Je zou SYDNEY naar op je duimpje kennen :P - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Je zou SYDNEY naar op je duimpje kennen :P - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Je zou SYDNEY naar op je duimpje kennen :P

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 Januari 2008 | Australië, Sydney

HEY lieve allemaal

Thx voor al jullie beste wensen!!! En weer de leuke reacties.

Maar nu eens een ander soort bericht, want wat kom ik hier zo al tegen en wat doe ik zo al dagelijks. Met andere woorden de weetjes over OZzzzzzz! ;) leuk idee?

Oke... komt ie dan!

- de gemiddelde wc deur draai je, voor ons Hollanders, open als je hem op slot wilt doen.

-Ik doe boodschappen bij de Woolworths (Woolies) of Coles.

-Je bewaard je eten in een greenback in de koelkast voorzien van (label) je naam. (verkrijgbaar voor $0.99 bij Woolies)

-In mijn/ ieders greenback zitten de meeste spullen van HOMEBRAND, het huismerk van Woolies.

-zelfs de wasmachine draait de andere kant op.

-stappen doen we op dit moment op KINGS CROSS. Voor de gene die dit niets zegt: Feesten en Beesten, Sexshops, stripclubs, prostituees en nog meer van dat rare volk. Hier wil je 's nachts niet in je eentje lopen. Voor alle duidelijkheid...er zijn ook normale clubs en daar ben ik dan te vinden!;)

-alle shopping centres zijn voorzien van een foodcourt. Een verdieping met overvloed aan eet tentjes/ kraampjes.

-als je zegt dat je uit Amsterdam komt ben je gelijk vrienden met iedereen. En wordt gelijk de link gelegt met drugs.

-Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen Holland en the Netherlands? Een leuke grap om te zeggen is: Ik kom uit Holland en hij uit the Netherlands, dan snappen ze het helemaal niet meer.

Oke dit is het ff. Als ik weer wat weet zal ik het aanvullen! Blijf Checken dus!
Moet nu echt gaan.

Take Care

(K) Ossie uit Oz

Hier nog een paar dingen:

-als het stoplicht op groen springt lijkt het net of je afgeschoten wordt:D

-de oranje kleur van het stoplicht in NL is hier "een rood knipperend poppetje"

-'s Avonds drinken we een glaasje Goon(wijn). De ingredienten zijn: milk, fish and/ or eggs. Was even wennen, maar nu best te drinken;)

-Sydney en Porsche :D

-het geld in Oz dat is pas gek: $0,50 is de grootste munt en de $2,- is het kleinst...Huh???

(K)(K)

-op de plaatsen waar je oversteekt staat op de straat geschreven: Look right or look left.

-op sommige plaatsen in de stad kan je het kruispunt ook schuin oversteken...wat een drukte van mensen.

-bij ons zie je veel mensen van Turkse en Marokaanse ed. afkomst. Hier in Oz zijn dat Aziaten.

-'s morgens eet in een kommetje kornflages en een broodje. 's Middags warm (meestal aardappels, groente en vlees...blijft lekker:)) omdat het 's avonds veel te druk is in de keuken, dus dan kan ik dan lekker simpel een broodje maken.

-de wasmachines draaien hier niet langer dan 45 min. Of het schoon is blijft dus de vraag.

-op donderdag tot zondag is er "Paddy's market". Lijkt op de "ZwarteMarkt" bij ons. Bij Paddy's kan je heel goed koop groente en fruit halen. (4 stukken fruit voor $0,95 cent bijvoorbeeld...kom naar op met die vitamines;)

-We gaan min. 1 keer in de week naar "The Gaff", als je een drankje besteld, krijg je er een gratis maaltijd bij. Wat ik standaart bestel is Nacho's, echt zo verslaafend!:D

Misschien weer tot later;)

  • 07 Januari 2008 - 17:43

    Bessel:

    blijf lekker je verhalen en opmerkingen schrijven
    groetjes

  • 07 Januari 2008 - 18:26

    Paula:

    Amsterdam word overal met drugs geasiseerd :P
    maar dat van die wc snap ik niet :s
    :d xxx paultje

  • 07 Januari 2008 - 20:17

    Elly:

    Nog een heel gezellig 2008! Leuk om al je verhalen te lezen. Groet van ons

  • 07 Januari 2008 - 21:27

    Thuisfront:

    Dit is eens wat anders om te lezen.
    Ook leuk!! DAG DAG..

  • 08 Januari 2008 - 22:08

    Petra:

    *zelfs de wasmachine draait de andere kant op*

    Geloof er niks van ;-)

  • 09 Januari 2008 - 16:47

    Connie JC Dag!:

    Hey dit is toch allemaal logisch, alles is links dus de klok draait de andere kant op dus zo ook wasmachine etc.!! Toch ahum....
    Hey nog de beste wensen trouwens voor 2008, bijna had ik nog voor de JC Foundation een vrijwilligersjob gedaan, helaas hadden wij een overlijden in de familie naaste familie dus kon dat niet doorgaan. Ben je al aan het werk of kijk je eerst nog even rond?
    groetjes je vrijwilligersmaatje.

  • 11 Januari 2008 - 12:09

    RITA:

    Hallo anita nog een goed en avontuurlijk 2008,de foto,s zijn prachtig ,ga door zo.Ja en dan over een paar dagen weer in het vliegtuig naar een nieuw land.Geniet en we volgen je groetjes de Spaansies

  • 13 Januari 2008 - 13:24

    Lisette:

    He anita dat ik dat nou weer net tegenkom in de polderexpres. Nou ja er was ook niet over heen te kijken iemand in bikini midden in de winter dat valt toch wel op. Gaaf zeg zo'n reis.. Geniet er maar lekker van!!

    Groetjes Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 122703

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: