Maggie - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Maggie - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Maggie

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 November 2007 | Australië, Magnetic Island

En dan nu Maggie, of te wel Magnetic Island Dit eiland wordt zo genoemd, omdat het kompas van Captain Cook in juni 1770 geheel van slag raakte op het moment dat hij langs dit eiland voer. De helft van dit eiland is een National park en een leefgebied voor rock wallabies, bats, possums en birds. En tevens het grootste koala park in Queensland (sommige zeggen zelfs Australië). Om een beetje een idee te krijgen hoe groot het eiland is: van Picnic Bay (zuidelijkste punt) via de oostkust naar het noordelijk gelegen Horseshoe Bay is 10 km. En ook heel belangrijk de ZON schijnt hier 320 dagen. :p

Vanaf Townsville pakte we de ferry naar het prachtige eiland dat je al duidelijk zag liggen. Maggie ligt 8 km vanaf Townsville gelegen. Het was ongeveer 20 min. met de ferry, wat wij in eerste instantie niet verwacht hadden… hoogstens 45 min. dachten wij. Aangekomen de bus gepakt naar het hostel “Base backpackers”. Ziet er prachtig uit hier, echt een ressort… ruim op gezet met veel palmbomen, een zwembad gelegen aan de zee, we kunnen ook vanaf deze plaats de zee in en een ruimte met gezellige muziek en een bar. (zie de foto’s).
We hebben onze spullen naar ons 8 pers. dorm gebracht en kwamen gelijk aan met een broer en een zus uit Israël. Vervolgens zijn we naar de dichtstbijzijnde (20 min.) supermarkt gelopen voor voedsel. (Maggie is toch groter dan we dachten). En hebben daarna een lekker boerenomeletje opgesmikkeld bij het zwembad. Verder een beetje rond gehangen, we hebben geen idee meer wat we in de tijd tot een uur of 20.00 uur hebben gedaan. Vervolgens weer eten gekookt, wat nog niet zo makkelijk was, hartstikke druk en te weinig kookgerei. Tijdens het eten zaten we naast een Israëliër en een meisje uit Zwitserland. Wat zitten kletsen, en ik ben vervolgens naar de ruimte gelopen waar een dj lekkere muziek draaide. Jake bleef hangen en ik ben bij 2 Engelse meiden aangeschoven. Jake kwam af en toe even kijken. Later trof ik het Israelische meisje van onze kamer aan en onze andere roomies (kamergenoten) 2 meiden, eigenlijk vrouwen, van rond de 30. Was erg gezellig en we hebben lekker gedanst. Het was een vette avond, echt een “full moon party” idee. Maar dat was het niet, dus hoe zou zo’n avond er uit zien? Volgens mij helemaal VET!! Helaas is het volgende week weer full moon en dan ben ik al weer WEG! Grrr :s

De volgende dag hadden we een vet plan en dat was… een auto huren. Hihi :D GRUWELUK! Een beetje scary in het begin, maar als je eindelijk weer eens achter dat stuur zit ga je los. Echt lache… stuur aan de rechterkant, schakelpook aan de linkerkant, richting aanwijzer aan de rechterkant. Af en toe even mis graaien, maar dat was geen probleem. Gelukkig zat het gas gewoon rechts en de rem gewoon links. ;) Het is een toppie eiland om hier te leren rijden, want het is lekker rustig op de weg.
We zijn naar Horseshoe Bay (de grootste baai van het eiland) gereden, daar even in het water geplonsd, tussen de netten, want het is stinger seizoen. Het is niet aan te raden om zo maar in de zee te springen…als je het tenminste wil overleven.
Vervolgens boodschappen gedaan en weer terug gecrost voor een wandeling langs de forten van de WWII. Een mooie wandeling langs Arthur en Florence Bay (noordoost) en vooral omdat we de eerste koala’s hoog in de bomen aantroffen.
Natuurlijk veel langer gelopen dan ze normaal voor deze wandeling plannen, maar dat is echt genieten. Lekker broodje eten onderweg en verhaaltjes schrijven in een van de forten. We hebben alle tijd van de wereld. Heerlijk!
We hebben niet voor niets een auto gehuurd, dus ook na onze wandeling weer flink rond gecrost. Door alle wijkjes van het eiland, haha. Vervolgens nam ik een afslag… waar zouden we terecht komen…we kwamen 2 meisjes tegen met een possum en… Je zal het niet geloven, maar we kwamen uit bij rotsen…echt heel interessant…vooral als daar… wallabies leven!!! En…omdat we niet de enige daar waren kregen we wat wortelschillen van een man om de wallabies te voeren. Echt zo leuk die beestjes (zie de foto’s). En weer in het wild hé. Eerst al de koala’s en nu (rock) wallabies. Wat een bofkonten zijn wij. :D:D

