Op naar Charlottesville - Reisverslag uit Reston, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu Op naar Charlottesville - Reisverslag uit Reston, Verenigde Staten van Anita Ossebaar - WaarBenJij.nu

Op naar Charlottesville

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

12 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Reston

Hey there,

Leuk om te horen dat ik niet voor niets schrijf :D
Hoop dat de kaasmarkten weer goed draaien (zonder mij) ;)
En ja pap, hebben we zomaar het graf gemist...mmm, een reden om nog eens terug te gaan!
En Con, als ik terug ben gaan we zeker meeten ;) Ben benieuwd naar je stek!

Hier nu mijn volgende verslag ;)

Julie werkte thuis vandaag en onze bus richting Charlottesville zou om 9.40 uur vertrekken, ondanks dat ging de wekken net zo vroeg als de dagen ervoor. Julie bracht ons weer naar het metro station van Dunn Lorene, waar wij de metro pakte naar Union Station, een paar straten van de Greyhound verwijderd. We waren hier rond 8 uur, printen onze tickets uit de automaat en dan was het enige nog wachten.
Aangezien het postkantoor vlakbij lag, waagde ik een poging om erachter te komen hoeveel het kost om de UGG’s naar NL te sturen. Helaas niemand aanwezig om mijn te helpen . Dit zou pas vanaf 9.00 uur, ik wilde John niet langer laten wachten, dus ben ik weer terug gegaan.

De rit naar Charlottesville zou zo’n 3 uur duren, dus dat valt mee. Natuurlijk vertrok hij weer dik te laat. Eenmaal aan boord wat aan mijn blog gewerkt, we hebben een luxe bus deze keer. Leren stoelen, waar je benen aan vast plakken :s, en een stopcontact, dus dat was ideaal.
Hoe dichterbij we bij Charlottesville kwamen, hoe mooier het landschap. De ‘Blue ridge mountains’ in de achtergrond en het landelijke leven van Virginia, met de wel bekende Amerikaanse houten huizen met verranda’s en paarden en schapen die rond graaste. Ik genoot ervan! :D

Om 13.50 uur, 50 min. later dan gepland, kwamen we aan in Charlottesville. Even snel de richting gevraagd naar het enige hostel ‘Alexander house’ hier in town. Het kostten ons ongeveer 20 min. om er te komen, maar het leek wel een uur door de hitte en mijn backpack natuurlijk…
Even bijkomen en daarna ingechecked, ziet er gezellig uit, een ruime kamer met 3 bunks en keukentje waar we brood, koffie/ thee, fruit, jam, melk en boter konden pakken. Erg huiselijk! Er is nog een huis waar de prive kamers, nog een keuken en een zitkamer is, hier mogen wij ook gewoon komen.
Alles een beetje geordend en gesproken met onze roomie. Vandaag is er bij ‘the Mall’ (historic down town) een gratis opteden van verschillende bands, daar heen gelopen. Ziet er allemaal gezellig uit. Ook opzoek naar een supermarket geweest, maar die in geen velden of wegen te bekennen. En we hadden nog wel zo’n zin in bacon and eggs. Helaas wordt het dus een saai broodje met jam en kaas.
Tegen 20.00 uur nog een keer naar de Mall gelopen. Het feest duurde tot een uur of 9, dus kwam goed uit. We waren aardig moe.

Een fijne dag weer allemaal
tot spreeks Xx

  • 16 Augustus 2011 - 05:50

    Mam:

    Veel plezier in virginia,.Je zal vast nog genoeg becon en eggs kunnen eten!!x

  • 16 Augustus 2011 - 06:16

    Kevin:

    hey Anit,

    mooie verhalen allemaal weer, heb er net 5 achter elkaar gelezen.
    veel plezier en geniet er van. x

  • 16 Augustus 2011 - 09:06

    Ilona:

    Heey meis,

    Zo te lezen geniet je lekker:-) ik ga even je foto's bekijken. Fijne dag!!!

    -x-

  • 16 Augustus 2011 - 09:50

    Marc Schroën:

    Dank je weer.. en mooie foto's (Space centre en Martin Luther King "impressive..".

    Dank en have fun!

  • 16 Augustus 2011 - 18:39

    Henk Zinger:

    wat heb je een hoop te vertellen en mooie foto's te laten zien als je weer terug bent, een avond vullend programma moet je maar regelen op de vrijwilligersdag
    nog lekker genieten en heel veel mooie dingen zien

  • 16 Augustus 2011 - 19:17

    Petra:

    Wow, begin nu toch wel een hééééél klein beetje jaloers te worden :(
    Mooie verhalen en foto's beeb!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Afgestudeerd!, dus voor mij een keuze om er eens lekker tussen uit te gaan. Op 2 okt. vlieg ik vanaf Schiphol naar Heathrow. Vervolgens gaat mijn vlucht door naar Hong Kong. En als laatst, voor mijn heen reis, vlieg ik naar SYDNEY!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 121666

Voorgaande reizen:

28 Juli 2023 - 19 Augustus 2023

Rondreis Costa Rica

23 Juli 2016 - 13 Augustus 2016

7. Rondreis Zuid- Afrika

23 Juli 2015 - 12 Augustus 2015

6. Rondreis Sri Lanka en de Malediven

15 Oktober 2013 - 14 Januari 2014

5. Australië.... Here I come again!!! :D:D:D

18 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

4. Transsiberië Express

04 Augustus 2012 - 26 Augustus 2012

3. Kenia, Tanzania en Zanzibar.

29 Juli 2011 - 28 Oktober 2011

2. "The USA"

02 Oktober 2007 - 02 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: