ARRIVED IN NEW YORK - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu ARRIVED IN NEW YORK - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

ARRIVED IN NEW YORK

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dear friends, family and others,

Back again, het is ondertussen al dinsdag dat ik dit schrijf. Typ mijn verhalen op John’s Laptop en op dit moment heb ik ‘vandaag’ en ‘gister’ al gedaan en moet ik nu ‘zondag’ nog. NY laat je dingen de andere kant om doen blijkbaar :p
Ik ga verder waar ik gebleven was:

In het vliegtuig zaten John en ik bij de uitgang, dus hadden veel been ruimte, lucky us! Verder werd er goed voor ons gezorgt, genoeg eten, snacks en drinken en dat alles voor niets. Verder had ik heerlijk mijn eigen tv-scherm voor me waar op ik ‘Avatar’ en natuurlijk (sommige kunnen het wel raden)… ‘Harry Potter’ keek, haha:) De vlucht duurde in totaal iets van 8 uur, maar vloog voorbij. Ik vermaakte mij wel en had zo door kunnen vliegen naar Australie…grapje. :p

ARRIVED IN NEW YORK! Om 17.05 uur (6 uur vroeger dan bij jullie) NY-tijd landden we op New York Newark Airport en moesten we naar Manhattan zien te komen of eigenlijk Harlem want hier staat ons hostel. We namen de trein en kregen goede service bij de automaat, dus dat was snel geregeld. Alleen we vergaten bij het eindpunt uit te stappen waardoor we weer terug gingen. Overgestapt en toen wel uitgestapt, vervolgens de trein naar City Centre. Alles wat vaag en we zien wel waar we uitkomen. Uiteindelijk kwamen we uit bij Pennsylvania station oftewel Penn station en hadden we nog weer een subway moeten pakken naar Harlem. Gevraagt en vervolgens dachten we… ‘we nemen een taxi!’ Moe en geen zin meer om de subway verder uit te zoeken en vervolgens nog een keer te moeten overstappen.
We hadden snel een taxi en die bracht ons de héle weg naar Harlem, van 34th street naar 135th street. Erg makkelijk trouwens die nummers, van Zuid naar Noord zijn alle straten genummerd en van West naar Oost zijn het Avenues genummerd.
20.00 wandelden we dan eindelijk ons hostel binnen.
Gedouched en nog een klein rondje om te bekijken in welke wijk we nu beland zijn en supermarktje binnen gelopen. En daar vonden we iets grappigs… eerst dachten we dat ‘de perzikken’ helemaal geplet waren, maar toen bleek het dat het ‘Donut Peaches’ waren. Whahah!:D
Ze zeggen Harlem is erg multi-culti en daar wil ik mij ook bij aansluiten ;) Verder geen last en we zijn met z’n tweeën. Het hostel is groot, met veel mogelijkheden (fitnis, zwembad, aciviteiten en een speelzaal voor kids) Verder is het vrij simpel en onze kamer (2pers.) viel dan ook wat tegen. Verder goede service en beveiliging. Half 10 mijn bed in gedoken (stapelbed) en ik moet zeggen ook de matrassen hebben hun beste tijd wel gehad. Maar verder allemaal te doen, moet gewoon weer even wennen aan het backpackers leven ;)

Verder alles top!
Xx

• 04 Augustus 2011 - 04:23

Mam:

grapig..om om niet uit te stappen!!
    Lijkt.. wel..
    Maar ja je moet ook weer wennen
    aan het reizen,