Laatste dag Peking - Reisverslag uit Peking, China van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Laatste dag Peking - Reisverslag uit Peking, China van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Laatste dag Peking

Door: Aniet

Blijf op de hoogte en volg Anita

09 Augustus 2013 | China, Peking

Goedemorgen allemaal,

Alweer de laatste dag in Peking, dus nog even volop genieten.
We hadden gehoopt om fietsen te kunnen huren, maar uiteindelijk ging dat toch niet lukken. :(
Lekker uitgeslapen, na onze wreede stapavond. We hadden bedacht om ergens anders te eten, een leuk bakkerij/restaurantje bij ons om de hoek. Gingen met een aardig groepje en hebben heerlijk zitten smullen!

Met de metro naar het plein van de 'Hemels Vrede' en de 'Verboden stad'. Het was weer behoorlijk warm en super druk. Eerste de verboden stad in, wat GROOT en wat indrukwekkend. Ongelovelijk! Even in het kort hoe het zit: De keizer woonde hier in het paleis, maar omdat hij het paleis niet uitmocht en er ook niemand in. Heeft hij besloten om om het paleis een stad te bouwen zodat hij toch zijn paleis uitkon en wat meer bewegingsvrijheid had.
Hier de hele ochtend rondgelopen en rondgekeken. Daarna over het Vredesplein gelopen en wilde we nog richting de 'Lamatempel' en natuurlijk naar de 'Pearlmarket' om nog even goedkoop te shoppen. ;)

We konden het niet helemaal vinden, hadden last van de warmte en ik heb zoooo'n onwijs spierpijn van gister.... :s Haha
Toch gelukkig gekomen. De Lama Tempel toch overgeslagen, de tijd dringde en de ingang was niet 1,2,3 zichtbaar. Dus voordat we de hele tempel nog rond moesten... besloten om hem toch maar over te slaan.
Rechtstreeks, de tegenover gelegen Pearlmarket ingegaan en snel nog even geshopt voor onszelf en thuis. Gigantisch groot en alles merk voor mooie prijzen. Goed geslaagd. :D
Snel naar het hotel, we kwamen 18.20u binnen en 18.30u hadden we afgesproken voor het laatste avondmaal.... Snel even opgefrist, spullen gedropt en weer door.
Wel weer lopen, maar gelukkig niet zover. En het was de moeite waard, een straat die vol hing met rode lantaars, op zijn Chinees.
En we kwamen bij een luxe restaurant, wat zag dit er goed en gezellig uit. We hebben we onwijs mooi, leuke avond gehad en heerlijk gegeten. 10x beter als de Hotpot! Zelfs de Pekingeend ontbrak niet.

We bedankten Hans voor de onvergetelijke reis. We kregen nog een showtje van het restaurant, een man verkleed met masker. En een souveniertje als dank van het restaurant. Dan heb je wel een mooi afscheid van de laatste avond in Peking! :D Top!!

In het hotel stond nog een backpack die ingepakt moest worden helaas, het liefst dook ik gelijk me bedje in.... pff wat een dag, we hebben we echt alles uitgehaald wat we konden...
Nog even nagekletst en toen toch heerlijk kunnen inslapen.

De volgende dag vertrok ons vliegtuig met 1 uur vertraging naar Warschau. Ging vlot en vlug. Lekker films kijken.
Op Warschau ipv 4 uur, 3 uur wachten. De tijd vloog weer voorbij.
Nog 2 uur te gaan voordat we landen op Schiphol!

Wat was het weer een mooie reis, met veel belevenissen en prachtige avonturen. Ik heb weer op en top genoten. En vond het super gezellig met Suus!
Onze ouders stonden ons al wild zwaaiend op te wachten achter het raam, terwijl we op onze bagage wachten.
Wat is het dan weer heerlijk om thuis te zijn! :D

Lieve allemaal bedankt voor de lieve en leuke reacties. Xx

Doeidoei! X

• 12 Oktober 2013 - 15:08

Mam:

Super om je reis verhaal nog te kunnen lezen, al ben
    je alweer aan je volgende reis toe.
    Je backpack staat al weer klaar..

Veel succes..de aankomende 3 maanden
    pas op je zelf xx