WWOOF - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu WWOOF - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

WWOOF

Door: Anietje

Blijf op de hoogte en volg Anita

23 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hey you

Hier dan mijn eerste bericht vanaf mijn WWOOF-adres.

Ten eerste alles is oke en ik vermaak me prima. Heerlijk om weer eens een horizon te kunnen zien!!:D Uitgestrekte landen met heel veel paarden. Genieten dus.

Ik dacht dat ik in Tuakau zit, misschien is dat ook wel zo, maar het plaatsje (centrumpje) hier vlakbij is Pukekohe (uitgesproken als: Poekeekoowie)

Het is hier heel relaxed, de mensen (Bruce en Carolyn) zijn heel aardig en het werk valt ook allemaal mee. Ik wordt niet afgebeuld;) haha. Verder zijn hier 2 honden (georgey en Helen), 3 katten (Yessica, honey kit en Cosmo), parkieten/papegaai en duiven, en 9 merry\'s en een veulen. Waarvan er een op komst is, ben heel benieuwd.

Mijn werk van de afgelopen dagen was; paarden voeren met de quot. Jaja Aniet kan quot rijden met aanhanger:D. Dit doe ik \'s morgens en \'s avonds. En af en toe paarden verplaatsen omdat het gras op raakt. Giter heb ik wat onkruid gewied in de weilanden en poep verspreid met de quot en een ijzer ding erachter, weet niet hoe het heet. Ook heb ik de veearts wat geholpen, die komt controleren of de paarden zwanger zijn.
Eergister heb ik geholpen om 4 merry\'s en 4 veulens de trailer in te krijgen, die gingen weer terug naar de eigenaar. Allemaal goed gegaan, ondanks dat ene veulen. Maar uiteindelijk ook gelukt.
Verder om mijn tijd wat op te vullen wandel ik wat met Georgey en kijk ik een film.
Afgelopen zaterdag uit eten geweest om de verjaardag van Bruce te vieren en daarna nog even wat gedronken in het stadje. Erg gezellig!

Vandaag heb ik een day off. Lekker uitgeslapen, even het stadje in geweest...Bruce moest het een en ander doen en heeft me een uur later weer opgepikt, verder een film gekeken. Ook kan ik hier gewoon op het internet en msn, heel relaxed. Van de week met Ilona, Piet/As en Lianne gesproken...HEEEL LEUK!!

Als het goed is komt de veearts zo weer en moet ik ervoor zorgen dat het paard klaar staan om te controleren. Daarna (rond 17.00 uur) is het weer tijd om de paarden te voeren.

We eten hier rond 21.00 uur. Was even wennen, is oke. Maar heb dan ook wel trek...rond 18.00 uur nemen we een chipie. Een heel ander leven dus.

Morgen hebben we de kleindochter, 6 jaar, voor een paar dagen over de vloer. Volgens mij is ze hier elke week, maar denk dat de dagen verschillen want vorige week heb ik er niet gezien.

Ik geloof dat dit het wel weer is tot zo ver. Zal eens kijken of ik Bruce kan helpen, die is net weer terug van een klus. Op de foto\'s moeten jullie nog even wachten, heb nog niet echt iets boeiends. :P

Lieve iedereen, hou jullie taai en tot de volgende waarbenjij ;).

Kus kus Aniet

  • 23 Januari 2008 - 06:55

    Thuisffront:

    Hé meisje, weer een ervaring rijk,
    Goed te horen. Je duikcertificaat is binnen.liefs xxx

  • 23 Januari 2008 - 11:25

    Suuuss:

    Waauuw stoer hey! Helemaal in je knollentuin met die knollies om je heen! Ik zie al helemaal zo'n film-ranch voor me :P

    Chick, keep up the good work!

    Dikke kusss

  • 23 Januari 2008 - 12:58

    Bessel:

    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    Wel foto's maken hoor, ook al lijkt het saai, voor de herinneringen is het altijd de moeite waard.

  • 23 Januari 2008 - 16:41

    Paps:

    Zo'n ding achter die je quot noem je een weidesleep (dat had dat boerinnetje toch moeten weten.

  • 23 Januari 2008 - 21:22

    Petra:

    Mooi berichtje! Mooie plaatsnamen zeg, zoek de oorsprong van die namen eens op!

  • 24 Januari 2008 - 12:59

    Jacqueline:

    Heyyyy nichtje

    Dat klinkt weer helemaal anders. Weg uit de stad, de drukte en weg van dat gefeest (lees gezuip). Rust voor Anita maar leuk, weer nieuwe ervaringen. Hier is het programma Boer zoekt Vrouw helemaal hot, dus je kan altijd nog boerin worden. Who knows.

    Big Hugg

  • 24 Januari 2008 - 17:28

    Marcel:

    hey Anita! goed om te horen dat het zo leuk is allemaal.. en je zal wel blij zijn met je (luize) baan! groeten van de familie band .

  • 25 Januari 2008 - 22:10

    Theo:

    Hoi, Hoi,
    Zo te horen vermaak je je heel erg, goed zo.
    Ik hoop dat je nog veel spannende en leuke dingen gaat meemaken en verwacht snel weer een verhaaltje,
    groetjes en een knuffel van je Harry Potter maatje Theo

  • 30 Januari 2008 - 14:41

    Josien:

    hehe dan eindelijk een berichtje van mij!!heb eindelijk internet dus het moest er toch van komen.lees dat je het erg naar je zin heb!gelukkig maar!zag laatst een foto van je in de polder exspress in je bikini whaha het is natuurlijk hartje zomer daar!moeilijk voor te stellen als je hier naar buiten kijkt!!stuur snel weer een berichtje want nou kan het!!xxjo

  • 04 Februari 2008 - 14:34

    Riet Binnenwijzend:

    leuk om je avonturen te volgen, veel plezier daar .En uiteraard ook nog wat werken(lijkt met trouwens een topjob)
    groetjes en geniet ervan
    riet van de voetbal

  • 06 Februari 2008 - 16:25

    Anneke Middelbeek:

    Hoi nichtje, je laatste berichten weer gelezen en video's gekeken. Het ritje op de paarden, ben jij een van de rijdsters??? Met de kleine achternichtjes gaat alles goed, Lynn groeit als kool. Het is een lekker grietje. We horen wel weer van je.
    Groetjes Anneke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 121683

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: