Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Townsville

Door: Aniet in Oz

Blijf op de hoogte en volg Anita

24 November 2007 | Australië, Townsville

Hey Holland,

Vanuit Cairns ga ik jullie dit keer weer op de hoogte stellen!:)

Vorige week woensdag (14 nov. 14.00 uur) kwamen we aan in Townsville. Jake was wat eerder die die had het hostel geregeld. We waren samen met Marlon (Frans) en de 3 uit Zweden die we van de Whitsundays konden. Allemaal in hetzelfde hostel, gezelliggg.
Vandaag was het tijd voor een wasje en opzoek naar een trip naar het bekende MAGNETIC ISLAND. Verder een beetje bij het hostel gehangen. De was hing te drogen aan de lijn, dus wij, nadat we nog wat hadden gekletst bij het hostel, op zoek naar info voor Magnetic. Bij het hostel hing een leuke aanbieding voor $99,- (2 nachten hostel hier en 2 nachten Magnetic), maar wij Hollanders happen natuurlijk niet gelijk toe dus hup de stad. Idd wat info kunnen vinden. Vervolgens opzoek naar het eetcafeetje waar we vanuit het hostel een gratis dinner konden krijgen (fish en chips stond er op het menu). 's Avonds bij het hostel gehangen met een biertje en een pak speelkaarten. Was gezellig.

De volgende dag genoten van een gratis ontbijtje vanuit het hostel, viel een beetje tegen wat de baas was er niet, dus er was geen boodschappen gedaan. Morgen maar extra genieten dan :P Nog even bij een Duitse jongen die in het hostel werkt geinformeerd over Magnetic. Gister hadden we namelijk een aanbieding gevonden van $ 99,- (3 nachten Magnetic, free snorkel, free hot breakfast ed.) Hij raadde ons die aan, want dat hostel (BASE hostel) was beter. Oke dan, dat willen we horen. Vandaag staat er op de planning om de berg, Castle Hill, te beklimmen voor een prachtig uitzicht over heel Townsville. Eerst even Magnetic geboekt en boodschappen gedaan voor een picknick voor onderweg. Was een heftige klim, want was vrij stijl en bloedje warm vandaag! Maar het uitzicht was top...dus we hebben het niet voor niets gedaan. Was een gezellig middagje. 's Avonds weer een gratis dinner en vervolgens een eindje langs het water gelopen. Rond 21.00 uur kwamen we terg bij het hostel, weer gezellie gezeten en ik heb gekeken bij een potje Poker van Jake en andere gasten van het hostel uit Noorwegen. Die gast is echt verslaafd aan poker. Ik ging rond 23.00 uur me bedje opzoeken. Later kwamen Jake en Marlon ook... Jake had gewonnen!

De volgende morgen uitgecheckd. Om 12.00 uur gaat de ferry naar Maggie. Nog even op internet geweest en daarna was het gaan...

Volgende keer meer over Maggie...blijf me volgen;) Maar dat gaat wel lukken toch...:D

Gtz Aniet

  • 24 November 2007 - 07:09

    Bessel:

    NATUURLIJK BLIJVEN WE JE VOLGEN, WE VINDEN HET NOG STEEDS HEEL LEUK OM JE VERSLAGEN TE LEZEN.HET ZAL WEL WAANZINNIG MOOI ZIJN OP MAGNETIC ISLAND.
    MAAK MAAR MOOIE FOTO'S.

  • 24 November 2007 - 07:41

    Connie JC Dag:

    Hey Anita, super weer je verhaal. Jammer dat ik niet in de rugzak paste. Ben benieuwd of je in Aussie ook nog vrijwilligerswerk zal doen. Maar dat merken we nog wel. Hier is het druk rommelig Sint komt eraan zelfs de pubers bij mij op school hebben daar last van.
    Maatschappelijke (vrijwilligers) stage is een feit 72 uur verplicht vanaf 2011. Dus mijn kossie op school is verzekerd.
    Geniet nog verder en ik ben benieuwd naar de volgende verhalen.
    Groetjes en hugg Connie

  • 24 November 2007 - 22:41

    Petra:

    Toppie allemaal, je houdt ons geweldig op de hoogte!(dat je daar nog zoveel tijd voor vindt :p )

  • 25 November 2007 - 11:07

    Thuisfront,:

    Echte hollanders dus,lekker zuinig.maar wat je verdiend heb kan je weer voor wat anders gebruiken, Het zal een mooi gezicht zijn geweest.Het zicht over Townsville. Ben weer benieuwd maar maggie?? xxx

  • 25 November 2007 - 15:48

    Marcel:

    hey meid. erg leuk voor je dat je het zo naar je zin hebt daar! hier in nl is het lekker vies weer en sinterklaas is ook weer in het land.. de groetjes van de familie Band.

  • 26 November 2007 - 15:37

    Kevin:

    hey anit. super leuke verhalen en als ik het zo allemaal lees, moet je het prima naar je zin hebben, doe de groetjes aan jake van mij. greetzz xxx

  • 05 December 2007 - 18:39

    Ilona:

    Heeyy meissie,

    Tijdje al niks van me laten horen:$ Sorry sorry, drukke tijd he zo met sinterklaas.
    Zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin!! Nou de eva's en ik gaan volgende week weer wat gezelligs doen. We zullen het nog wel over je hebben!!

    Meissie have fun!
    (K) Ilona


  • 07 December 2007 - 18:10

    Nicole:

    He Aniet!! Gaat goed daar zo te lezen en te zien !! Wat een mooie foto's heb je gemaakt zeg...het ziet er helemaal geweldig uit!!

    Nou, maak nog veel mooie foto's, maar dat zal zeker wel lukken!!

    Kus Nicole en de rest hier natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 121648

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: