Van Darwin naar Alice Springs... - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Van Darwin naar Alice Springs... - Reisverslag uit Tennant Creek, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Van Darwin naar Alice Springs...

Door: Ossie

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 September 2008 | Australië, Tennant Creek

Alowa...

Genieten we een beetje van de Volendammer kermis?

De laatste paar dagen van de trip komen inzicht!

Voordat we onze weg echt vervolgde naar Alice, was het dan eindelijk tijd om de "Jumping Crocs" te gaan bekijken. We stapte op een cruise en hadden een tocht van een uur. Vanaf de boot werden de krokodillen gevoerd. Dit werd zo gedaan dat ze een paar meter het water uit moesten komen een hapje te kunnen pakken. Zie de foto's... Vervolgens belandde we bij een garage, omdat de water toevoer slang was gebroken. Dit betekende 2 uur vast in Humpty Doo. Jaja kennen jullie het versje nog van de kinderjaren?

Gelukkig alles kunnen fixen en reden we door naar "Edith Falls" om hier een nachtje door te brengen. De volgende ochtend weer een prachtige wandeling gemaakt en gezwommen onder de vroege morgen zon. Daarna doorgereden naar "Mataranka the capital of never never" (een bekend boek/ film). Hier hebben we ons een paar uur vermaakt in een natuurlijke 34 graden bad "The BitterSpring". We hadden onze snorkels mee en dat werd beloond, prachtig onderwater en zelfs nog gezwommen met een schilpad. 's Avonds maakte we een heerlijke BBQ en speelde we een potje kaarten voor dat we onze tent in kropen.

De volgende dag (nog 1062 km naar Alice) reden we naar Tennant Creek (557 km verder). Ik reed het eerste stuk en 's middags lekker de ogen dicht op de achterbank. We kwamen aan bij de "Devils Marbles". Ongelovelijke grote op elkaar gestapelde rots blokken. Hier speelt een griezelig verhaal af over "the secret people" die je vragen om bij hun te blijven. Op het moment dat dat aan je gevraagt wordt is er geen terug weg en ga je automatisch met die mensen mee. En dat betekend leven in de Devils Marbles als een secret people en geen terug weg naar de gewone wereld. Dit verhaal komt van de Abbo's. Gelukkig ben ik nog steeds hier :). Maar een aantal ervaring van mensen (op een bord geschreven) die gevraagt zijn en bijna dus als secret people moesten leven maakte het wel erg spannend.

Deze nacht was ijs en ijs koud (4 graden). Heel gek, normaal gesproken als je inland gaat wordt het warmer, maar hier...vriezing koud!
De volgende dag moeizaam opgestaan en ontbeten met soep! Ik bleef op de camping om wat verhalen te schrijven en de andere 3 deden nog wat exploring rond de Devils.
Een paar uur later vervolgde we onze weg naar Alice Springs. Daar een korte stop want we gingen nog voor een dagje door naar West Mac Donnalds Range. Onderweg een kleine wandeling naar Simpsons gape waar we een aantal rots wallabies zagen. We hadden weer een ijskoude nacht in de camping, maar gelukkig een warme douche in de ochtend. We hebben een wandeling gemaakt van een paar uur door MD Range. Weer genoten van de uitzichten en de vele verschillen die we tegen kwamen, rotsen, vlake uitgestrekte landen, cliffen en waterpools.
Na de lunch reden we terug naar Alice om hier onze laatste nacht samen door te brengen. Eerst wassen daarna hostel boeken voor mij en internet. Gelijk al wat kunnen zien van Alice en ik moet zeggen een leuke plaats.:) Terug op de camp bakte ik pannenkoeken en bereiden we ons weer voor op een koude nacht (3 graden).

De volgende dag bracht ik al wat spullen naar mijn hostel maar omdat ik pas 12.00 uur in mijn kamer kon ging ik nog even mee boodschappen doen met de andere om wat tijd te rekken. Rond 11.00 uur was het tijd om afscheid te nemen. Precies 4 weken terug starte we onze trip. En dit was dan de plek om op te splitsen. Jan, Michal en Michelle gaan met de auto naar Ayers Rock. Ik spring dinsdag op een al incl. georganiseerde tour. Ik kijk er naar uit. En dan eindelijk na 10,5 maanden zal ik "The big rock" met mijn eigen ogen kunnen zien.:D:D

In mijn volgende verhaal meer...

Tot snellie
Liefs Aniet

  • 08 September 2008 - 18:25

    Connie JC Dag:

    wat een verhalen weer ben toch wel benieuwd om nog wat in levende lijve te horen van je dus dat komt er zeker van...

  • 08 September 2008 - 21:42

    Petra:

    Helaas dit jaar geen foto's van de kermis van jou en Rickje :(
    Mooi verhaal beep!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 121702

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: