Dag 1: NYC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Dag 1: NYC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Dag 1: NYC

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

31 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey allemaal,

Ondanks het matras toch een goede nacht gehad. Wel al om 5.00 uur wakker, maar kunnen uithouden tot een uur of 10.00.
Vandaag bedacht om maar eens richting ‘Central Park’ te gaan. Eerst een stukje door Harlem gelopen, van 135th street naar 110th street waar Central Park (north) begint. Nog even langs het ‘Apollo theater’. Het is super warm trouwens vandaag…
Uiteindelijk CP in en na 40min. lopen kwamen we erachter dat we nog steeds bij noord liepen. Dat schiet niet op. Toch de weg gevonden, het is echt zo groot!! We zijn langs ‘ de Dakota’ gelopen, het hotel waar J. Lennon is vermoord en vervolgens naar Strawberry fields waar zijn monument ‘Imagine’ ligt. CP is prachtig, veel mensen komen hier om te joggen, picknicken, spelen en zonnen, Leuk! :) Uiteindelijk hebben we zuid bereikt. Mijn voeten beginnen al wat pijn te doen, maar goed, eerst maar eens wat eten op Columbia Circle. Er was in een van de warenhuizen een heel grote supermarkt met een enorm Foodcourt/ restaurant (met als in Berlijn Suus;)) We konden dus ons lol op, daarna lekker buiten opgegeten.

Ons volgende doel was het vinden van Rockefeller Centre, op de plattegrond niet geheel duidelijk waar het lag en ik probeer uit te kijken naar een UGG-shop. Op de plattegrond vond ik ’Amsterdam Avenue’, dus daar moest ik even heen. Onderweg kwamen we ook langs Broadway, een stukje door ‘Hells Kitchen’ gelopen, ook kwam ik langs een reclame bord van UGG’s, dus ze moeten hier ergens zijn. :) Na uren dwalen vonden we eindelijk het Rockefeller Centre…en dat betekende ‘op naar de top’ voor een prachtig uitzicht over de stad. Daarboven werd het ons ook duidelijk hoe ver we eigenlijk niet gelopen hebben…. en dat was een heel heel eind, als je een kaart van NY bij je hebt… van 135th street naar 51th street en daar komt nog bij dat we niet in een rechte lijn hebben gelopen :s Oh My God, en het gevolg is dat mijn voetjes protesteren. Dat was dan ook de reden om terug te gaan, NEE niet lopen, maar het werd tijd om de subway eens uit te zoeken. Gelukkig kregen we wat hulp, altijd fijn. We raakte aan de praat met iemand die uit Californie komt, dus ik zei voor de grap dan moeten we daar maar weer meeten, want dan kan je ons rondleiden ;) Vervolgens gaf hij ons zijn Business Cart, haha:) En toen bleek het ook nog dat hij the vice president of Homeland Security is en zijn cousin getrouwd is met Hulk Hogan! Hij liet ons foto’s zien op zijn I-phone. Ongelovelijk, zo zie je maar weer altijd leuk om mensen te leren kennen :)
Terug in het hostel eerst maar eens een douche gepakt, verder nog wat op de computer en rondgehangen. Te moe om wat te doen en op mijn voetjes staan blaren…

Groetjes uit het hete New York City
Xx Aniet

• 04 Augustus 2011 - 04:30

Mam:

Het klinkt nu al als een groot avonteuur!!!