Uiteindelijk was het dan tijd om naar het hostel terug te gaan en te eten. Helaas deze avond geen dj, maar ons wel weer vermaakt met onze roomies. En we kregen bezoek van een possum, ook tijd verdrijvend. Om 2 uur maar eens ons bedje op gezocht.

De volgende dag verplicht vroeg op om nog even van ons autootje te kunnen genieten. Lekker gebruik gemaakt van ons free hot breakfast. Weer boodschappen gedaan en wat rond gereden. Uiteindelijk was het tijd om afscheid te nemen. We zijn naar het hotel gelopen om fietsen te huren, maar die waren allemaal verhuurd voor de schoolies. Terug gelopen naar ons hostel en daar stond ons een nieuwe maar wat minder leuke ervaring te wachten. Onze bedden waren opgemaakt en onze backpacks waren pleiten. Dat was wel heel gek, want voordat we naar onze kamer gingen, gingen we eerste nog even lunchen en toen zei ik tegen Jake: “Hé daar gaat je tas” Maar natuurlijk zijn er meer hondjes die fikkie heten dus verder geen aandacht aan geschonken. Maar nu bleek het dus dat het wel zijn tas was. Op naar de receptie en die zeiden dat ze geen boeking ofzo van ons hadden. “Dacht het wel vriend!” Hij zoeken… en ja hoor daar was ons incheck formulier. Duizend maal excussen natuurlijk…blablabla. Maar zo makkelijk kwam hij niet van ons af. Hèhè. Logisch natuurlijk…spullen weggehaald, spullen over de grond in onze kamer, zit de rest wel in onze tas en dan hoe zit het in onze tas. Gewoon aso!
Om het goed te maken kregen we een dikke 2 persoonskamer met uitzicht op zee, eigen koelkast en eigen badkamer!! Haha dat wilde we horen! :) Hij dacht natuurlijk dat we een stelletje waren, maar gelijk als antwoord op jullie vragen “dat is niet zo” maar soms handig om mensen dat te laten denken. :P Spullen bij elkaar gezocht en op naar onze nieuwe kamer, lekker op bed gehangen en geschreven voor waarbenjij. ’s Avonds toch nog even gekeken bij de DJ, maar deze avond was niet zo leuk. Nog even met onze roomies gesproken, die nieuwsgierig waren naar onze nieuwe kamer en vervolgens afscheid genomen. Morgen gaan we allemaal weer weg. Vervolgens snel naar ons lekker bedje! En morgen wakker worden met uitzicht op zee.

Moeilijk wakker worden hoor is dat, echt genieten. Spullen bij elkaar geraapt en uitchecken! Daarna nog even snel ontbeten en om 10.45 uur bracht de bus ons naar de ferry. De ferry bracht ons een half uurtje later naar Townsville. Bij de aankomst plaats nog even samen gezeten en een hostel geboekt voor in Mission Beach. Jake zijn bus vertrekt vanaf hier, mijne ergens anders. Een uurtje later op de bus gestapt die mij naar de aankomst en vertrek plaats van Premier bracht.
Om 14.00 uur ging ik op weg naar Mission Beach. Aan boord lekker Shrek 2 gekeken en de eerste 10 min. van Shot Gun met Tom Cruise. Het valt me echt mee hoe snel de tijd voorbij vliegt in de bus. Naar Mission beach is het 3,5 uur rijden.

In het volgende verhaal lezen jullie hoe het in Mission Beach was.

Have fun folks ;)

-xxxx- Anita

• 13 December 2007 - 08:04

Bessel:

spannend links rijden,ik heb het nog nooit gedaan.
    Volgens mij kun jij wel een heel boek schrijven over je belevenissen, leuk om te lezen.

groetjes

• 13 December 2007 - 17:33

Paula En Mama:

leuk toch nog te lezeN je verhaal van 29-november. was je uhm vergeteN?? we snapte er al weinig van, hahah ach zo blijveN we wakker :D kus paultje en mam