling en nog lekker verder genieten.

  • 30 December 2013 - 22:00

    Mam:

    Wat super om het weer rustig te kunnen lezen
    en te beleven.
    Een super oudejaarsdag-avond..

    Mam


  • 30 December 2013 - 23:52

    Ed:

    Topper :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 121609

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: