Further off the beaten track with Stray - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Further off the beaten track with Stray - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Further off the beaten track with Stray

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey allemaal,

Eindelijk kan ik weer wat van me laten horen. De laatste dagen zat ik in de onbewoonde wereld, nou ja onbewoond? Iedergeval geen bereik met me mob, internet onwijs duur en de tv die stoort vanwege ook geen goed ontvangst. Dat kan je haast niet meer voorstellen in dit tijdperk, maar in NZ allemaal te beleven;).

(Een paar weken terug in de tijd)
Van Picton sprong ik op de bus naar Abel Tasman. Onderweg al gauw een bezoekje voor een choco fabriekje en een winery. De dessert wijn blijft op dit moment favoriet.
In de bus een voorstel rondje gedaan, was erg gezellie. Ook kan ik jullie nu vertellen wat mijn Pornstar name is...:) Carence Bibo...haha denk daar maar eens over na. Onderweg nog even een groepsfoto bij Abel Tasman. De eerste trip met stray is goed bevallen!! Leuke buschauffeur en een leuke groep.:D

ABEL TASMAN NATIONAL PARK

Vernoemd naar de eerst Dutchy die daar zijn voeten aan land bracht. Een goed gebied om veel te wandelen, vooral de beroemde "Coastal track"(51km) is erg geliefd. Prachtige natuur en mooie standen, waarvan sommige alleen me de boot te bereiken zijn.

Aangekomen op de Old Mac Donalds Farm was het eerst tijd voor een barbie. Ik hielp met de voorbereidingen. En het werd een leuke gezellige avond. 2 NL meiden in de groep dus lekker zitten kletsen.

De volgende dag wilde we natuurlijk (een deel) de Coastal Track doen. We besloten om de watertaxi naar Tonga te nemen en dan terug te lopen. De vrouw van de receptie keek ons aan of we gestoord waren geworen, omdat de wandeling zo 10 uur is en eigenlijk niemand dat doet. Maar we waren vast besloten en gingen op weg. Gemma(NL), Ines(Duits), Jamie(Eng) en ik.
Heerlijk om de Abel Tasman eerst vanaf het water te kunnen bekijken. Vervolgens begonnen we onze wandeling en het was waanzinnig. Omdat we wat hoger liepen hadden we een prachtig uitzicht over alle baaien en de zee. De track was vrij vlak dus we liepen lekker door.
Onderweg natuurlijk een picknick en lekker lopen kletsen.:)
Het was een heerlijke wandeling en totaal hebben we er 8,5 uur over gedaan. Het laatste uur was erg zwaar omdat we steeds dachten dat we er bijna waren. Maar blij dat we het gedaan hebben.

Zaterdag had ik een rust dag. Alles lekker relaxed. Daarna nog even contact gezocht met Suus de andere NL, zij slaapt in het hostel bij de buren. We hebben samen het plan om naar "Golden Bay" te gaan, dus even checken.
Vervolgens de tour geboekt en naar het strand gegaan. Was een mooi, relaxte dag.

Zondag werden we opgepickt en begonnen we onze weg naar het noorden "Golden Bay". Erg leuk. Een paar keer gestopt voor een foto moment en uiteindelijk kwamen we aan bij een prachtig hostel met gezellige/ aardige eigenaren. We werden gelijk gedoopt tot de "crazy dutchies".
We besloten om 's middags verder mee te gaan met de tour zodat we morgen een dag voor ons zelf hebben. Na de lunch gingen we op weg naar het monument van Abel Tasman(1603-1659),geboren in Lutjegast (Groningen). Hij ontdekte NZ op 16 dec. 1642. De volgende stop was "Waikoropupu Springs", heel bijzonder vanwege de legende. Prachtig helder water. We moesten dit mooie plekje, vooral de Spring, met respect behandelen.
Terug bij het hostel hebben we lekker in het zonnetje gezeten en voor het dinner bestelde we een heerlijke hamburger.

Maandag hebben we de moutainbike. We kregen een kleine lift, omdat de eigenaar toevallig toch die kant op moest. Dat scheelde ons weer een grote berg;). We bezochten de waterval, erg mooi weer. Heerlijk die rust en het geluid van het kletterende water.
Terug moesten we wel over de berg maar het viel allemaal mee. Vervolgens de andere kant op gefiets naar de Cove. Een hele grote rots spleet. Een een paar foto's geschoten en terug naar het hostel voor de lunch.
Om 15.00 uur werden we naar de watertaxi gebracht om terug te gaan naar Old Mac Donald.

Daar nog een nachtje geweest, Suus blijft nog een paar nachtje, en dinsdag naar Barrytown.

Hierover meer in het volgende verhaal.

Jackey leuk dat je me belde, had het echt niet verwacht en dat maakte het nog leuker! Top. En alvast een fijne verjaardag!!;)

Doei doei
(K) Aniet

• 28 Maart 2008 - 22:13

Thuisfront,:

goed om weer wat nieuws van je te lezen.
    tot horens. xx

• 30 Maart 2008 - 17:26

Marina:

lekker actief bezig meid!

Xuz

• 01 April 2008 - 09:25

Bessel:

eerst even het volgende verhaal lezen

• 01 April 2008 - 13:29

Sandra:

hey anita,
    Dit is wel een goed dieet, hamburgers eten en 8,5 uur lopen.
    wel stoer dat jullie zijn gaan lopen(-:
    groetjes san