Jekaterinenburg - Reisverslag uit Jekaterinenburg, Rusland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Jekaterinenburg - Reisverslag uit Jekaterinenburg, Rusland van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Jekaterinenburg

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

22 Juli 2013 | Rusland, Jekaterinenburg

Здравствуйте,

Na een goede nacht, in een heerlijk bed, en een lekker ontbijt begon de dag. Om 10.00u werden we opgehaald door de gids en een busje. De stadstour begon waar Jekaterinenburg is ontstaan, bij een park waar voorheen een fabriek stond waar mineralen uit het Oeral bewerkt werden.
Ook zijn we langs de rivier en de dam gelopen, we kregen veel informatie over de stad. Hier en daar stopte, of zagen, we bij een standbeeld van Lenin, Peter de Grote of Yeltzin.

Vervolgens kwamen we veel te weten over de laatste Tzaren familie 'the Romanovs'. Heel triest en indrukwekkend. We bezochten de Bloedkerk waar ze nu het meest herdacht worden en ook heilig verklaard zijn. Hier stond het huis waar ze zijn ingebracht in de kelder.
Daarna zijn we naar het klooster gereden waar ze ook herdacht worden en waar ze gedumpt zijn in een mijn. De kuil is nog te zien.... Echt heel gruwelijk allemaal.
Als laatst zijn we naar de plek in het bos gegaan waar ze na de mijn (hier maar 1 nacht gelegen, omdat het toch geen goede plek was) zijn gebracht. Hier hebben ze 70 jaar gelegen. Hun laatste rustplaats is in st. Petersburg.

Na deze heftige verhalen terug naar het hotel. We besloten om terug te vaan de overheerlijke Ilaliaan. Dit keer pasta met de lekkere wijn. Weer heerlijk zitten smullen. Nog een behoorlijk tijdje zitten tafelen. Om 18.00u nog wat boodschappen gedaan en terug naar het hotel.

Hans had zijn kamer kunnen behouden, hier stonden al onze spulllen, zodat we nog even konden douche. :) We gaan voor 3 dagen de trein in.
Om 21.30u werden we naar het station gebracht, de trein stond er nog niet. Hoefte niet lang te wachten, het instapritueel ging weer hetzelfde. Zo snel mogelijk zitten en dan pas ordenen.
We hebben er onwijs veel zin in! Voordat we onze bedden op hadden gemaakt was het eerst tijd voor een Vodka! ;)

Volgende keer meer over ons gave avontuur!! :D

Goodnight.
Xx

• 26 Juli 2013 - 18:42

Mam:

ja. één indrukwekkende gebeurtenis is dat toen geweest.
    Mooi dat het nog leeft bij de mens!!
    Slaap lekker!!

• 27 Juli 2013 - 22:07

Bessel:

Je zou bijna depressief van dat soort verhalen worden
    Veel plezier verder

• 29 Juli 2013 - 09:50

Ilse:

Hey Anita!
    Wat ben je een gave reis aan het maken! Leuk om te lezen!
    Heel veel plezier daar!!!
    Groetjes Ilse

• 08 Augustus 2013 - 21:43

Tineke:

Ha Anita, wij zijn vandaag teruggekomen van onze rondreis door Sri Lanka (heel veel gezien, prachtig land en gezellige groep) en ik heb direct even je verslagen gelezen. Prachtige reis zo te lezen en veel gezelligheid in de trein en met elkaar. Geniet ervan, hoop op nog een verslag!
    Groet,
    Tineke