In Sydney, alweer een week onderweg - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu In Sydney, alweer een week onderweg - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

In Sydney, alweer een week onderweg

Door: Anietje

Blijf op de hoogte en volg Anita

26 Oktober 2013 | Australië, Brisbane

Heeeyyy Allemaal,

Sjeemig gewoon al weer een week onderweg. Times Fly when your having fun! :)

Een week in Brisbane geweest en elke dag met Louis opstap geweest, hij had 5 dagen vrij. Nu kon hij ook mooi de toerist uithangen.
We zijn naar Mt Coot-tha gereden voor een prachtig uitzicht over de stad.
Vrijdag heeft het vrijwel de hele dag geregend, en liepen we een beetje met ons ziel onder ons arm. We wilde wat doen maar de regen hield ons tegen, bijna alles is toch buiten. 's Avonds, om de dag goed te maken, maar een bioscoopje gepakt.
Zaterdag weer naar Mt. Coot-tha voor een paar wandelingen. Leuk! Was wat Aboriginal art te zien, maar helaas stonden de watervallen droog. oh wel, we vermaken ons evengoed wel.

Zondag hebben we gejodeld op het Oktoberfest. Zo grappig want deed me echt denken aan Munchen. Vrijwel hetzelfde opgezet. Een grote tent met bier natuurlijk en gezellig muziek. (Rosa Munde, viva hollandia oftewel de Volendammer kermis song waar we natuurlijk gelijk aan terug dachten, lachen! Allemaal op de duitsewijze natuurlijk. He heet niet voor niet Oktoberfest.... ;)

Maandag een beetje chillen op Southbank, een lagoon met zand langs de Brisbane river, Louis moet vanavond werken dus na wat gegeten te hebben is hij naar huis gegaan. Ik ben een backpacker travel agency ingedoken en heb mijn vluchten en tour op Tasmanie geboekt. Exciting! :D:D:D

Dinsdag hebben we de Australia Zoo onveilig gemaakt. Op aanrader van Willeke ;). Was een leuke dag. De dierentuin staan bekend om Steve Irwin. Zo bekeken we ook een Krokodillen show. Veel verschillende dieren maar de leukste blijven dan nu de dieren van Oz, kangoeroe, wombat, Tasmania Devil en de koala. Ik ben hier natuurlijk niet voor niets. ;)

Woensdag deden we onze trip naar Moreton Island. In eerste instantie wilde we graag met een overnachting om toch wat meer tijd te hebben, helaas was alles volgeboekt voor het weekend. Nu dus een dag trip en vervolgens werden we di ook nog gebeld dat de tour aangepast moest worden omdat het al zolang niet geregend heeft en dat het zand erg droog is, waardoor iedereen vast komt te zitten. Dus om geen risico te lopen om vast te lopen of achter iemand komen te staan die al vast zit hebben we weinig van het eiland gezien. Wel gesnorkeld om de Shipwrecks die daar voor de kust liggen (totaal 15) en gezandsurft van de hoge zandduinen. Was evengoed een leuke dag, maar jammer dat ik niet meer van het eiland heb kunnen zien.

Donderdag vloog ik naar Sydney, Louis bracht me weg. En een paar uur later stond ik op het punt waar ik 6 jaar ben begonnen. Wauw. :D Het was toch wat lastiger om onderdak te vinden dan ik had verwacht. Het schijnt dat One-direction en Ricky Martin optreden. Mooi is dat, juist moet ik net dit weekend kiezen, Op het vliegveld is altijd een info punt voor o.a. accomodation, dus daar hulp gevraagd. Hij wist wel een leuk hostel in Kings Cross, niet echt mijn favo place maar had weinig keus. Ik kon er terecht voor 2 nachten, dus die 3de moest ik nog uitzoeken. Ondertussen was ik met Maki, een vriend van Perth, in contact en ik kon wel bij haar slapen. Super leuk en lief.
Maar goed ook want het hostel was shitty, op de Nederlanders na dan. Lekker gekletst met een paar roomies.

Vrijdag over de Harbour bridge gewandeld, tsja je zoekt toch iets wat je nog niet gedaan heb, voor een paar mooie foto's :) Verder zat het me toch nog niet helemaal lekker qua accommodatie, ik moet namelijk zondag om 8.15u op het vliegveld zijn en vanaf Coogee waar Maki woont gaan dan nog geen bussen. Ook niet de airport shuttle. Het lijkt me dus beter om toch de nacht van zaterdag op zondag hier in de stad te slapen. Ik ben nog een paar hostel afgelopen, maar geen geluk.
Om 18.00u had ik met Maki in Googee afgesproken, verder alles zo gelaten met de gedachten dat het wel goed komt. Wel jammer want het beinvloed toch je dag. Was trouwens super leuk, heb nog door 'The Rocks" gewandeld en kwam mijn/ons leuke High tea tentje weer tegen.
Super leuk om Maki weer te zien, lekker bij gekletst en herinneringen opgehaald. In het trappenhuis liepen we een huisgenoot tegen het lijf en hij wil me wel naar de luchthaven brengen. Is dat niet geweldig... dan kan ik gewoon 2 nachten bij Maki slapen en hoef ik me nergens meer druk om te maken!! :D:D lucky girl!

Volgende keer meer over de leuke tijd in Coogee en over mijn trip in Tasmanie!! ;)

groetjes, knuffels en een kus vanuit Sydney!
Xx Aniet

  • 26 Oktober 2013 - 14:44

    Mam:

    suuuuper....je afgelopen week te lezen..

    Tot snel weer xx

  • 27 Oktober 2013 - 07:48

    Bessel:

    Zo zie je alles komt altijd weer goed
    Leuk om je belevenissen te lezen.
    Geniet ze.

  • 27 Oktober 2013 - 11:33

    Suus (Oz):

    Hey Aniet,

    Superleuk, je verhalen! Ben ze echt met een big smile aan het lezen. Lijkt me zo leuk alle plekken weer eens te zien waar je al die leuke tijden heb gehad. Genoten van de scones in the Rocks ;)? Geniet er nog heel erg van!

    xxx Suus

  • 01 November 2013 - 16:37

    Tante Riet:

    Hoi Anita,

    Je verslag gelezen. Geniet ....... Hart.gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 121644

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: