Weer een paar mooi dingen om op terug te kijken!:D - Reisverslag uit Perth, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Weer een paar mooi dingen om op terug te kijken!:D - Reisverslag uit Perth, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Weer een paar mooi dingen om op terug te kijken!:D

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

14 Juli 2008 | Australië, Perth

Heeyyyy

How your doing? Bereid je voor op een lang verhaal! ;)

Er is weer veel gebeurd de afgelopen maand. Natuurlijk heel veel tijd doorgebracht met me vriendje. Lekker een bioscoopje gepakt en de film 21 gekeken, erg leuk moet ik zeggen. En ook snel daarna zijn Andy en ik naar een 2 persoonskamer verhuist. Ik had het weekend ervoor gevraagt voor een 2 pers kamer, gewoon voor 1 nachtje om het lange weekend (koninginnedag) te vieren. Op dat moment was alles vol :S Maar daarna bood de manager, omdat ik goed werk doe en Andy een goeie gozer is en van NZ Zuid, een 2 pers. kamer aan in de staff appartement. Was echt top! :D Een grote kamer voor ons tweetjes, tv, koelkast, een groot 2 pers. bed en gewoon net even iets beter als de backpackers kant. Heerlijk ons eigen plekje.:D

Omdat de tijd dat ik Perth zal verlaten langzaam dichterbij komt wordt het tijd om nog even wat te doen hier. 29 juni hebben Andy en ik een dagje Fremantle gepakt. Een heerlijk relaxed toeristisch plaatsje 30 min met de trein vanaf Perth. Mooie historische gebouwen, waaronder de gevangenis, en een markt met veel souveniers, groenten en fruit, veel terrasje en een zomers sfeertje. Jammer dat het weer wat minder was.

Woensdag 2 juli (9 maanden onderweg) zijn Andy en ik naar Rottnest Island geweest! Een eiland dat 30 min met de ferry vanaf Fremantle ligt. De Dutchies, meneer Vlamingh, ontdekte dit in de 17 eeuw (1696). En omdat het eiland vol zat met een soort op een rat lijkend beest noemde hij het eiland "Ratten nest". Het diertje is een quokka die je alleen hier tegen komt.
Rond 11 uur kwamen we aan en sprongen we op de fiets. Rottnest is een paradijs. Prachtig (verlaten) stranden, koraal en uitzicht. Ik werd een beetje jaloers op de mensen die hier wonen. Gaaf idee toch om op een eiland te wonen en dat nog een paradijs is ook. Prive auto's zijn verboden. De zon scheen vol op, dus we vermaakte ons prima. Echt zo heerlijk genieten met z'n tweetjes! Hier en daar natuurlijk een stop voor een foto. Ook een stukje gewandeld langs oorlogsoverblijfselen. Ik denk dat we totaal 4,5 gefietst hebben. We hadden nog een half uurtje over voordat de ferry ging dus even wat gedronken/ gegeten, nog meer quokka's gespot en een kijkje in het museum genomen. Echt een dagje om niet te vergeten.:D


Afgelopen vrijdag had ik afgesproken met de jongen waar ik straks mee naar het noorden ga reizen. Gewoon om elkaar even te onmoetten. Was gezellig en ik denk dat het allemaal wel goed zit. Hij komt uit Tsjechie. Een andere jongen die mee gaat komt over 2 weken pas aan (ook een Tsjech) Ik heb er zin in. Dat ik rond 22.30 thuis kwam zat iedereen zoals gewoonlijk buiten aan een biertje. Ik was erg moe maar ik werd verplicht te wachten tot 0.00 uur. Omdat iedereen dat deed.;) Erg leuk. Tien sec. voor 0.00 uur werd en afgeteld en daarna hard gezongen. Een goed begin van de dag waar ik al een paar dagen naar uitkeek:D HAPPY BIRTHDAY!:D

En dan de volgende dag groot feest. Echt dit was een dag om nooit te vergeten. 's Morgens deed ik gewoon me dagelijkse cleaning, maar had vrij gevraagt voor Miss Maud. Na het schoonmaken me cadeautjes uitgepakt en me kaarten gelezen die al een aantal dagen lagen te wachten. Ik heb er van genoten! :D Daarna wilde ik graag wat eten op me werk en 3 maatjes gingen mee. Daar dus wat gedronken en gegeten. Ook me collega's felicteerde me en wenst te me natuurlijk een fijne dag. Ik moet zeggen ik voelde me echt jarig. Dat we thuis kwamen stond er een grote verrassing op me te wachten. Ze hadden de hele tv kamer (living room) versierd en iedereen zat daar op mij te wachten. Op het moment dat ik binnen kwam werd er luid gezongen en confetti afgeschoten. Ik kreeg een kaart waar op iedereen me happy birthday wenste of een fijne dag en zijn naam had geschreven. Zelfs me vriendje die ik al 4 dagen moest missen had iets geschreven :D Top. En daarna kwam Jed (goede vriend) met een zelfgemaakt taart aanzetten. 2 lagen hoog, de eerste met een dikke laag chocolade en daar boven op bosbessen cake, en zelfs de kaarsje en sterretjes ontbraken niet. Geweldig! :D En hoe hij smaakte...? Naar meer ;) Echt heerlijk! Daarop volgende een groot ballon gevecht en hoop rommel. 's Middags was het tijd voor een biertje en hier hebben we ons eigenlijk de rest van dag mee vermaakt. Ook de avond was erg gezellig, 2 jongens zongen de hele avond lang "Happy birthday to you" :D. Rond 23.00 naar de kroeg tot in de laate uurtjes. Ik moet zeggen een hele geslaagde dag. Ook iedereen thuis, THANKS voor de mailtjes, brieven, kaarten, cadeautjes, smsjes, krabbels en telefoontjes:D

Deze avond was ook door een andere reden om niet te vergeten. 4 jongens wilde iemand wakker maken. (Hij moest natuurlijk ook bij mijn verjaardag zijn). Bij zijn kamer besloten ze dat te doen met de brandblusser (poeder). Dat ze terug buiten kwamen vertelde ze wat er gebeurd was en algauw werd dit vastgelegd door het brandalam dat begon te loeien door heel Mad Cat. En vervolgens kwam de brandweer natuurlijk ook al snel. Gelukkig geen echte brand maar wel een grote witte bende boven. Alle bedden en alles in de kamer was bedolven onder witte poeder. Op het moment zelf veel lol natuurlijk maar op het moment dat de manager verscheen was het over. Hij was woest! Ook de personen die in de kamer verblijven waren niet echt blij. De volgende dag werd deze grap beloont met 4 rode kaarten en moesten we afscheid nemen van de trouwe Madcat verblijvers. :(
Ohoh wat een verjaardag! :D

Verder op me werkie alles nog oke. Ze zijn nog steeds erg blij met me en ik krijg regelmatig te horen "Wat moeten we zonder je!" :D Eerste instantie had ik mijn vertrek op 14 juli gepland, maar omdat we moeten wachten op die andere jongen vertrekken we 26 juli. Op het moment dat ik mijn manager vertelde dat ik langer blijf sprong ze in het rond! Ik heb er over nagedacht om langer te blijven en misschien dan dat mijn werk me kon sponseren. Dan niet voor een heel tweede jaar maar gewoon een paar maanden. Ik heb het hier zo naar me zin! Me vaste plekje, me werk, me vriendje en alle andere vrienden. Dit werkte toch niet helemaal en ik kom dus gewoon op de geplande datum thuis. ;)

Ook me vriendje is hier al niet meer. Het werk ging niet meer. Hij is afgelopen dinsdagnacht 8-07 terug naar NZ gevlogen. Hij blijft daar een maand en gaat dan naar Europa. Dit was al zijn plan voordat hij promotie kreeg op zijn werk. Het is erg gek om hem opeens te moeten missen na een toppie speciale 7 weken samen...
Een leuk vooruitzicht heb ik wel want hij zegt elke keer dat hij me opzoekt in Holland.
Ook andere vaste verblijvers maken plannen en gaan langzaam weer een kant op. Voor mij dus ook tijd om te gaan en ik moet zeggen dat ik er steeds meer zin in krijg. Ik heb genoeg energie gespaard om weer "on the road " te gaan. Kijk er naar uit om weer dingen te zien en te beleven. Weer verhalen te schrijven en prachtige foto's te maken. 26 juli zal ik Perth verlaten.

Ik spreek jullie natuurlijk voor die tijd nog wel een keer.

Allemaal een fijne vakantie of succes met de seizoens drukte op het werk en alle andere dingen die in NL van toepassing zijn en jullie bezig houden.

Houdt een ding in je hoofd: NO WORRIES!

Veel liefs en dikke xxxxxxxxxxxxx

Aniet... die nog steeds na kriebels heeft van haar verjaardag ;) :D



  • 14 Juli 2008 - 12:23

    Bessel:

    Nog gefeliciteerd.!!!!!!
    Sorry dat ik niet gebeld heb, maar ben het vergeten door de brand bij de topper.
    Je hoort nog wel hoe en wat.

    Blijf genieten!!!!!

  • 16 Juli 2008 - 20:21

    Mam.:

    Dag schatje,
    we zijn weer thuis en
    gauw je belevenissen gelezen. Top...

  • 22 Juli 2008 - 21:56

    Jacky:

    Hé nichtje.
    Top zeg zo'n leuke verjaardag, kan me voorstellen dat je het daar zo naar je zin hebt.Maar goed er liggen dus weer nieuwe uitdagingen op je te wachten. Sure you 'll like Thailand!! Spannend en leuke foto's by the way. We zijn weer een beetje op de hoogte. Knuffel Jacq

  • 07 Augustus 2008 - 17:01

    Ilona:

    Anietje,

    Lang niks gehoord, hoe gaat het ermee??

    Kussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 121618

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: