Op naar de muur. :D:D - Reisverslag uit Peking, China van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Op naar de muur. :D:D - Reisverslag uit Peking, China van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Op naar de muur. :D:D

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

07 Augustus 2013 | China, Peking

Ni Hao

Jaaaa vandaag is het dan zover.... waar we al lang naar uitgekeken hebben! We gaan naar de Chinese Muur!

Om 8.00u in de bus, het was 1,5u rijden en we zijn zo beniewd...
Wat is dit ding groot! Zelfs op de verte toppen zien we de muur lopen. Wat een uitzicht. En dan te bedenken dat de afstand van de treinreis net zo lang is al de muur.... 7000km. Toch niet te bevatten! :o

We lopen met een klein groepje, en Thom doet ons besluiten om naar een behoorlijk hoog te te lopen. Oke, maar we zien wel hoever we komen. ;) Het is rustig, wat is het bijzonder en wat is het hier mooi! Volgens Hans treffen we het met het weer. De zon schijnt, het is niet super helder, maar toch kunnen we heel ver kijken. Geluk dus!
Na het steilste stuk van 452 treden, berijken we voor ons het hoogste punt. We krijgen een applaus en een warm welkom bij het bereiken van de top. Leuk toch!? Na even bijgekomen te zijn, wat foto's genomen om dit mooi moment vast te leggen is het echt tijd om weer terug te gaan.
Het is behoorlijk zwaar en vooral het laatste pad naar beneden. Iets te laat komen we aan bij het restaurant voor een welverdiende lunch.

Iedereen is verbaasd, we zien er behoorlijk uitgeput uit en onze shirts zijn zeiknat, en vraagt of we helemaal naar boven zijn gelopen?? JA!!! Zo trots dat we zijn!! :D:D

Terug in het hotel besloten Suus en ik de 'Lama Tempel' te bezoeken, Marc, Alex en Frans gaan ook mee. Het is maar 2 haltes met de metro dus goed te doen.
Een prachtige tempel. Mooie houtsnijwerken, schilderingen en een buddah van 18 meter hoog en dat schijnt er ook nog 8 meter in de grond te zitten. Even de moeite waard om een kijkje te hebben genomen.

's Avonds moesten we aan "the hotpot", vergelijkbaar met fondue hier bij ons. Bestellen is lastig, maar we krijgen hulp van een duitssprekende chinees die ook met zijn familie aan het eten is. We hebben er wat van kunnen maken, maar het viel ons uiteindelijk erg tegen. Reisgenoten hebben het wel eens beter gehad.

Vanavond is het stapavond. Kan toch niet ontbreken aan het bruizende Beijing. ;) Met z'n 5en gingen we op pad. Even bij de receptie gevraagd hoe en wat en gaan...
Eerst door een straat met allemaal leuk cafés, na een drankje te hebben konden we het toch niet helemaal vonden. Dus opzoek naar iets meer pit. We vonden een discotheek met dj die bekende muziek draaide. Hier hebben we de grootste deel van de nacht doorgebracht. Was leuk en gezellig! :D
Niet te laat gemaakt, want morgen willen we nog even goed van de stad genieten.

Xxx