Een prachtige dag voor 1 van de mooiste ritten - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Een prachtige dag voor 1 van de mooiste ritten - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Een prachtige dag voor 1 van de mooiste ritten

Door: Kiwi

Blijf op de hoogte en volg Anita

11 April 2008 | Nieuw Zeeland, Makarora

Hee!

Hier ben ik dan eindelijk weer eens. Al ruim 6 maanden onderweg en begin jullie toch langzaam aan steeds wat meer te missen. Op dit moment in de plaats vanwaar ik straks naar Perth vlieg...CHRISTCHURCH! De laatste voor bereidingen worden getroffen. :)

Vanuit Franz Josef vertrokken we met een straal heldere dag en vol op zon richting Makarora. We dropte een klein groepje af bij de skidive en de rest werd naar de prachtige "Lake Matheson" gereden. Bekend om de spiegeling van Mt Cook en Mt Tasman in het water. En dit is ook duidelijk terug te zien op mijn foto's...PRACHTIGE plaatjes.
Na de groep skidivers te hebben opgepikt ging onze rit verder via "Haast Pass" en " Mount Aspring National Park". Van rainforest naar Mountains naar beachforests en great lakes. We bezochten "Thunder Creek Falls" en andere plekken voor een paar mooie shots.;)
Aan gekomen in het onwijs kleine plaatsje zaten we nog even lekker in het zonnetje en in de keuken hadden we nog even na het eten een gezellig na zitje. Sommige zochten de bar op voor karaoke, maar ik en de Zwitserse meiden besloten om lekker naar bed te gaan.

De volgende dag vertrokken we naar Wanaka. Wanaka is een plaats waar Stray niet overnacht, je kan wel van de bus af, maar je moet zelf zorgen voor een hostel en checken of de volgende bus je wel mee kan nemen. Een heel gedoe, hostel bleek vol, maar uiteindelijk allemaal goed gekomen. Ik besluit om 3 nachten te blijven. Heb tijd genoeg, Wanaka is prachtig en ook het hostel is top.
De middag van aankomst heb ik met een paar meiden een mountain bike gehuurd en hebben we een ritje langs de prachtige lake gemaakt. Omdat fietsen niet voor iedereen zo makkelijk is hebben we ongesplitst. Echt een heerlijk ritje. Uiteindelijk heb ik het rondje in me eentje afgemaakt omdat Amanda en Tina (Iers) een afspraak voor de bios hadden.
's Avonds draait er elke avond om 19.30 een film op groot beeld. Deze avond werden we vermaakt met Shrek 2. Lache:D

Zondag (16 maart) heb ik echt beschouwd als een zondag. Lekker niks gedaan en een beetje door de plaatsje geslenterd. De Stray bus uitgezwaaid, en nog even met z'n alle op de foto.
's Middags heerlijk in het zonnetje, in bikini, bij de lake gelegen. Echt genieten hier:D. En 's avonds hebben we, Isabel(NL)en ik, "Jarhead" gekeken.

Maandag de laatste bekende uitgezwaaid. ff op het internet en een rondje Wanaka, lekker in winkeltjes geneusd. En prachtige dingen gezien. Kopen wordt helaas niets. Ook de tas werd weer ingepakt en 's avonds zaten we weer klaar voor de film "...sky&Hutch". Kopie thee der bij en de avond ging weer vanzelf;).

Alweer het einde van Wanaka. 's Morgens heb ik me vermaakt met "Blood Diamant" en om 12.00 uur sprong ik weer op de vertrouwde bus die natuurlijk weer een paar oude bekende mee bracht.
Vandaag gaat de trip naar QUEENSTOWN!

Ik ga verder in een nieuw hoofdstuk. Tot zoooo:);)

(K)(K) Aniet

• 11 April 2008 - 07:31

Papsie:

ff wachten dus op deel ?