Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

21 November 2013 | Australië, Adelaide

G'day,

Snel weer een verhaal, want loop nog steeds op achter... Hier alles nog steeds goed. De zon schijnt op en top en op dit moment in een hostel aan het strand, heerlijk. :) Ik geniet!!

Adelaide begon goed, want de eerste 2 nachten sliep ik of sliepen we bij de oom en tante van Louis. Die wonen hier nu zo'n 30 jaar.

Vanaf de KI ferry was het een klein uurtje rijden. We werden hartelijk verwelkomd en kregen gelijk een rondleiding door het huis. Erg leuk. Peter laat zijn trots zien, hij bouwt zijn eigen vliegtuig.
We zettelen ons op het balkon en drinken eigen gebrouwen bier. Met uitzicht op zee en zonsondergang. :) Ans zorgt voor de lasagna en zet een heerlijk maal op tafel. Ik voel me nu al thuis, fijn om even een eigen plek te hebben en iemand die je het aangenaam maakt. We hebben een gezellige avond met de meegebrachte wijn van KI.

Na een heerlijk ontbijt met bacon and eggs én o.a. beschuit wat je dan juist waardeerd als je het al een tijd niet gehad hebt, namen Ans en Peter ons mee naar 'the adelaide hills, voor een mooie wandeling. Dit o.a. omdat het wildlife op KI ons was tegen gevallen en we daar wel kans hadden om wat te zien.
Na een scenic drive langs strand en leuke plaatjes begonnen we onze wandeling, een aardige klim naar de top. Maar we zagen een koala, kanaries, kookaberra en een kangoeroe. Eind van de middag weer thuis, dus een wel besteden dag. Nog even boodschappen gedaan voor de BBQ.
Dat belooft weer een gezellige avond te worden. Er stond nog een spelletje 'Keeze' op het program maar is er niet meer van gekomen, veel te veel te kletsen. Niet te laat gemaakt want morgen brengen we Louis optijd naar het vliegveld. Dit waren 2 fijne dagen. Een paar dagen later kreeg ik nog een appje van Louis dat Ans het ook erg leuk heeft gevonden dat we er waren! :)

Dinsdag werd ik afgedropt bij YHA Adelaide central. Een groot hostel, maar fijn en goed. Ik maakte al vrij snel kennis met Rens uit Brabant, waar ik de hele week mee opgetrokken ben. Ook Barry uit omgeving Melbourne, een 70er was een goed gezelschap. En dan Wendy uit Zwolle die de eerste in een ander hostel verbleef en met Rens in SW Oz heeft gereist.

Samen een paar keer een drankje gedaan en buiten de deur gegeten.
Zondags met Rens een gratis stadsfiets gehaald en de hele dag op pad geweest. Veel leuke parkjes gezien en wijken buiten de stad. Een geslaagde dag! :)
Veel op internet geweest op zoek naar reisgenoten met een auto richting Perth. Is nog best lastig, want de meeste offers die ik tegen kwam waren andersom.

Vanwege uitval van mijn telefoon werd dit bericht acuut beëindigd, dus ik zal hem nog even afmaken. ;)

We zijn een dagje met z'n drieën naar Glenelg geweest, het strand van de locals hier. Net zoals Sydney Bondi heeft en Melbourne St. Kilda. Het grappige wat me op viel aan Glenelg is dat je het van 2 kanten kan lezen. :p
Lekker op het strand gechilled, een ijsje bij Cold Rock gehaald en rondje door het stadje.
De dag erna ben ik alleen met Wendy naar Haighs chocolade fabriek geweest, jummie jummie. Gratis rondleiding en choco om te proeven...
Op maandag ontmoette ik een meisje die ook naar Perth wil en ook opzoek is naar een lift. Eerste indruk was goed. Nog gedacht aan een auto huren, kopen of terug brengen maar standplaats, maar dat lieten we voorbij gaan of moesten er veel geluk hebben... Vervolgens belde Rens mij om te melden dat hij met een advertentie had gevonden van een meisje met Van die opzoek was naar 2 pers. naar Perth... Cool! Contact gezocht en ze laat di. meer weten.
Di. weer met Inga (Duits) afgesproken om wat plannen uit te werken en of het echt wel lukt om samen te gaan. Dit meer van mij kant, omdat ik veel langer de tijd heb... Dus wil ik dit echt wel. 's Middags zijn we samen naar het South Australia museum gegaan. Was er leuk! En op het moment dat we daar samen waren belde Theresa (Duits) dat ze met ons de trip wil doen. Whaaaa vet blij!! :) Heb ik het toch weer voor elkaar gekregen! :). Besloten om het dus toch te doen, en als ik het te snel vind gaan kan ik altijd afhaken en mijn eigen weg weer gaan. ;)
Woensdag nog even afgesproken met z'n drieën en ons vertrek plannen voor do. besproken. Daarna me spullen organiseren, foto's op USB zetten, je kent het wel... De komende weken wordt het leven in de nartuur, slapen op gratis rest areas zonder of met weinig faciliteiten en weinig internet of telefoonverbinding. I love it! :)
's Avonds het laatste avondmaal. Gezellig nagezeten met Rens en Wendy.

Morgen is de grote dag!

Groetjes knuffels.
Aniet

Ps: niet ongerust worden als je lange tijd niets van me hoort!
Xx

  • 13 December 2013 - 10:26

    Mam:

    Dat klinkt weer super!!!

  • 13 December 2013 - 13:39

    Fanny:

    Klinkt weer goed Aniet!! Genietze!! Xx

  • 14 December 2013 - 07:35

    Bessel:

    Wordt spannend
    Geniet er lekker van en.........voorzichtig hè

  • 15 December 2013 - 17:50

    Henk:

    Hallo Anita, weer hele mooie verhalen van al je ervaringen. Mocht er geen verbindingen meer zijn voor de feestdagen, in ieder geval hele fijne feestdagen en een gezond en voorspoedig 2014. grtjs Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 121669

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: