Beklim de tranen van een Maori meisje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Beklim de tranen van een Maori meisje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Beklim de tranen van een Maori meisje

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Heeeey

Van Abel Tasman reed ik in een nieuwe bus met een nieuwe buschauffeur en groep reizigers naar Barrytown.
We reden langs de "wild" West kust(totaal 600km lang) naar beneden.
Onderweg stopte we bij "The BullerGorge" een rivier en bij "Paparoa Nat. Park" (30,000ha rainforest, grotten en kliffen). Hier bezochten we de beroemde "Pancake Rocks". Rotsen die uit heel veel laagjes bestaan (ontstaan door de erosie, een gevecht tussen zee en land). En nog een paar plaatsen voor mooie foto momenten.

Aan gekomen in Barry town. Hostel was mmwa gaat wel. 's Avonds een verkleed party voor goedkoop drinken. Ik leerde weer nieuwe mensen kennen, 3 meiden uit Zwitserland en een stelletje uit Barcelona. Was een gezellige avond.
De volgende dag naar het strand, niet om te genieten van de zon, maar opzoek naar Greenstone (Jade). Wie weet worden we nog rijk;)
Helaas geen geluk. De tocht gaat vandaag verder naar Franz Jozef. Onderweg stopte we in een heel schattig plaatsje (Hokitika), bekent om de gold rushes in 1860, en kregen we de kans om de Jade Factory te bezoeken en een rondje te lopen.
Vervolgens door. In Franz Jozef boodschappen gedaan en een "full daytour Glazier walk" geboekt. 's Avonds rustig en lekker zitten kletsen met de Zwitsers.
We verblijven midden in het regenwoud, heerlijk.
De volgende dag om 8.15 bij de Glazer organisatie. Daar kregen we een jas, regenbroek, schoenen, sokken, spikes voor onder je schoenen, handschoenen en een muts. En kon de tocht beginnen.
De legende is: Een Maori meisje is gek van berg beklimmen en wil graag haar vriendje een keer meenemen. Onderweg valt de arme jongen naar beneden en dat wordt zijn dood. Het meisje haar hart is gebroken en ze huilt en huilt. Haar tranen bevriesen en vormen tot op de dag van vandaag de Glazier. Ahhh zielig he??

Onder begeleiding van een gids en een easy going groep (the Stray gang) gaan we de glazier op. Prachtige uitzichten en ongelovelijk dat je op al dat ijs loopt terwijl er verder om ons heen geen ijs of sneeuw in de verste verte te bekennen is. We moeten klimmen en dalen en doorkruizen een onwijs smalle rotsspleet. Jullie weten hoe mijn figuur is, maar zelfs ik vroeg me af hoe ik er door heen ging komen:D haha.
Erg gaaf allemaal!! Onderweg midden op het ijs een vrij koude lunch, dus snel weer verder. Langzaam op de terug weg kruiste we andere groepen en ging het allemaal wat langzamer omdat er veel gehakt en gebeiteld moest worden. Erg grappig om te zien hoe de gidsen zich uitleven om ons weer veilig teug te brengen.
Het laatste stuk, het moment dat we allemaal dachte dat we er waren, was erg zwaar. We moesten nog een heel stuk naar de bus lopen. Viel dat even tegen, de schoenen deden zeer en me benen waren moe. Maar we hebben het gehaald en het was weer een prachtige, toppie gave ervaring!:D:D THANKS Maori girl;)

Onderweg naar huis nog even wat winkeltjes mee gepakt. Daarna eten koken, een heerlijke warme douche en vervolgens gingen we (Zwitserse en ik) nog even opzoek voor naar een cafeetje voor een heerlijke kop koffie of warme chocolade melk. Een mooie afsluiting van de dag. ;)

Joepie!:D

De volgende keer meer lieve mensen, nu nog even een half uurtje mijn 30 nieuwe mails bekijken. ;)
Tot snellie

(K) Aniet

• 28 Maart 2008 - 22:41

Paps:

Weer een leuk verhaal.

Ben benieuw naar de pancakes en gletsertocht foto's

• 29 Maart 2008 - 08:06

Connie JC Dag:

Hey Anita weer super mooie verhalen, zodra onze kids niet meer meegaan op vakantie is bijna zover (15 en 13) dan weten wij Aad en ik wel wat we gaan doen. Vooral met 6 wkn vakantie voordeel van in het onderwijs werken is het goed te doen voor 5 weken om te beginnen.
    Geniet ze!! en tot lezens weer!
    Connie

• 29 Maart 2008 - 09:55

Fanny:

Jeetje anita,
    Wat maak je toch veel mee en wat ben je toch akkelig sportief hahaha. Erg leuk om weer te lezen nog heel veel plezier! En wacht op je volgende bericht.
    x

• 29 Maart 2008 - 19:48

Paula:

heej heej nou weer lekkr sportief hoor als je strax terug komt dan hoef je dus niet eerst konditie oop tebouwe. maar ff over je vorige verhaal.. je Porn Star naam ^o) wil dat zegge dat je nu ander werk hebt ;)

we houwe evengoed wel van je hoor (K) zussie

• 30 Maart 2008 - 17:40

Marina:

Inderdaad heel sportief bezig! Wanneer ga je eigelijk weer naar aussie?
    Xuz MArina

• 31 Maart 2008 - 14:00

Kevin:

heey anita
    ik geniet nog altijd van je verhalen sávonds op de bank. ook zijn al je foto's ook onwijs mooi. echt te gek wat je allemaal mee maakt. veel plezier daar nog. dikke kuss

• 31 Maart 2008 - 14:03

Mam,:

Prachtige foto,s!!!!!
    Zuk genieten.

• 01 April 2008 - 09:34

Bessel:

Hoi anita
    Je blijft wel je grenzen verleggen zo.
    Je bent nu een half jaar weg, en al zoveel beleeft.
    Prachtige foto's
    En over je pornstar name wil ik niet eens nadenken.

• 01 April 2008 - 12:43

Anneke:

Lieve Anita.
    Vandaag je laatste belevenissen gelezen en de prachtige foto's bekeken.
    Groetejes van ons.

• 06 April 2008 - 19:31

Suus En Sam:

Hey bikkel!

Top dat je zoveel blijft ondernemen, je krijgt er maar geen genoeg van he! :)
    En ik al klagen met die heuvels hier, haha! Well done sporty!

Tot je volgende bericht!

Dikke kus uit Portugal